יו"רית ועד ההורים באשדוד, בלה רובין. צילום: דור גפני

ועד ההורים באשדוד התנתק מהפורום הארצי: מה ההשלכות?

בוועד העירוני מתנערים מ"מרד התשלומים" עליו הכריז הפורום הארצי. לדברי היו"רית בלה רובין הם חלוקים על הדרך וגם על כמה מצעדיו

פורסם בתאריך: 27.8.17 16:26

     

ועד ההורים העירוני באשדוד החליט להתנתק באופן חד צדדי מוועד ההורים הארצי שהיום נקרא פורום ועדי ההורים הישוביים. זאת, על רקע חילוקי דעות ואי הסכמות.

בימים אלה מוביל הפורום הארצי מאבק נגד תשלומי ההורים, שעשוי לשבש את פתיחתה התקינה של שנת הלימודים – ביום שישי, 1 בספטמבר.

אולם בוועד באשדוד החליטו שלא לשתף פעולה עם המאבק הזה וגם עם צעדים בנושאים אחרים.

לדברי יו"רית הוועד באשדוד, בלה רובין, גם היא וחבריה לוועד העירוני סבורים שיש לצמצם מאוד את תשלומי ההורים, אך הויכוח הוא על הדרך. לדעתה, הדרך שבה בלחר הפורום איננה נכונה.

בפורום הארצי קראו בסוף השבוע ל"מרד תשלומים". בדף של הפורום בפייסבוק נכתב ביום שישי: "בשנה שעברה, לאחר ישיבה מבזה בה החליטה ועדת החינוך של הכנסת לאשר את חוזר התשלומים המהווה את הבסיס לתשלומי ההורים, הכרזנו על קריאה להורים שלא לשלם את כספי חוזר התשלומים בגנים ובבתי הספר. משרד החינוך ויו"ר ועדת החינוך ביקשו שנשהה את המאבק, נצטרף לועדות שידונו בנושא ונגיע להתקדמות משמעותית לקראת שנה"ל הבאה- למעשה, מדובר בשנה"ל העומדת לפתחינו.אנו נמצאים אחרי שנה של שיחות, מגעים, מריחות ושום תזוזה בנושא.

לאחר התחבטויות רבות, באחריות מלאה והבנה שבאמת מיצינו את כל ערוצי ההידברות אנו נאלצים לקרוא להורים שלא לשלם את התשלומים לשנה"ל הקרובה.

אנו טוענים (בגיבוי ועדות שהוקמו ע"י משרד החינוך, ועדת החינוך של הכנסת וממשלת ישראל) כי מס תשלומי ההורים הנו מס רגרסיבי המשולם מה"נטו" שלנו, פוגע ומגדיל פערים באוכלוסיית המדינה. טיולים, תרבות וכו' הנם חלק בלתי נפרד מתכנית הלימודים ולכן המדינה היא זו שצריכה לממן אותם.

בלית ברירה ובכאב אנו נאלצים להחריף את המאבק הזה תוך קריאה לשר החינוך ולחברי הכנסת לעמוד בהבטחתם להורי וילדי ישראל ולמצוא מקור מימוני לנושא.

ההורים מדגישים כי הקריאה לאי תשלום מחריגה את תשלומי ביטוח התאונות האישיות, השאלת הספרים, תל"ן (תכנית לימודים נוספת – שיעורי העשרה, ד"ג) ומגמות בתיכונים אותם ניתן יהיה לשלם, בשלב זה, כרגיל".

ועד הורים עירוני אשדוד, מתוך פייסבוק

תושב אשדוד בשם בוריס מרגוליס תקף ברשומה שהעלה בפייסבוק את התנהלות הוועד באשדוד. "בזמן שוועד ההורים הארצי החליט להילחם בתופעת תשלומי ההורים שנה לאחר שהובטח להורים שהנושא יטופל ולא טופל, יושבת ראש וועד ההורים של העיר אשדוד הגברת בלה רובין החליטה שהמאבק הזה לא קשור להורי אשדוד", כתב מרגוליס.

הוא הוסיף: "בהחלטה תמוהה היא מודיעה שהיא יוצאת מהוועד הארצי כאילו העיר אשדוד אינה שייכת למדינת ישראל. כאשר אני ניסיתי לרתום אותה למאבקביוקר הצהרונים בעיר, היא סירבה בטענה שיש מאבק ארצי ואין צורך לנהל מאבק עירוני לשקיפות. גם הסגן שלה אמר לי שאין להם שום כוונה לתמוך במאבק. עכשיו פתאום כשהוועד הארצי רוצה מאבק הם רוצים להתנתק ולגזור על המאבק כישלון שיגרום לתשלומי יתר. מקודם הם ניסו לשרת את העירייה. עכשיו הם משרתים את וועדת החינוך של הכנסת עם ההחלטה שלה. אני רק לא מבין מתי הם מתכוונים לשרת את ההורים".

רובין מסרה בתגובה: "הפורום הארצי מוביל מהלכים שאנחנו לא מסכימים להם ובאשר לאחרים, כמו שציינתי, אנחנו חלוקים על השיטה ועל הדרך".

שר החינוך נפתלי בנט. צילום: תומר אפלבאום

לפי שעה נראה ששר החינוך נפתלי בנט אינו מתכוון להתפשר ומבחינתו מה שהיה הוא שיהיה – גביית תשלומי ההורים תימשך בדומה לצורה שבה התנהלה.

לפי ההערכות היקף תשלומי ההורים במערכת החינוך מגיעה ליותר מ-4 מיליארד שקלים בשנה.

 

 

 

 

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר