זה גם הבית שלו: צבי בחולות אשדוד. צילום: נעם ארון
זה גם הבית שלו: צבי בחולות אשדוד. צילום: נעם ארון

גם צביקה רוצה לחיות באשדוד

פורסם בתאריך: 2.9.17 13:50

     
את הצבי שבתמונה צילם נעם ארון מאשדוד בדיונות של העיר עם אור ראשון. לא קל להתקרב אל הצבי ולרוב מייד כשהוא מרגיש בתנועה, הוא מתחיל לרוץ. "זהו צבי ארצישראלי, תת מין של הצבי המצוי שקיים רק בארץ, והרי אחד משמות ארצנו הוא "ארץ הצבי'", מסביר ארון. "הצבי בתמונה צולם ממרחק, מכיוון שהצבאים מאוד חוששים מנוכחות בני אדם וטוב שכך. הצבי הוא יונק שהוגדר בסכנת הכחדה כאשר בשנת 2008 נספרו כ-10,000 פרטים בארץ ובשנת 2015 כ-2,000 פרטים בלבד, משמע סכנת קיום מוחשית".
"בחודש 05/2017", מוסיף ארון, "פגשתי עדר שכלל 5 פרטים אחד מהם צעיר, מאז פגשתי בהם שוב בארבעה מקרים שונים באותו תא שטח, אך בכל פעם היו רק שני פרטים. אני מאחל ומייחל שהפיצול נוצר עקב מיעוט מקורות מזון בגלל חום הקיץ ולא בגלל בשורות איוב".
יש לציין שבספירה שמקיימת רשות הטבע והגנים מדי שנה בשמורת חולות ניצנים הגובלת באשדוד, נצפו השנה רק 78 צבאים. זהו שפל מדאיג. בשנת 2011 נספרו 156 צבאים בחולות ניצנים, בשנת 2014 נספרו 92. "אני מודאג והמצב לא פשוט, אפילו קשה", אמר לפני כשלושה חודשים ל"כאן דרום" אקולוג מחוז מרכז ברשות הטבע והגנים, ד"ר יריב מליחי.
לחצי פיתוח ובינוי, ציד ורכבי שטח הם שלושת הגורמים העיקריים שפוגעים באוכלוסיית הצבאים. גם התכניות של עיריית אשדוד לבנות – במסגרת הסכם הגג – שכונות מגורים חדשות באזור "הדיונה הגדולה" אינן מבשרות טובות לצבאים ולבעלי חיים נוספים. המשרד להגנת הסביבה והגופים הירוקים מתנגדים נחרצות לתכניות אלה וצפוי מאבק לא פשוט.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר