ארכיון: עובד נמל אשדוד קושר אוניה לרציף. צילום: פבל טולצ'ינסקי
ארכיון: עובד נמל אשדוד קושר אוניה לרציף. צילום: פבל טולצ'ינסקי

מנכ"ל חברת נמל אשדוד שיקו זנה: "הנמל יצטרך להיפרד או לפטר מאות עובדים"

הדברים נאמרו במהלך דיון של ועדת הכלכלה בכנסת. 8 חודשים לפתיחתו של "נמל הדרום" — הנמל הפרטי שיתחרה בנמל הוותיק, ובנמל אשדוד מעריכים שלא יהיה מנוס משליחת הרבה מאוד עובדים הביתה

פורסם בתאריך: 20.8.20 19:57

     

ככל שמתקרב מועד פתיחתו של הנמל החדש, הלא הוא נמל הדרום, גוברת הדריכות בנמל הוותיק, נמל אשדוד. ההערכות מדברות על כך שהתחרות הצפויה מול הנמל הפרטי השכן תגרום לירידה בהכנסות שלא תותיר ברירה אחרת מלבד התייעלות וצמצום של כמות העובדים.

כיום יש בנמל אשדוד 1,386 עובדים. עדיין לא ברור כמה עובדים ילכו הביתה ובאילו תנאים. גורם יודע דבר מעריך שבסופו של דבר הנמל ייפרד מכמה מאות עובדים, אולי בכמה פעימות, כאשר הכוונה היא להוציא עובדים יחסית מבוגרים לפרישה מוקדמת ולא להביא במקומם עובדים חדשים, לפחות לא באותה הכמות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




אבל אין צורך להסתמך על מקורות עלומים. מנכ”ל חברת נמל אשדוד בכבודו ובעצמו, משה זנה, התייחס לסוגיה בדיון שנערך בשבוע שעבר בוועדת הכלכלה של הכנסת. הישיבה עסקה בעיכובים בפריקת תבואות שמיובאות לארץ דרך נמל אשדוד.

בעוד שנציג יבואני התבואות אמר שחסרות ידיים עובדות בנמל, זנה אמר שבקרוב מספר העובדים יקטן משמעותית.

מנכ״ל נמל אשדוד, משה שיקו זנה. צילום: מאיר אזולאי

“באפריל 2021 ייפתחו שני נמלים במדינת ישראל”, אמר זנה בדיון, “נמל הדרום, שהוא לצדנו ונמל המפרץ, שהוא ליד נמל חיפה. המשמעות של שני הנמלים האלה היא שנמל אשדוד יצטרך להיפרד או לפטר מאות עובדים. כ-200 עובדים. אנחנו מדברים על עוד כשמונה חדשים עד שהתחרות תחל, ואז נרגיש את הירידה. המשמעות של זה היא הסטת כוח אדם, כי בסופו של דבר נמל אשדוד מעולם לא פיטר עובד”.

שר התחבורה ישראל כץ באתר הבניה של נמל הדרום, נובמבר 2017. צילום: אורי קריספין

זנה הודה כי “יש בעיה בקצב, בתפוקות, ולכן נמל אשדוד השקיע מעל 220 מיליון שקל בשיפור התשתיות כדי להתאים את הנמל לתשתיות החדשות”.

 

יו"ר ועד עובדי ציוד מכני בנמל, עמית שרף, מסר בתגובה לדברים: "הגענו לסיכום עם המדינה על הסכם פרישה מרצון, שהוא ההסכם הטוב ביותר שהיה אי פעם במשק! עוד נבהיר שביה"ד הארצי לעבודה פסק בתאריך 12.6.2107 כי מובטחת חסינות לכל עובדי הנמל מפיטורים 10 שנים מיום תחילת עבודתו של נמל הדרום, כך שאין לנמל יכולת לפטר עובדים.

בימים אלו כלל הוועדים עושים מאמץ רב בשביל לסיים את הסכם הרפורמה, דבר שיביא ביטחון כלכלי ויציבות לעובדים ולנמל".

מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה: “החברה נערכת לתחרות עם הנמלים החדשים שיפתחו ב-2021, היערכות זו כוללת תוכנית השקעות בתשתיות של 2.4 מיליארד שקל וקידום הסכמי הרפורמה מול הוועדים. כחלק מהסכם הרפורמה הכוונה לעודד יציאת עובדים פוטנציאלית לפרישה מוקדמת. מענק הפרישה נקבע על ידי אגף השכר במשרד האוצר ומשתנה מעובד לעובד”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר