קרן שכטר אזולאי. צילום: מכבי

בכירה ב'מכבי': "זה לא הזמן להקל ראש, זו לא העת ל'יהיה בסדר'"

משבר הקורונה: מנהלת מחוז דרום של מכבי, קרן שכטר אזולאי, מודאגת אך מנסה לשמור על אופטימיות זהירה: "המטרה היא לשטח את הגל גם אם זה אומר שהוא יהיה ארוך יותר. אני חושבת שתוך כמה שבועות עד חודשים זה יהיה מאחורינו". היא העדיפה שלא לנקוב במספרים בנוגע לכמות הצפויה של חולים ונפטרים

פורסם בתאריך: 15.3.20 14:48

     

ידיה של מנהלת מחוז דרום במכבי שירותי בריאות, קרן שכטר אזולאי, מלאות עבודה. משבר הקורונה מעמיד אותה ואת עובדיה, כמו גם את מערכת הבריאות בכלל, באתגר יוצא דופן.

"קורונה זה סוג של מצב חירום, כמו שיש טילים, אז גם זה סוג של חירום, וצריך להגיב מהר. עכשיו אין מקום למיילים ובירוקרטיה, עכשיו צריך להגיב ומהר".

"יש לנו צוות מיוחד שאנחנו קוראים לו אינטגרציה ומורכב מאנשי הקופה ובית החולים אסותא (רשת אסותא שייכת למכבי, ד"ג), הם יושבים ומנהלים שיחות וידאו עם החולים. שלחנו להם ערכה מיוחדת לבדיקת כל המדדים. משפחת שיסמן מאשדוד היא הראשונה שעברה לאשפוז ביתי ויש עוד. אנחנו ערוכים לקלוט עשרות רבות של חולים כאלה בבתים".

קרוב לשליש מתושבי אשדוד מבוטחים במכבי, רק לכללית יש קצת יותר חברים בעיר.

קרן, מה ההערכות של אנשי המקצוע שלכם – לאיזה הקפים נגיע?

"אנחנו צריכים להתכונן לכל תרחיש. אני אופטימית זהירה. כל בוקר נפתח בישיבת מטה חירום קורונה, והאתגר הכי גדול של כולנו הוא לשמור את החולים הקלים בבית, כדי שאותם אותם 10% חולים שידרדרו יהיו חייבים צוותים מוכנים ורעננים. כי אם לא, נאבד שליטה. שום מערכת בריאות לא ערוכה לאפידמיה עולמית".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




את מסכימה לאמרה שיש היסטריה והיא מוגזמת?

"יש דאגה וטוב שיש דאגה. תראה, אני כבר עברתי את גיל 45 ודבר כזה לא היה בארץ ולא בעולם, בעשרות השנים האחרונות בטח. כמי שמכירה את מערכת הבריאות הרבה שנים, אני חושבת שמגיע למשרד הבריאות ולהנהגה שלנו צל"ש, כי שמו את טובת החולה לפני הכל ומגיע להם שאפו ענק. מדינת ישראל גילתה מנהיגות ותעוזה כדי לבלום ולשטח את התפרצות המחלה כדי שהמערכת לא תקרוס".

ארכיון: תומר אפלבאום

מדברים על כך שאולי יותר מ-60% מהאוכלוסייה תידבק בנגיף. מערכת הבריאות בישראל ערוכה לאפשרות של מיליוני חולים?

"אנחנו נמצאים באירוע שאנחנו לא יודעים איך הוא יסתיים. אני מרגישה הכי בטוחה בישראל. יש לנו מערכת בריאות טובה מאוד וכמו כל מערכת ציבורית יש לה נפח מקסימלי. אני רוצה להזכיר שבכל יום מתים בישראל 16 איש מזיהומים בבתי חולים".

אנחנו עומדים בפני הלא נודע?

"כן, חד משמעית".

צילום: תומר אפלבאום

מה תרחיש האימים – על כמה מתים אנחנו מדברים במצב קיצון?

"אני חושבת שהנחת העבודה היא הרבה מאוד נדבקים ובין 3-5% מתים"

אנחנו מדברים חלילה על עשרות אלפים?

"אני לא חושבת שמדברים על עשרות אלפים. צריך לזכור שיש לנו גם בעיה של צוות רפואי שנדבק וגם כזה שחשוד ונמצא בבידוד".

הגל הגדול עוד לפנינו?

"המטרה היא לשטח את הגל גם אם זה אומר שהוא יהיה ארוך יותר. אני חושבת שתוך כמה שבועות עד חודשים זה יהיה מאחורינו".

עד חגי תשרי?

"הנבואה ניתנה לשוטים".

יש לך שלושה ילדים אני מבין. איך אתם מתמודדים כמשפחה?

"אני אימא מחמירה, אבל לא חרדתית. אני מבררת עם כל חבר אם הוא חזר מחו"ל ואם יש לו סימני חום ושיעול. מתשאלת ונמצאת עם היד על הדופק. אבי גר אצלנו, הוא הפסיק ללכת לריקודי עם. אנחנו לא מתנהלים כבשגרה כי זו באמת לא שיגרה. זה לא הזמן להקל ראש, זו לא העת ל'יהיה בסדר'".

"אנחנו ערוכים לפי הנחיות משרד בריאות שכרגע מעדיף אתרים סגורים לחולים, ולא בידוד בית לחולים, נפעל על פי ההנחיות", הוסיפה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר