אנג'ל ברנס. צילום: אורי קריספין

אנג'ל ברנס עושה לכם בית ספר

עם עשרות אלפי עוקבים בכל מדיה אפשרית אנ'גל ברנס, כוכבת הדוקו-ריאליטי לנוער "סוואגרז" מספרת על התלמידים בתיכון באר טוביה שצחקו עליה כשסיפרה שהיא הולכת להיות שחקנית והחרימו אותה, וגם על אביה שיושב בכלא. ריאיון עם הרבה סטייל

פורסם בתאריך: 27.8.17 09:31

     

אחד בספטמבר מתקרב בצעדים ענקיים, ומה שמעסיק את הדור הבא זה לחזור לעניינים עם מקסימום סטייל. אם בעבר כדי לקבל טיפים בנושא איפור, טיפוח, אופנה ולייף סטייל – או במילים אחרות: "אוי מי גאד, מה לעזאזל עושים עם החצ'קון שיצא בדיוק על המצח?' – היינו צריכים לעיין במגזיני היופי הנחשבים או בעיתוני הנוער, היום עם ההתקדמות המהירה של הרשת כל מה שצריך לעשות כדי ללמוד ולהעשיר את הידע בתחום היופי הוא להיכנס לרשת ולחפש את היוטיובריות המובילות – המינוח העולמי למי שמצלמת סרטוני הדרכה ביוטיוב.

לוס אנג'ל

אחת כזו שיודעת לעשות את זה נכון היא אנג'ל (ג'ולי) ברנס ממושב שדה עוזיה הסמוך לאשדוד. היא מתהדרת בעשרות אלפי עוקבים בערוץ היוטיוב שלה, התוכן בערוץ מורכב ממדריכי שיער ("מדריך לשיער מתולתל", שלו כ-161,915 צפיות) טיפים לחזרה ללימודים ("חמש תסרוקות קלות לבית הספר", כ147,872- צפיות) ולבוש ("הפריטים האהובים עלי בארון", כ-68,488 צפיות).

כוכבת בת 16, ברנס. צילום: אורי קריספין

את ברנס הצעירה (16) יזהה דור ה-Z כך: "יואו, זו השחקנית מ'סוואגרז' (המשודרת בערוץ yes kidZ)" או כמי שזכתה לתואר הנחשק "מיוזרית" באפליקציית מיוזיקלי. אבל אם תשאלו אותה איך היא מגדירה את עצמה, ברנס תענה ללא היסוס: "שחקנית. זה מה שאני רוצה לעשות ולעסוק בו. והחלום? להגיע הכי רחוק שיש, הוליווד".

אז היום את כבר סלב. אבל איך הכול התחיל?

"תמיד רציתי להיות מפורסמת, שחקנית בעיקר. התחלתי לפני שלוש שנים בתכנית ריאליטי של ילדים".

כששאלתי את ברנס מה שם התכנית, היא השיבה: "מעדיפה שלא לציין את שמה". מדוע? תכף תבינו. "כשסיימנו את התכנית, היה לי שם של פקאצה מגעילה, ילדה בת 12 וחצי שלא מבינה כלום מהחיים שלה, שאכפת לה רק מכסף ואינסטגרם. אז החלטתי אחרי שנתיים לפתוח ערוץ יוטיוב משלי".

למה בעצם?

"ביוטיוב אני מציגה את מי שאני, והצופים מקבלים אותי כפי שאני באמת. אין פה עריכה חיצונית, אני זו שעורכת את עצמי לבד. אני בוחרת את נושאי השיחה, מדברת לצופים שלי ישר בעיניים ואל הלב שלהם. ובאמת התגובות הראו לי את השינוי, קיבלתי תגובות בסגנון של 'יואו, את מדהימה, לא חשבתי שאת כזו'. היוטיוב נתן לי חשיפה ענקית".

חשיפה מקסימלית

כשברנס מדברת על חשיפה היא מתכוונת גם לחשיפת החיים האישיים שלה, שאותם היא מתעדת מכל זווית ודואגת לעדכן את העוקבים. בניגוד לנורמה שקובעת שכוכבי הרשת מציגים מציאות מושלמת של חיי זוהר ונצנצים, ברנס מדברת על הכול ולא מנסה לייפות את הדברים. כך למשל בסרטון הכי נצפה שלה "אבא שלי בכלא" (שלו יותר מ-360,000 צפיות) היא מספרת על אביה רוני ברנס שנמצא כבר שש שנים בכלא בעקבות פרשת מסים ענקית.

עוקבים אחריה – והרבה. צילום: אורי קריספין

"אני באה ומעבירה מסר שהכול בסדר, לא כל מי שבכלא הוא אדם רע, יש אנשים שעושים טעויות. לפי דעתי לאבא שלי נתנו עונש חמור מדי, בן אדם שהעלים מס נתנו לו כאילו הוא רצח או אנס. זה לא פייר, 14 שנה. הבן אדם הוא בן אדם טוב שהבין את הטעות שלו ויושב כל כך הרבה שנים, הוא הולך לשבת עשור אחרי שמורידים לו שליש, וזה לא בסדר".

עם אביה, רוני, השפוט למאסר ממושך. מתוך סרטון יו טיוב

ברנס ממשיכה ומבקשת: "אני מתחננת שיביאו לו חנינה, הלוואי שהנשיא ייראה את הכתבה ופשוט יגידי כאילו: 'וואו, זה נגע לי ללב ואני מבין אותה'. אני לא מבינה איך אפשר לעשות ככה לבן אדם טוב. בכלא יודעים שהוא תמיד המצטיין, הבן אדם שהכי עוזר. כל כך הרבה שנים על טעות אחת קטנה, ומשאירים ככה משפחה לבד. אימא שלי נורא סבלה, כאילו עשו לה את העונש, השאירו אותה לבד עם חמישה ילדים".
התפנית בחייה המועשרים, שכללו מלונות יוקרה, בית באחוזה גדולה במושב שדה עוזיה, ג'יפ ב-מ-וו בחניה – או איך אומרים החבר'ה, "ילדת שמנת עם תותים" – החלה בגיל שמונה וחצי ונחתמה כשהייתה ברנס בת עשר עם הגשת כתב אישום נגד אביה.

"הייתי ילדה נורא ילדותית שעושה מה שבא לה. ופתאום מילדה הפכתי להיות בת 18 וחצי שמבינה משהו מהחיים שלה פתאום ויודעת מעבר ללונה פארק וסוכרייה, שהחיים לא מתוקים ולא הכול דבש, ויש את 'הצרות של הגדולים'. זה ביגר אותי ושינה אותי, אבל גם השאיר לי צלקת נוראית. היום אני במקום של לעביר מסר לכולם שהכול בסדר לא משנה מה קורה". ברנס מתוודה שגם לה לא הכול הלך חלק: "הרבה אנשים צחקו עליי כשאמרתי שאני אצליח, המון. ואני האמנתי בעצמי, וזה הביא אותי לאן שאני היום", ולא שוכחת להוסיף: "כמובן עם תמיכה של ההורים". אז היום אביה הוא כבר חלק מערוץ היוטיוב, ובשנה האחרונה הוא כבר יוצא לחופשות, והיא מתעדת את זמן האיכות שלהם יחד.

קיץ חם

כשברנס מדברת על מעמדה כיום היא מתכוונת גם לשינוי שהביא איתו הקיץ האחרון. ולא, כוונתי לא לטמפרטורות הלוהטות שהביאו לסיטואציה שכל הצעה מצד ההורים ליציאה מטווח המזגן "לעשות משהו עם הילדים ולצאת כבר מהמסכים" נפסלת מראש ערוצי הילדים תמיד מחפשים את ה"דבר החם הבא", וכאן – להבדיל מהטמפרטורות הרצויות במזגן – חשוב שזה יוגש לוהט.

עם חבריה לסדרה "סוואגרז", באדיבות yes

אז ב-yes kidz השיקו את ה״סוואגרז״ תכנית שהוגדרה בערוץ ״הלהיט של הקיץ״. הסדרה היא דוקו-ריאליטי על חמישה טינאייג׳רים שרוצים להפוך לכוכבי הרשת הגדולים בישראל. חמשת הגיבורים שלה לוהקו אליה כי יש להם סוואג, כלומר חבילה שכוללת: מראה חיצוני, הסגנון והאופן שהאדם מציג את עצמו, כישרון בימתי, כריזמה, אטטיוד ומקוריות. חברי החמישייה הזאת (עלמה וליה ציון, עיליי דלויה, אורי שוורץ ואנג'ל ברנס) הם כבר כוכבים, כל אחד בפני עצמו, אבל עכשיו הם חוברים יחד משל היו חבורת גיבורי על שמבינה שהכוחות שלה שווים יותר בקבוצה, ומטרת העל היא לייצר ערוץ יוטיוב משותף (כי יחד זה כוח) שיהיה הנצפה והמדובר ביותר בישראל ויגיע לשיא של שיתופים וכמובן ישיג את שיתופי הפעולה (תוכן שיווקי) החמים ביותר.

את מרגישה שהסדרה "הרימה לך" לחשיפה?

"לפני הסדרה הרבה בנים לא הכירו אותי, ועכשיו המון בנים מכירים אותי", אומרת ברנס, המיוצגת בסוכנות talenteen. "אני מגיעה ברכבת, ואימהות מבקשות איתי תמונה. זה פשוט מכל הגילאים. בעקבות הסדרה כשאני הולכת ברחוב כ-ו-ל-ם מכירים אותי, וזה משהו אדיר ברמות. הגעתי לקהל ענק שאני בכלל לא מדמיינת שאני יכולה להגיע אליו. הייתה לי חוויה מדהימה ב'סוואגרז', סדרה מדהימה, הכרתי אנשים מדהימים והפקה מדהימה. זו סדרה שעשתה לי סגירת מעגל, כי רציתי שאנשים יכירו אותי באמת. אני לא בן אדם מושלם, ולא אכפת לי ואני לא מתביישת במה שקורה לי ובמה שיש לי וזו אני. זו לא סתם תכנית, זו תכנית עם עומק".

ואיך כל החשיפה הזאת מסתדרת עם בית הספר?

"האמת ששנה שעברה כשצילמנו את הסדרה זה היה בפסח, ואז היה רק עוד זמן קצר של לימודים. אין מה לעשות, זה הכול תוך כדי, עושים גם את זה וגם את זה, ואני בן אדם שעושה, ואם יש לי מטרה, לא משנה מה היא – אם עכשיו זה אומר שאני צריכה ללמוד, אז אני אלמד – אני לא אוותר. לצלם סדרה היה החלום שלי, וב'סוואגרז' הגשמתי חלום ענק".

איך הילדים האחרים בתיכון אזורי באר טוביה מגיבים לכל הפרסום?

"יש את הילדים המפרגנים, ויש את הפחות. ככה זה, נולדנו לעולם שלא כולם מפרגנים. את החברות שלי אני יכולה לספור על כף יד אחת וזהו. אבל בסדר, אני משתלבת לאט לאט, ואין מה לעשות".

בטלוויזיה נראה שאת מלכת הכיתה. בבית הספר המצב הפוך?

"כשאני אחזור לבית הספר בחודש הראשון-חודשיים, הרבה אנשים יתקרבו אליי ויעשו הכול כדי שנהיה חברים ובלה בלה בלה. אבל אז אני יודעת, כי זה כבר קרה לי בעבר, כשזה נגמר, אנשים מתרחקים, וזה מגיע למצב שהם בכלל לא מדברים איתך. או שאת יותר מדי מצליחה, והם בכלל לא פונים אלייך ולא מתייחסים – כלום. היה לי מלא בלאגן שנה שעברה בבית הספר כי הכיתה שהייתי בה לא יצרו איתי קשר, לא הילדים ולא אף אחד. אז עשיתי להם בלאגן עד שהעבירו אותי כיתה. הגעתי למצב שבמשך יותר מחצי שנה אני נמצאת בכיתה שלא מדברים איתי, ואני נמצאת בהפסקה לבד, להיות עם הפלאפון כל הזמן ולבכות לאימא בטלפון שאין לי חברים. בבית הספר שנה שעברה הייתה לי חוויה לא נעימה".

אבסורד.

"יש את הילדים מכיתה ז' שעלו, והם רואים אותי ומתלהבים מאוד ומצלמים אותי בלי שאני איראה ומבקשים תמונה, וזה הכי מגניב בעולם, אבל יש כאלה ויש כאלה. את החברים שלי אני בוחרת בפינצטה, ממש. אבל הנה, עכשיו זכיתי במחנך שאין, אין דברים כאלה, הוא ממש עוזר לי ודואג לי בטירוף".

חשוב בכלל להשקיע בלימודים, בגרויות והכול כשיש לך כבר קריירה בחוץ?

"ברור. אני יודעת שאני אמנם רוצה להיות שחקנית, וזה לא קשור כל כך לבגרויות, אבל אם לא תהיה לי האפשרות להיות השחקנית ולא יהיה לי מה לעשות יותר במקצוע הזה, אני חייבת משהו שיהיה איתי להמשך הדרך. אני רוצה להיות שחקנית כל חיי ומאמינה בזה, וומעדיפה לא להשתמש בכלל בתואר שאני אעשה, אבל כן צריך משהו ליתר ביטחון, זה העתיד שלי ואם אני לא רוצה להיזרק באיזה ספסל, חייב".

באיזו מגמה את לומדת?

"הייתי בתיאטרון ופרשתי בגלל צילומי הסדרה, זה התנגש ולא השתלב יפה, אז אני מרחיבה ניהול עסקי ומשאבי אנוש, ואני עושה את זה כדי שיהיה לי ממוצע גבוהה".

מה לגבי המורים?

"אני מאוד מקווה שתהיה לי את עזרתם השנה וגם של המנהל החדש כמובן".

משפחת ברנס

מה החלום הבא?

"לראות את עצמי בסדרות דרמה, שאצליח לכבוש את הארץ ואז לעבור לחו"ל כמובן, אבל קודם כול פה בארץ. אני יכולה לספר על הפרויקט הבא שבדרך: בחנוכה הקרוב אנחנו הולכים כל ה'סוואגרז' להופיע יחד עם 'שוברים את הרשת' (עדי ביטי, אשלי בקשי, שגיא ביטבוקס, נועה פילטר ודורון ביטון וקטריקס: כל כוכבי הרשת הגדולים. ש"ש) בהיכל התרבות, שזה מדהים. אימא שלי הייתה אומרת לי: 'את תשחקי בהצגות ובמופעים בחנוכה שזה וואו', אז להופיע שתי הופעות בהיכל התרבות זה וואו-וואו-וואו".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר