קורס חדש במכללה האקדמית סמי שמעון באשדוד. צילום: SCE
קורס חדש במכללה האקדמית סמי שמעון באשדוד. צילום: SCE

מה מסתתר מאחורי האותיות: קורס חדש במכללה האקדמית סמי שמעון באשדוד

קורס חדש ״יסודות הטיפוגרפיה – אות, מילה, משפט״ במסגרת המחלקה לתקשורת חזותית ב- SCE המכללה האקדמית להנדסה על שם סמי שמעון, ילמד אתכם פרקטיקה שלמה העוסקת בשפה ואותיות, הנקראת טיפוגרפיה

פורסם בתאריך: 17.1.23 10:28

     

קורס חדש במכללה האקדמית להנדסה על שם סמי שמעון ״יסודות הטיפוגרפיה – אות, מילה, משפט״, החל במסגרת המחלקה לתקשורת חזותית. את הקורס מעביר רועי רגב, רכז המחלקה.

בקורס לומדים הסטודנטים על הנראות הצורנית של האותיות, עיצובן, והסדר המאפשר לצרכן המידע לעצור ולהתעניין באובייקט שניצב מולו. "תקשורת חזותית נמצאת בכל מקום מסביבנו – אתרי אינטרנט, אפליקציות, עיתונים, מודעות, שילוט, מוצרים דיגיטליים ואחרים – כל מקום בו מסר מיוצג בצורה חזותית, ועל כן זהו אחד התחומים החשובים כיום כדי לייצר צמיחה של ארגונים וחברות", פירט רגב.

מכללת סמי שמעון אשדוד. צילום: יח"צ

מכללת סמי שמעון אשדוד. צילום: יח"צ

"טיפוגרפיה היא ייצוג ויזואלי של השפה, וככזאת היא קשורה קשר ישיר לתרבות הישראלית המקומית. דרך שימוש באותיות ניתן להעביר מסרים מורכבים ויעילים, וליצור פלטפורמה לתקשורת ולשיחה בין אנשים. לימודי הטיפוגרפיה כוללים היכרות עם ההיסטוריה של הכתב העברי, וניתוח האמצעים החזותיים דרכם ניתן להעביר מסר – החל מבחירת הפונט הנכון ועד הריווח בין אות לאות".

בתוך כך הסטודנטים בקורס נדרשים ללמוד את האופן שבו התעצבו האותיות להבין את המשמעות של פונטים שונים ואף לשאוף לייצר דימוי חזותי המשתמש בשפה ככלי. שימוש זה בשפה ראשית כדימוי חזותי שמושך את העין, ומגרה את הקורא והצופה להעמיק בטקסט ובדימוי החזותי כולו, הופך ליותר ויותר משמעותי.

ישנם בעלי מקצוע שתפקידם המרכזי להעביר לנו את המסרים בצורת דימויים ויזואליים, ולמשוך אותנו להתעכב על המסרים, בין היתר ישנה פרקטיקה שלמה העוסקת בשפה ואותיות הנקראת טיפוגרפיה, שהינה חלק בלתי נפרד מעולמה המרתק של התקשורת החזותית.

לאור החשיבות של התמחות זו בטיפוגרפיה, ובכלל, תחום התקשורת החזותית, לבוגרי התואר ישנם אפיקים רבים בעולם התעסוקה. בוגרי התואר יוכלו להשתלב כמעצבים גרפיים בתעשיות הטכנולוגיות המתקדמות, הייטק, במערכות החינוך והתרבות, חברות מובילות, משרדי פרסום, תעשיות דיגיטליות, ועוד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר