נתניהו בישיבת ממשלה. צילום אמיל סלמן

שלום אדוני המלך

למרות החום, הבחירות והחקירות, היה שבוע מבדח. לא מאמינים? תשאלו את הפוליטיקאים: עמיר פרץ, אביגדור ליברמן, יעקב ליצמן והתעלה מעל כולם בנימין נתניהו, שכיסאו הובל לאילת על טנדר, ושחברי הכנסת של מפלגתו נדרשו להצהרת אמונים במנהיג

פורסם בתאריך: 8.8.19 16:45

     

איך עבר עליכם השבוע? לי היה שבוע מצחיק. כי למרות החום, הבחירות והחקירות, היה די מבדח. והחלטתי שזה המקום לשתף את אלה שמתמידים עם הטור שלי ומחזיקים מעמד עם כל הביקורת שלי. הגיע הזמן שנצחק קצת ביחד. רק שאני לא סטנדאפיסטית ולא סאטיריקאית, ולכן אני משתמשת בחומרים של אחרים. והפוליטיקאים מספקים לי המון צחוקים.

עמיר פרץ רוצה להתחבב על הקהל הרוסי, השיג ריאיון ברדיו רקע. רצה להשוויץ שיש לו מועמד בשם ולדימיר. יעני, מי אמר שאנחנו רק מזרחים שונאי אשכנזים? יש לנו אחד ולדימיר מנתניה. כששאלו אותו לשם משפחתו של ולדימיר, אמר אני לא רוצה לבטא את זה בצורה לא נכונה. אני רוצה להאמין לו, לא לחשוד ששכח או לא בירר את השם של המועמד הרוסי מספר 20 ברשימה, מקום ריאלי. אני גם בטוחה שכשחשב על הסיסמה, “בשבילנו, בני אדם לפני הכול” זה משקף את האמת שלו. רק שהמקור: “אנשים תחילה” שייך לאילן גילאון.

הבדיחה השנייה היא על חשבון ליברמן. והוויקיפדיה. מי שחושב שזו אנציקלופדיה כמו פעם חי בלה לה לנד. כל מי שרוצה יכול להירשם, לעבור סינון קצר ולהיות כותב ערך בוויקיפדיה. אז אם רוצים לשנות אינפורמציה, מספיק שקבוצה מאורגנת תידחף למערכת הכותבים, וכל מידע יהיה לפי הזמנה.

איך זה קשור לליברמן? הנה. השבוע נכתב תחת הערך “ישראל ביתנו” בוויקיפדיה, מפלגת שמאל ליברלית. זה משעשע. ליברמן הרוויח פרסום פעמיים, פעם כקורבן לשיטה שהוא בקיא בה, להמציא את ההיסטוריה מחדש, כי לעם זיכרון קצר, ופעם כי השמאלנים מכחישים שהוא שלהם. ולשמאל שנשאר צדקן וטהרן ולא משתמש בשיטות כאלה אני יכולה רק לומר: הבדיחות בסוף על חשבונכם, אתם צודקים והימין לוקח.

השעשועון הבא הוא מהעולם החרדי. הליצן הראשי ליצמן. כסגן שר הבריאות הוא מסמן מוצרים בריאים ולא בריאים, אני בעד. אבל כשהמסעדה של החבר שלו לא עומדת בתקינה בריאותית, הוא מתערב. המקום שבו סגן שר הבריאות אוכל מהווה סכנה תברואתית על פי תקנים שקבע משרד הבריאות. וכשיש פרוטקציה, לא צריך קשרים. הבעלים פונה ליענקל, כלומר יעקב ליצמן, והופ! בעיות התברואה נעלמו. וזה האיש שאמון על בריאות הציבור. כשר אבל מסריח.

הבדיחה המוצלחת ביותר בעיר שייכת לליכוד. החלק הראשון זו הבדיחה הנהדרת של שבועת האמונים של חברי הליכוד. מה זה אומר על ביבי? זה לא חשוב. כולם יודעים שהבחירות מועד ב’ זה בגלל ההישרדות האישית שלו.

אבל מה זה אומר על חברי הכנסת שחתמו על ההצהרה?

אני נשמה טובה, מאוד רוצה לעזור להם בניסוח השבועה שיהיה מושלם, שיזכיר להם את המקורות:

– אנוכי בנימין נתניהו ראש הממשלה, אשר הוצאתיך מארץ מצרים. פרשנות שלי, הוצאתי אותכם מהגלות הפוליטית, הפכתי אתכם למפלגת שלטון.

– לא יהיה לך מנהיג אחר על פניי, לא תעשה לך פסל וכל תמונה. הדרש — אף אחד ברשימת הליכוד לא יחליף אותי, ואל תחזירו תמונות של מנהיגי עבר, בגין או ז’בוטינסקי. ופסלונים בדמותם כדי להיזכר בהם ולהשוות.

– לא תישא את שם מנהיגך לשווא. לא תשתמשו בי סתם. העם צועק "רק ביבי". אז אל תתפסו עליי טרמפ, ואחר כך תזרקו אותי לידי רשויות החוק.

כל שאר הדיברות לגבי חמדנות, שקרים וגניבות לא חשובים.

ביבי מספק לנו גם את הדובדבן שבקצפת. אילת, השער הדרומי של המדינה, קיבלה מכה מתחת לכנף. סגרו את שדה דב בתל אביב. לא איכנס לסוגיה, כי אין מספיק דפים בעיתון לדיון הזה, אבל חשוב לדעת שהאילתים מצביעי ליכוד. הם ציפו שהממשלה תעצור את הסגירה. וכשזה לא קרה, הם מרגישים נבגדים.

מה עושים שרינו? יורדים לאילת לישיבת ממשלה. הם מגיעים במסוק מיוחד של חיל האוויר. אבל לא רק הם מגיעים. הכיסא של ביבי נוסע לאילת בטנדר מיוחד. שפשפתי את עיניי כשקראתי את הידיעה עם התמונה המצורפת.

כיסא נוסע לאילת. התחת המלכותי לא יכול בלי הכיסא שלו.

ובדמיוני אני רואה איך יושב ביבי המלך בכיסא הנוסע. ועל פניו עוברים שרים וחברי כנסת ושאר מיני ראשי ערים וקהילות. מנשקים את ידו ומברכים: שלום אדוני המלך. המופע הכי מצחיק בעיר.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר