אשדודים שווים פחות?

משרד החינוך השיק הבוקר (יום ג') את האתר "שקיפות בחינוך" ובו נתוני המשרטטים את מה שהוא מגדיר "התמונה החינוכית" של כל הרשויות המקומיות בארץ, למרבה הצער- תלמידי אשדוד מקבלים פחות בהשוואה לתקציב מחוז דרום ואף בהשוואה למדד הארצי

פורסם בתאריך: 22.8.17 16:41

     

בשנת הלימודים הקרובה, תשע"ח, יכנס לשנתו השלישית מודל התקצוב הדיפרנציאלי בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים (יותר שעות טיפוח לתלמידים מרקע חלש). מנתוני משרד החינוך עולה כי התקציב הממוצע לכיתה בבית ספר יסודי ממעמד סוציו אקונומי נמוך עלה בין שנת הלימודים תשע"ד לתשע"ו בשיעור של 6%, לעומת בית ספר ממעמד סוציו אקונומי גבוה, ששיעורו עלה ב- 3%.

התקצוב הדיפרנציאלי כאמור לא הוחל עדיין על בתי הספר התיכוניים. מהנתונים עולה שבין היישובים שמקבלים מהמשרד את התקציב הגבוה ביותר פר תלמיד ניתן למצוא את מרום גליל (45,598 שקל), זבולון (43,465 שקל), בית שאן (38,899 שקל) וקריית שמונה (35,875 שקל). כל בתי הספר התיכוניים מתוקצבים באופן אחיד בהתאם למגמה בו לומד התלמיד. בנוסף לתקצוב זה ישנן תוספות הנקבעות על פי שורה של פרמטרים, בהם המדד הפריפריאלי וכן הוצאות של מועצות אזוריות בגין הסעות תלמידים.

היישובים שבשנת תשע"ו קיבלו ממשרד החינוך את התקציב הנמוך ביותר פר תלמיד הם אבן יהודה (16,962 שקל), אלעד (16,438 שקל), ביתר עילית (15,176 שקל) ומודיעין עילית (11,505 שקל). מדובר בתקציב משרד החינוך בלבד, וכל רשות מוסיפה גם היא תקציב במידת היכולת שלה. ביקורות רבות נשמעו על כך שרשויות חזקות מוסיפות תקציבים רבים לתלמידיהן בעוד החלשות אינן יכולות לעשות זאת – מה שגורם לפערים בין התלמידים. ולעניינינו – הוצאה ממוצעת פר תלמיד באשדוד: 17,646 ש"ח- נמוך בהשוואה הן לממוצע המחוזי ( ₪ 20,063 ) והן לממוצע הארצי ( 18,520 ש"ח).

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר