ניידת משטרה עולה באש במהלך הפגנה. צילום: אילן אסייג

המשטרה עצרה בניסיון להפעיל לחץ ולחלץ מידע – ותפצה

לאחר שהוצתה ניידת משטרה באשדוד במהלך הפגנת חרדים נקרא לתחנה פעיל הציבור שניר אלמליח שהיה על תקן מתווך בין הצדדים ונדרש לומר מי עומד מאחורי המעשה. כשהשיב שאינו יודע, נעצר בחשד למעורבות באירוע. הוא אמנם שוחרר בהמשך והתיק נגדו נסגר, אך החליט לתבוע פיצויים מהמשטרה ומשב”ס. בית המשפט החליט שהמדינה תשלם לו 6,500 שקל במסגרת פשרה

פורסם בתאריך: 17.1.20 10:34

     

מה המחיר של מעצר שווא?

בחודש יוני 2016 הגיש שניר אלמליח, פעיל ציבור חרדי מאשדוד, תביעה בגובה של 50 אלף שקל נגד המשטרה ושירות בתי הסוהר בעקבות מה שהוא כינה “מעצר שווא” שבמהלכו לטענתו גם הושפל. המדינה מנגד ביקשה לדחות את התביעה.

אלמליח, 36, המוכר גם בתור מתנדב במד”א ובבית העלמין בעיר, היה מעין איש קשר בין תחנת המשטרה באשדוד לאוכלוסייה החרדית.

שניר אלמליח (מימין) עם ד"ר לסרי והעיתונאי עופר אשטוקר. צילום: חן בוקר

בפברואר 2014 אירעה באשדוד הפגנה אלימה של חרדים סביב סוגיית ההתייצבות של צעירים לקבלת פטור משירות צבאי. אלמליח התבקש, לדבריו, על ידי קציני המשטרה לפעול להרגעת הרוחות והגיע בלוויית רבנים כדי לטכס עצה ולשוחח עם נציגי המשטרה.

אלא שביציאה מהתחנה לפתע הוצתה באש ניידת משטרה, לפי החשד בידי מפגינים, אך ככל הידוע מאז איש לא הואשם בכך. לטענת אלמליח, מפקד התחנה דאז סנ”צ נועם שקל הודיע לו שלפיכך כל ההסכמות בטלות מבוטלות.

בחודש שלאחר מכן נקרא אלמליח לתחנה-– בעקבות מה שהוגדר “מידע מודיעיני” – ולדבריו, כשנכנס אמר לו קצין מודיעין שהוא צריך לתת לו שם של מי שהצית, ואם לא – ייעצר. אלמליח אמר שאין לו מושג מי הצית ונעצר. בסיום חקירתו, כך לפי כתב התביעה, אזקו אותו שוטרים. הוא בילה את הלילה בבית המעצר בתחנה ולמחרת הועבר לבית המעצר שקמה, ושם נדרש לטענתו לפשוט את בגדיו ובוצע חיפוש על גופו העירום.

 

אלמליח הובא בפני שופטת בחשד למעורבות בהצתת הניידת, אף על פי שבזמן האירוע היה עם אחרים בתחנת המשטרה כאמור. השופטת קבעה שאין עילה למעצר ושחררה אותו. שנה לאחר מכן קיבל הודעה מהפרקליטות שהתיק נגדו נסגר מחוסר אשמה. כעבור כשנה הגיש את התביעה.

באחד הדיונים שאל בא כוחו של אלמליח את קצין המודיעין אם נכון שנתן אולטימטום לאלמליח – או שימסור שם או שייעצר – וזה ענה “יכול להיות”.

לאחרונה הגיעו הצדדים לפשרה, ושופטת בית משפט השלום באשקלון עידית כלפה קיבלה אותה והחליטה שהמשטרה ושב”ס ישלמו לאלמליח 6,500 שקל.

עו"ד אביחי חג'בי

עו"ד אביחי חג'בי

עו”ד אביחי חג’בי שייצג את אמליח בתיק מסר בתגובה: “בית המשפט בפסק דינו הבהיר למשטרת ישראל כי לא ייתן יד לרמיסת זכויות אזרחים ולמעצר שווא. מעבר לכך, התנהגות שוטרי וקברניטי תחנת אשדוד היא בבחינת השבת רעה תחת טובה, שעה שמרשי במהלך אותה תקופה שימש אוזן קשבת למפקד התחנה על מנת לגשר בינו לבין העדה החרדית בעיר. ידע כל אזרח זו תורה וזו שכרה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר