הקהל הצהוב באצטדיון ברמלה. צילום פייסבוק עירוני אשדוד

סגירת המעגל של יגאל זריהן

הכוכב האגדי ומלך השערים של עירוני אשדוד החליף את שי מאור בעמדת המאמן. הוא מאוכזב מההפסד השבוע למרמורק, אבל מביע אופטימיות לגבי ההמשך. ריאיון

פורסם בתאריך: 7.11.19 16:53

     

לאחר עזיבתו הדרמטית של שי מאור ואחרי שהפסידה בתוצאה 2:0 מול בני סכנין במסגרת גביע המדינה עם המאמן הזמני סרג’יו חאובל על הקווים, עירוני אשדוד חזרה לליגה עם מאמן חדש — יגאל זריהן, 51, מלך השערים בכל הזמנים של המועדון ואחד מסמליו הגדולים.

הצהובים יצאו ביום שלישי למשחק חוץ באצטדיון ברמלה מול אחת הפייבוריטיות לעליית ליגה — הפועל מרמורק. באופן מפתיע, דווקא עירוני אשדוד הייתה הקבוצה ששלטה במחצית הראשונה במגרש ואף הייתה קרובה להכניע את אבי איבגי ולעלות ליתרון, אך היה חסר לה “הגרוש ללירה”.

במחצית השנייה המשחק התאזן מעט, אולם עירוני שיחקה בצורה טובה וניסתה ליזום ולהבקיע, אך ספגה שער אכזרי במספרת אדירה מרגליו של תום מדהלה, שער שקבע את התוצאה במשחק הבכורה של יגאל זריהן על הקווים: 1:0 להפועל מרמורק.

לאחר המשחק תפסנו את המאמן החדש של עירוני אשדוד לריאיון בלעדי וראשון שלו כמאמן הקבוצה. זריהן, ששיחק בעמדת החלוץ, זכה לכינוי “יגאל טורבו”. גם בנו ניב הוא כדורגלן בעמדת החלוץ ומשחק כיום במדי הפועל באר שבע.

יגאל, הצגתם יכולת לא רעה מול הפועל מרמורק, ובכל זאת הפסדתם.

“ככל שהמשחק שהצגנו טוב יותר, האכזבה גדולה יותר. לכן אנחנו מאוכזבים מאוד מהתוצאה, יש דברים טובים ויש דברים שניתן עליהם את הדעת, בעיקר בנושאי הסיומת והכושר הגופני”.

אתה בקבוצה ממוצאי שבת. מה הספקת להעביר לשחקנים עד המשחק מול מרמורק שהתקיים בשלישי? הם נראו יותר מחויבים.

“זה זמן קצר מאוד. התמקדתי בעיקר בנושא הגישה. רציתי להעביר לקבוצה שתיזום ותשחק עם הרבה יותר תעוזה ואמונה שאפשר לנצח בכל מגרש, אבל זה לוקח זמן”.

יגאל, אתה מלך השערים של עירוני אשדוד בכל הזמנים ואחד מהסמלים הגדולים של המועדון. כעת סגרת מעגל ותעמוד על הקווים של הקבוצה בתור המאמן. איך ההרגשה?

“ההרגשה טובה, אך אני כבר מעבר לפסטיבל הזה, מעבר לכל המילים הטובות, היפות, נמצא יותר במקום של עבודה, וצריך להביא תוצאות”.

ספר איך הגעת לעירוני אשדוד. איך נוצר הקשר?

“ההנהלה פנתה אליי, חשבתי על זה מעט והסכמתי להצעה”.

יגאל זריהן עם מנהל הקבוצה והאוהד השרוף דורון אוחיון

עדיין לא אימנת קבוצה בוגרת בקריירה שלך. אתה מודע ללחץ שיש במועדון עם קהל ושאיפות כמו עירוני אשדוד?

“לא אימנתי קבוצת בוגרים מבחירה, העדפתי להתעסק עם נוער ולהכשיר שחקנים צעירים לקבוצות בוגרות. הפעם זה הסתדר לי, גם מבחינת זמנים, והרגשתי שאני מוכן, אני סומך על עצמי, יש צוות טוב שעובד בעירוני, וביחד אנחנו יכולים לעשות עבודה טובה”.

האם הכרת את שחקני הקבוצה לפני שהצטרפת? עקבת?

“חלק עברו אצלי במ.ס אשדוד במחלקת הנוער וחלק אני מכיר באופן כללי. לא עקבתי בצורה רציפה אחרי עירוני, לא חשבתי לפני חודש שאני אאמן פה, אז לא התעמקתי. כעת אני משתדל להכיר את הקבוצה ואת ליגה א’ דרום”.

מה השאיפות שלך ושל עירוני העונה?

“השאיפה הראשונית שלי היא לייצב את הקבוצה ולהביא תוצאות חיוביות”.

האם אתה הולך לחזק את הקבוצה?

“אני עדיין לומד את הקבוצה. אחרי המשחק מול הכח רמת גן במוצאי שבת אנחנו יוצאים לפגרה של שלושה שבועות. יהיה לי מספיק זמן לשבת עם ההנהלה ולהחליט באילו עמדות צריך לחזק את הקבוצה”.

אנשים רבים אומרים שאתה לא מכיר את ליגה א’ מספיק טוב ושיהיה לך קשה מאוד להצליח ככה.

“אמנם אני לא מכיר את כל שחקני ליגה א’ דרום, אך אני מכיר את הליגה הזאת. עברתי את כל הליגות האלה כשחקן, מכיר את המועדונים, את קצב המשחק, המערכים בהם משחקים המאמנים בליגות האלו, שמטרתם היא פחות כדורגל יפה ויותר תוצאות”.

מה האופי שלך כמאמן?

“אני לא מעוניין להעיד על עצמי. שאנשים אחרים יגדירו אותי”.

האם אתה מתרגש לקראת הדרבי הגדול? אתה יודע איך מרגיש דרבי ובוודאי שיש לך ניסיון במעמדים האלו. אך כמאמן זה בטוח שונה.

“ברור שתהיה התרגשות. אם לא הייתה התרגשות ותשוקה, לא הייתי פה. אך כרגע אני ממש לא חושב על הדרבי, אנחנו ממוקדים במשימות הקרובות שעומדות לפנינו, והראשונה היא המשחק נגד הכח רמת גן במוצאי שבת (במגרש הסינתטי באשדוד בשעה 19:45, ל”א)”.

אתה וחיים לוי, המאמן של הפועל, שיחקתם ביחד בעבר בעונת העלייה של עירוני אשדוד. אתם עדיין בקשר?

“לא שמרנו על קשר, אך פגשתי אותו באשדוד ושמחתי לראות אותו. אני מכבד ומעריך אותו מאוד”.

מה ההבדל בין עירוני של פעם לעירוני של היום?

“אני מוצא הרבה קווי דמיון ולא רואה הרבה הבדלים. הקהל כיום משמעותי ופקטור, מציג עידוד פנטסטי. מעבר לכך, אני רואה קהילה שמחוברת במשך כל השבוע ולא רק ב-90 הדקות במשחק, והקהילה הזאת הולכת ומתפתחת”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר