פסטיבל "חלון לים התיכון"- היום השניצילום: דודו בוזגלו
פסטיבל "חלון לים התיכון"- היום השני. צילום: דודו בוזגלו

חלום לים התיכון

במקום לחזור בכל קיץ על שני ימי “חלון לים התיכון” יש לי הצעה מהפכנית: לבטל את הפסטיבל ובמקומו לסבסד מופעים באמפי העירוני הראוי לשמו

פורסם בתאריך: 1.8.19 16:06

     

פתגם ישן נושן אומר, ובצדק, שעם הצלחות אי אפשר להתווכח. במיליון ואחד מקרים זה נכון, אבל פעם בכמה שנים, או במקרה הרלוונטי, פעם בכמה עשורים צריך לשים על השולחן קלפים לא מוכרים… אחרים.

לפני שמתחילים עם רעיון השינוי אבהיר כאן קבל עם ועדה שלא מדובר בטענות או בביקורת כזו או אחרת (את זה נשאיר לטורים אחרים במידת הצורך). לא באתי לריב, באתי לנסות אולי עם קצת חשיבה מחוץ לקופסה לשנות את הקונספט רב השנים העונה לשם פסטיבל ״חלון לים התיכון״.

כן, אני יודע ואני רואה את התמונות המרהיבות של עשרות אלפי התושבים המגיעים מכל רבעי העיר, אבל (ממש) לא רק, כדי לחזות בשמות החמים ביותר של הבידור הישראלי ללא תשלום, אבל באותה מידה ללא תנאים.

כך למשל יעלו ויבואו בערב הראשון של הפסטיבל נועה קירל, אביב גפן ונועם חסון ובערב השני יופיעו, איתי לוי, סטפן ו… סטטיק ובן אל. על פניו רשימה מכובדת שעשויה להביא כל בר דעת למקבץ סלבים כזה ועוד ללא תשלום.

אז זהו, שכאן רק מתחילה הבעיה וכאן מתחילה הצעת הייעול להירקם. יכול מאוד שרבים לא יסכימו או שיחשבו שהפתרון שלי לקונספט של ״חלון לים התיכון״ לא ראוי, לא ישים, לא יתפוס וצריך לעשות הכול כדי לא להזיז את הגבינה. אני חושב אחרת, אבל בעל הדעה רחוק מאוד מלהיות בעל המאה, ולכן כל מה שאני יכול לספק זו רק דעה או רעיון לאלטרנטיבה.

 

הפלוס הגדול בלהציע קונספט חדש לרעיון טוב הוא שאף אחד לא יתבאס אם הוא לא יתקבל, החלופה עדיין טובה.

אז מה אני מציע, אתם שואלים? אז ככה.

אני מציע לבטל את הפסטיבל בן היומיים העונה כבר מספר עשורים לשם ״חלון לים התיכון״. אני לא יכול לדמיין מצב שמישהו לא מכיר את המגה-אירוע הזה, אבל למען הסר ספק אתזכר.

הלוקיישן, סוג של אמפי טבעי השוכן סמוך לחוף הקשתות, זה נקרא ״אמפי-חוף לידו״ שאליו נדחסים כ-50 אלף איש ולפעמים אף יותר, שלאיש אין שליטה אם מדובר בתושב העיר או כזה שבא לסחוט יומיים של הופעות ולהשאיר את הארנונה במקום אחר.

כמובן ששדרות משה דיין הצמודות לאמפי-פארק נחסמות ביומיים הנ״ל וכל הרדיוס כמרקחה. השמות הנוצצים, הבמה, ההגברה, האבטחה וכל המסביב עולה ככל הנראה לא מעט כסף.

הרעיון שאני מציע הוא לבטל את הפסטיבל, להפנות את התקציב לטובת סבסוד כרטיסים להופעות שוות, אולי אפילו של אותם אמנים (לא מחייב), באמפי-פארק השוכן מאות מטרים מה״אמפי-חוף״ ולתת חוויית הופעה מהרמות הגבוהות בתנאים אופטימליים במחיר סמלי של כ-20 שקלים לתושבי אשדוד, ומי שבא מבחוץ ישלם 50 שקלים.

האמפי בפארק באשדוד-ים מכיל 6,400 מקומות, וכל שם מסוללת האמנים שמגיעה יכולה למלא אותו מבלי להניד עפעף.

10 הופעות שוות בעלות סמלית של 20 שקלים תביא בפועל את אותה כמות נהנים ואולי אף יותר, והכול בתנאים ראויים, ללא דוחק, ללא חולות ברגליים וללא כאוס של מקומות חניה וסגירות צירים מרכזיים. שלא לדבר על מקרים שחלילה משהו קורה למשהו, קטטות וכולי.

לפני שהעליתי את הטור על כתב גלגלתי את הרעיון ושאלתי מגוון רחב של אנשים, צעירים כמבוגרים, נשים וגברים, בעלי אמצעים וגם אלה שפחות. התשובות נעו בין ״איך לא חשבו על זה קודם?״ ל״נשמע מגניב״.

כשהבנתי שיש כיוון, החלטתי לפנות לחוכמת ההמונים ולהתייעץ. חוויית הצפייה שונה בעשרות מונים בין האמפי-פארק לבין ישיבה על כיסא ים במקרה הטוב, מחצלת במקרה הסביר או התפלשות בחול במקרה הרע.

אז נכון שקהל היעד הוא לא בדיוק ההתאמה האידיאלית לקהל יעד מבוגר, אך עדיין חלק גדול מהאוכלוסייה, מאלה שנושאים בנטל הארנונה, כבר ויתרו מזמן על לנסות להגיע לאירוע, לשבת על החול ולצפות במופע.

פתרון נוסף שנרוויח הוא גאוות יחידה אשדודית. מי שלא תושב העיר ישלם 50 שקלים ולא 20 כתושב העיר. אולי זה גם יקרב עלינו לטובה את כרטיס התושב שנמצא בתנור יותר מדי שנים.

מבין האנשים שהצגתי בפניהם את הרעיון היו לא מעט מארגני אירועים וצרכני תרבות שכבר לפני שנים ויתרו על הפוזה של המחצלת והעמידה בתור לשיפוד בפיתה או לאיזה בקבוק קולה בדוכנים העמוסים לרוחב השדרה.

הם חושבים שהגיע הזמן לתת הופעות בתנאים בסיסיים, קהל לא מבוטל מעוניין להיחשף להופעות חדשות באמפי-פארק בתנאים אופטימליים.

את העניין התקציבי ואת רמת הסבסוד לא שקללתי לעומק, אך רגע לפני שאני נכנס למספרים אשמח לתגובות על הרעיון, ומשם נעלה עוד מדרגה בבדיקה ואנסה להביא גם תגובות רשמיות של הנוגעים בדבר.

עד אז, כשאתם פורסים מחצלת ב-14 וב-15 באוגוסט, הביטו שמאלה לכיוון האמפי- פארק, שככל הנראה יעמוד חשוך, ותחשבו על הרעיון. אולי יחד נגשים ״חלום״ לים התיכון.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר