ארכיון: עובד נמל אשדוד קושר אוניה לרציף. צילום: פבל טולצ'ינסקי
ארכיון: עובד נמל אשדוד קושר אוניה לרציף. צילום: פבל טולצ'ינסקי

בנמל אשדוד מעריכים שבגלל התחרות לא יהיה מנוס מצמצום משמעותי בכמות העובדים

עשרות עד מאות עובדים בנמל הוותיק עשויים ללכת הביתה במסגרת הסכם פרישה מוקדמת ולא צפוי שיובאו אחרים במקומם. זאת, לנוכח הירידה האפשרית בעבודה ובהכנסות בשל התחרות עם הנמל החדש שייפתח ב-2021. כיום עובדים בנמל אשדוד כ-1,300 איש

פורסם בתאריך: 19.12.19 19:06

     

בשנת 2021 ייפתח נמל הדרום, מסוף המכולות החדש של ישראל, שהולך ומוקם בצמוד לנמל אשדוד הוותיק. זה יקרה עוד כשנה וחצי לפי התחזיות ואולי אפילו קצת לפני כן.

בניגוד לנמל אשדוד המצוי בבעלות ממשלתית, נמל הדרום הוא בבעלות פרטית – חברה שוויצרית בשם HCT היא שתפעיל אותו. אגב, בדומה לנמל אשדוד, גם נמל הדרום לא צפוי לעבוד בשבת.

כמה ידיים עובדות יהיו בנמל החדש? המנכ"ל שלו, אייל ברוך, לא היה מוכן לנקוב במספר או באומדן בשלב זה.

פתיחת הנמל החדש תשפיע על נמל אשדוד, עדיין לא לגמרי ברור כיצד בדיוק ועד כמה. הנמל החדש צפוי למשוך אליו אוניות שיעדיפו לעגון אצלו. צריך גם לזכור שהחברה שזכתה בהפעלה משתייכת לקבוצת TIL – חברה בת של ענקית הספנות MSC. היא, מן הסתם, תעדיף לפרוק ולהעמיס בנמל הביתי שלה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




המסוף החדש עשוי לקחת לא רק נתח מתנועת המכולות אלא גם משוק המכוניות. בשנים האחרונות יבוא כלי רכב הפך למרכיב מרכזי בהכנסות של נמל אשדוד ויש זמנים, בעיקר בתקופה כמו עכשיו של סוף שנה – שברגע נתון מאוחסנות בנמל כ-20 אלף מכוניות.

 

בנמל אשדוד יש חשש אמיתי מירידה בהקפי העבודה ומצניחה בהכנסות.

כדי להצליח לעמוד בתחרות בהצלחה הנמל הוותיק מצטייד במנופים חזקים ופועל להעמקת המים בכדי לאפשר כניסה של אוניות ענק.

אבל גם בחברת הנמל לא מוציאים מכלל אפשרות שלא יהיה מנוס מצעדי "התייעלות". גם כשפנינו ושאלנו על האפשרות שמצבת כוח האדם תקטן – לא קיבלנו הכחשה גורפת.

הדמיה: נמל הדרום. קרדיט: חברת נמלי ישראל

כיום יש בנמל אשדוד כ-1,300 עובדים. לפני שבוע וחצי נחתם הסכם על העברת עובדי מחלקת ים, כ-120 במספר, לחברת נמלי ישראל (חנ"י).

ההערכות שמשמיעים גורמים שקשורים לנמל בנוגע לצמצום כוח-האדם הקיים נעות בין עשרות למאות וזה כולל עובדים בתפעול, בציוד מכני ובמחלקות נוספות – ומשערים שזה יקרה בכמה פרקים ולא בבת אחת.

מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה: "חברת נמל אשדו נערכת לקראת התחרות, המתעתדת לגדול עם פתיחת הנמלים החדשים באשדוד וחיפה. בכוונת החברה להגיע מוכנה לתחרות זו באמצעות השקעות בתשתיות של למעלה מ-2 מיליארד ש"ח, שיפור רמת השרות הניתנת ללקוחות, שינוי ה-DNA של התרבות הארגונית ועמידה ביעדים עסקיים מאתגרים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר