צילום אילוסטרציה טלי מאייר

לפני מדרגות הרבנות

עמותת אושיה, המסייעת לזוגות שנקלעו לסכסוך ושאחת ממייסדותיה אשדודית, מפיקה ערב ייחודי בעיר המיועד לנשים בלבד

פורסם בתאריך: 21.11.19 21:27

     

גירושים הם כידוע עניין מורכב. גם במקרים שהצדדים עוד מתחילים את התהליך ביחסים טובים מעטים הזוגות שמצליחים לסיים אותו ללא תחושות של כעס ותסכול.

עמותת אושיה הוקמה במטרה לקדם שלום בית ולסייע לזוגות לגשר על הקשיים ביניהם, ולעיתים אף לעזור בתהליך הגירושים עצמו במידה שהזוג לא הצליח למצוא פתרון אחר. העמותה מספקת לזוגות ליווי ותקצוב של פגישות עם מומחים, מפסיכולוג או מגשר ועד עורך דין לענייני גירושים.

ביום שלישי הקרוב, 26 בחודש, יתקיים ערב לנשים בלבד בבית אריה קלנג באשדוד למען גיוס תרומות והעלאת המודעות לפעילות העמותה. תחילת התכנסות בשעה 18:30. מחיר כרטיס כניסה הוא 135 שקלים.
שתי הנשים שעומדות מאחורי היוזמה זאת הן נדין פרג’ון, תושבת אשדוד, וד”ר הדס כהן ממצפה נטופה בצפון. השתיים הכירו כשלמדו ביחד “טעינה רבנית”, מקצוע הדומה לעורך דין, אך מוגבל לבתי דין רבניים.

הרעיון נולד אצל הדס, והיא גייסה את חברתה למשימה. “יש הרבה נשים שהיו רוצות לטפל בקשיים הזוגיים שלהם, אבל זה לא פשוט”, מסבירה נדין את הרעיון מאחורי הקמת העמותה. “ראשית צריך תקציב בשביל זה. אדם שרוצה לעזור לעצמו לא ישר הולך להתגרש, הוא מתחיל תהליך שעולה הרבה כסף. מצד שני, אתה לא בטוח שהמטפל שלך הוא ישר איתך, אם הוא אומר לך לחזור כל הזמן. זה בגלל שהתחום לא מפוקח ואין מי שמלווה את הזוגות ובודק שהטיפול שהם עוברים מתאים להם”.

לטענת נדין, עצם המפגשים והאזנה לזוג הרבה פעמים יכולה להוביל להבהרה של הבעיות ביניהם ומציאת פתרונות. “בתחום הזוגיות יש הרבה דברים שאנשים לא יודעים – מה זה זוגיות מוצלחת ומה לא. אז כמטפל, כשאתה נפגש איתם אתה בודק. הרבה פעמים השיחות שלי עם הזוג הפונה עושות בעצמן את העבודה. הרבה זוגות באים למפגשים ובסוף לא ממשיכים לגירושים. חשוב להוסיף, אנחנו בכלל לא חותרות לכיוון זה או אחר. אנחנו לא משכנעות אנשים לא להתגרש, זה לא הכיוון. אנחנו רק מיידעות את האנשים. המטרה היא לא למנוע גירושים, המטרה זה להיות הגון ולתת לכל אדם את התנאים והכלים הכי אופטימליים עבורו, הבחירה היא תמיד של הפונה”, היא מדגישה.

כיום המייסדות מנהלות את העמותה מבתיהן, אך הן מקוות כי בהמשך, לאחר גיוס כספים נוספים, יהיה אפשרי לפתוח סניפים נוספים כדי שכל זוג שיפנה יוכל לקבל שירות, ללא קשר למצבו הכלכלי או מקום מגוריו. את דברי הפתיחה של הערב תישא נדין ואחריה יעלה להרצאה הרב יאיר בן מנחם, דיין ומי שלימד את הדס ונדין את תחום הטעינה רבנית. לקראת סוף הערב יעלה להופיע אביתר בנאי.

אביתר בנאי. צילום תומר אפלבאום

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר