הותיר אישה הרה ותינוק. פנחס מנחם פשווזמן ז"ל, ההרוג מפגיעת הרקטה באשדוד
הותיר אישה הרה ותינוק. פנחס מנחם פשווזמן ז"ל, ההרוג מפגיעת הרקטה באשדוד

"הבניין רעד, היה הבזק של אור גדול. ראינו את פנחס על הרצפה"

חברו הקרוב של פנחס פשווזמן ז"ל, שהיה אתו ברגעיו האחרונים, משחזר את אותו ערב מר ונמהר בשבוע שעבר שבו רסיסי רקטה ששוגרה מרצועת עזה פגעו בפנחס והרגוהו. המשפחה קמה מהשבעה

פורסם בתאריך: 13.5.19 21:42

     

משפחתו של פנחס מנחם פשווזמן מאשדוד, שנהרג מרסיסי רקטה בראשון שעבר, קמה מהשבעה שהתקיימה בבית חמו וחמותו ברחוב רשב"י. פשווזמן, חסיד גור, שהובא למנוחות בירושלים, הותיר אחריו אישה ותינוק. הוריו מתגוררים בבית שמש.

האסון התרחש בשעות הערב של יום ראשון בשבוע שעבר, 5 במאי. בסביבות השעה 19:10 נורה מטח כבד של רקטות לעבר אשדוד והאזעקות נשמעו ברצף ללא הפסקה. אחת הרקטות הצליחה לחדור את מעטה ההגנה של כיפת ברזל ונפלה בחצר בניין בשכונת מגורים. הרסיסים השיגו את פנחס פשווזמן שהצליח להיכנס ללובי של הבניין, מרחק של כמה מטרים ממקום הנפילה. הפציעה הייתה קטלנית. הוא נפצע אנושות ומותו נקבע כעבור זמן קצר בבית החולים אסותא.

פשווזמן היה הקורבן הרביעי בצד הישראלי ב"סבב" האחרון – שכלל ירי של 690 רקטות, טילים ופצמ"רים.

זירת הנפילה הקטלנית באשדוד. צילום מוטי מילרוד

חברו של פנחס, יצחק, שהיה עמו בדקות האחרונות לחייו, סיפר השבוע ל"כאן דרום": "היינו יחד עם חבר נוסף אצל פנחס בבית ברחוב האדמו"ר מבעלז ברובע ג'. יצאנו משם, פנחס היה בדרכו לבית חמתו באזור ז' והלכנו יחד. הגענו לצומת של יצחק הנשיא ושלמה בן יוסף, השעה הייתה בערך שבע ועשרה, ואז נשמעה אזעקה ואחריה באו אזעקות רבות נוספות. ניסינו לרוץ ולמצוא מחסה, הגענו לאותו בניין ואנחנו רואים בכניסה דייר שעומד ומצלם. פנחס אמר לנו 'איך הוא מעז לסכן את חייו במקום לתפוס מחסה'. נכנסנו לבניין, אחרינו עוד נכנסה אישה ופנחס ביקש שנפנה לה את הדרך כדי שתוכל לעבור. היו שם הרבה אנשים והיה קשה להיכנס פנימה ולעלות במדרגות. לא הספקנו.

מת מפצעיו בן ה-21 שנפגע מרסיסי רקטה באשדוד. פגיעה של טיל ליד בניין ברחוב יהודה מכבי ב אשדוד. צילום מוטי מילרוד

זירת הנפילה: חומת הלבנים התפרקה לחתיכות. צילום מוטי מילרוד

"לפתע", הוסיף החבר ועד הראיה לאסון, "הבניין שבו הצטופפנו רעד, והיה הבזק של אור גדול. אני לא זוכר בדיוק את הרעש של הנפילה והפיצוץ, עפו רסיסים מכל עבר. מצאנו את עצמנו אחד על השני. ראינו את פנחס על הרצפה כשהוא זב דם. אני עד עכשיו לא מבין איך דווקא הוא ורק הוא נפגע ונהרג".

"איבדתי חבר קרוב ויקר, בחור נהדר שאהב לעזור לזולת, אדם חייכן וטוב לב", הוסיף יצחק.

במהלך השבעה הגיעו מנחמים רבים לבית המשפחה בהם גם נשיא המדינה ראובן רובי רבלין.

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר