לסרי נואם הערב בנאפולי עם קבלת הפרס. צילום: INFO/RAC  

איטליה: ד"ר לסרי קיבל הערב בשם אשדוד את פרס איסטנבול

פורסם בתאריך: 2.12.19 20:13

     

בטקס מרשים אשר התקיים בנאפולי שבאיטליה הוענק לאשדוד אות איסטנבול לעיר הידידותית לסביבה לשנת 2019. זו הפעם הראשונה בתולדות הפרס, שהוא מוענק לעיר בישראל והדבר מסב גאווה גדולה למדינה.

לסרי בקבלת הפרס. צילום: INFO/RAC

ראש העירייה ד״ר יחיאל לסרי ציין בנאומו בטקס כי פרס זה מהווה גם אחריות גדול – להמשיך בשימור הסביבה בכלל, והסביבה הימית בפרט. "אני מאמין", אמר, "בהשפעתה של העירייה על איכות החיים של תושביה, ובאחריות הקולקטיבית המשותפת שלנו, על איכות חיים למען הדורות הבאים".

בשבוע שעבר ניסו בארגון מגמה ירוקה לשכנע את ועדת הפרס לבטל את הענקתו לאשדוד על רקע הקמת בתי מלון ברצועת החוף קרוב לקו המים.

 

 

תוכן נאומו של לסרי (הנאום נישא באנגלית):

"מכובדי, משתתפים נכבדים, גבירותיי ורבותיי. לעונג לי לקבל את הפרס הזה בשם אזרחי העיר אשדוד, העיר החמישית בגודלה בישראל. ברצוני להביע את הכרת התודה שלנו, עבור האמון והכבוד, שהוקרתם אותנו בפרס חשוב זה.

ברצוני גם, לנצל את ההזדמנות כדי להודות לממשלת טורקיה,על כך שיזמה את התחרות הזאת, על כך שהכירה בחשיבותו של התפקיד המרכזי שממלאות הרשויות המקומיות שסביב הים התיכון, ועל כך שעודדה את כולנו לעשות יותר ולשפר את הסביבה המשותפת לכולנו.

תנו לי לספר לכם קצת על העיר אשדוד ועל תושביה. אשדוד היא עיר צעירה. בשבוע שעבר חגגנו 63 שנים להיווסדה. לעיר יש שפע של משאבי טבע – ראשית כל, קו חוף מדהים ביופיו: 14 קילומטרים של חול זהוב, נוסף על הנחל המקומי שלנו, נחל לכיש, ודיונות חוליות נפלאות, שהן משאב טבע נדיר, בייחוד בצד זה של הים התיכון. לצד משאבי הטבע החשובים האלה, אשדוד היא ביתו של הנמל הימי הגדול ביותר של ישראל והיא מרכז לאומי גם של תעשיות מסורתיות וגם של תעשיות מתקדמות.

אשדוד היא ביסודו של דבר עיר של חיבורים: תעשייה וטבע, חדשנות ומסורת; קו החוף והסביבה העירונית. אשדוד היא גם נקודת מפגש של תרבויות וביתם של עולים מ-99 מדינות.

אני עצמי נולדתי במרוקו. עליתי לישראל, לאשדוד, כשהייתי בן 6. גרנו בין הים לנחל. אלה היו מקומות הנופש היחידים בעיר בימים ההם. אני זוכר שצעדיי הראשונים בלימוד שחייה היו בנחל לכיש. לרוע המזל, במשך השנים, הפיתוח התעשייתי בעיר, שהצטרף לחוסר מודעות בעשורים הראשונים לקיומה, זיהמו את הנחל והביאו להכחדת הדגים בו.

כשנבחרתי לראשות העירייה, אחת ההחלטות החשובות ביותר שלי הייתה לשקם את הנחל. כיום, המים הזורמים בנחל הם נקיים יותר. אנחנו אפילו חידשנו את ההיתרים לשוט בסירות בנחל, שחזר להיות פנינת טבע, וחלק מקסים מהעיר. האיזון בין טבע לתעשייה; בין שימור לפיתוח; ובין צמיחה ורווחה ושגשוג לכל – אינו משימה קלה. אני בטוח, שגם אתם, העוסקים כמוני בקביעת מדיניות, עוסקים באתגרים כאלה על בסיס יומיומי.

כעיר חוף, אנחנו עושים כל מאמץ, על מנת ליצור את האיזונים הנכונים – בין פיתוח לאיכות חיים והסביבה. אנחנו יודעים כיצד להתקדם לקראת העתיד, מבלי להפסיק לראות את היתרונות המקומיים ואת הזהות המקומית, ומבלי להשאיר אף אחד מאחור.

נמל אשדוד, ביחד עם אזור התעשייה, מספקים חלק גדול מהתעסוקה העירונית ומובן שהוא מקור כלכלי חשוב. היתרונות ניכרים לעין, אבל איתם, באה האחריות, להביא את הזיהום למינימום ולהגן על המים, ועל הסביבה.נראה, שהדולפינים הנהנים בחוף הים שלנו מרוצים מהתנאים .

אנחנו מאמינים שפיתוח בר-קיימא של העיר שלנו, חשוב במיוחד עבור דור העתיד. באשדוד, אנחנו מחברים בין חינוך, תרבות וטבע. כך נוסד מרכז הדולפינים והים. במרכז מבקרים ייחודי זה, ילדים ומבוגרים, יכולים ללמוד ולחוות את העולם המדהים של היונקים הימיים, ואת החשיבות, של שמירת המשאבים הימיים. לאחרונה, מועצת העיר אשדוד, אישרה את הקמתם של שני פרויקטים חדשים: גני ילדים לחינוך ימי,ובית הספר לטבע ימי הראשון בישראל.

זאת ועוד, בשיתוף פעולה עם מפעלי התעשייה הגדולים ביותר בעיר, הקמנו מפעל אמנות מיוחד המתייחס לצריכה בת קיימא, והנקרא "הצוללת הירוקה" – מרכז חינוכי חווייתי.

חופשת הקיץ היא אתגר לכולם. בייחוד עליית הוונדליזם בקרב הצעירים.אנחנו פתרנו את זה באמצעות השקעה בפתרון חדשני שנותן תעסוקה. אנחנו מעסיקים צעירים כעובדים בחוף, והם משמשים גם כשגרירי מידע,ומקדמים את שימור הניקיון בחוף. נוסף על כך, הפרויקט הזה מאפשר לתושבים ליהנות משירותי חוף נגישים, במחירים נמוכים. במהלך חמש שנות פעילות, אנחנו יכולים להצביע בבירור, על ירידה חדה בוונדליזם, ועלייה בשביעות רצונם של התושבים.הודות להצלחת הפרויקט, רשויות מקומיות אחרות הקימו אף הן פרויקטים דומים, בחופים שלהן.

יש לנו קו חוף באורך 14 קילומטרים, רובו פתוחים ונגיש לכולם; לאנשים בעלי צרכים מיוחדים, לקהילת גולשי הגלים, ולתושבים.כל החופים של העיר אשדוד, קיבלו את פרס הדגל הכחול האירופי, על פיתוח בר-קיימא ועל שמירת הסביבה.

תחבורה ציבורית, היא חלק בלתי נפרד של כל עיר שיש בה פיתוח בר-קיימא.כאשר אשדוד תוכננה, בשנות השישים של המאה העשרים, היא תוכננה עבור מכוניות פרטיות. כיום, אנחנו משדרגים את תחום התחבורה הציבורית, לקראת ניידות חכמה.

כחלק מהחזון שלנו, בתור עיר השוכנת לחוף הים התיכון, אנחנו מאמינים בשיתוף פעולה עם ערים ברחבי האזור, כדי לקדם תרבות ומסורת ים-תיכוניות.

אשדוד, הפכה למרכז תרבותי לאמנות ולמוזיקה ים-תיכוניות; אשדוד היא ביתה של התזמורת האנדלוסית הישראלית ושל פסטיבל Méditerranée הבינלאומי.

לבסוף, ברצוני להביע שוב את הכרת תודתי העמוקה, על הכבוד שאנחנו מקבלים, בשם המשפחה הים-תיכונית, שאנחנו גאים להשתייך אליה. פרס זה מהווה גם אחריות גדולה: להמשיך בשימור הסביבה בכלל, והסביבה הימית בפרט. אני מאמין, בהשפעתה של העירייה על איכות החיים של תושביה, ובאחריות הקולקטיבית המשותפת שלנו, על איכות חיים למען הדורות הבאים.

פיתוח בר-קיימא אינו מכיר בגבולות גאוגרפיים. במובן הזה, אנחנו משפחה אחת!!!
אני משתמש בבימה מכובדת זו, ומזמין אתכם לבוא ולבקר אותנו. תודה לכם".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר