האם גוון המים מעיד על זיהום או רק על סחף ובוץ? צילום: ירון קליין

מה המקור: גולשי גלים מתלוננים – המים מעופשים ומצחינים

פורסם בתאריך: 8.3.20 17:58

     

גולשים מאשדוד שנכנסו לים בשישי-שבת התלוננו על מים מלוכלכים ומסריחים והביעו חשש שהים זוהם – למשל על ידי זרימת מי ביוב או קולחים דרך נחל לכיש.

צריך לציין שביום שישי התחדשה זרימת המים בנחל לכיש בעקבות הגשמים, אלא שלא ברור אם רק מי גשם צלולים זרמו שם או שדברים נוספים.

מי שתיצפת על הים ממקום גבוה בחוף יכול היה להבחין ברצועה רחבה וארוכה של גוון אפור-חום לאורך החוף, שלרוב מאפיין את הים אחרי שיטפון עוצמתי בנחל. הפעם הזרימה הייתה יחסית חלשה, דבר שהגביר את החשד.

הזרימה בנחל לכיש, יום שישי אחר הצהריים:

מאיגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד-חבל יבנה נמסר: "אנו קיבלנו את התלונה מתושבי ניר גלים שדיווחו על הזרמת שפכים/ הזרמה עם ריח חריף מכיוון בני דרום. התלונה נבדקה היום בבוקר. כרגע אין שום זרימה מהתעלות בבני דרום.  בנחל לכיש יש זרימת מים חלשה, המים בצבע חום של סחף רגיל, ללא ריח מיוחד. בבדיקה שנערכה, לא ידוע על הזרמה מהמעלה". באיגוד הוסיפו שאינם יודעים מה הכמות ומשך הזמן של חדירת השפכים לנחל.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




כזכור, רשות המים נתנה אור ירוק להזרמת מי קולחים (מי ביוב שעברו טיפול) ממאגרי חצור לנחל האלה ודרכם לנחל לכיש ולים באשדוד בצמוד לאירועי גשם עד סוף חודש מארס. תוצאות בדיקת המעבדה האחרונות של מי נחל לכיש כפי שמופיעות באתר של איגוד ערים הן מלפני שלושה חודשים – כשהמדדים היו רעים למדי וכמויות חיידקי הקולי היו מאוד גבוהות – זאת אומרת מסוף הסתיו-תחילת החורף, כך שקשה לדעת מהי תמונת המצב העדכנית.

לפני כחודשיים וחצי הגישו גולשים מאשדוד בקשה להכיר בתביעה יצוגית בעקבות זיהום החלים וחופי ים באשדוד.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר