סדר פסח. צילום מארק ניימן לע"מ

רגע אחרי בחירות ורגע לפני החג

במלחמות ובחגים אין עלינו באחדות. ככה היינו בעבר וככה ככל הנראה נהיה גם בעתיד, כזה עם אנחנו. מתי אנחנו מפוצלים? כשצריך להתאחד, בבחירות. על הנוסחה הזו עוד לא עלינו, אבל לזכותנו נאמר שאנחנו עוד צעירים. כולה 71

פורסם בתאריך: 19.4.19 18:30

     

בבחירות לכנסת ה-21 יש טוויסט בעלילה, בחירות מפצלות וחג בתוך שבועיים. זו עוד התנסות לצעירים שכמונו שכבר תפסו מיומנות לעבור בתוך דקות מעצבות יום הזיכרון לשמחת יום העצמאות. הבחירות האחרונות, שהיו בעצם יותר משאל עם בעד או נגד בנימין נתניהו מאשר בחירות על מדיניות, מאחורינו. ואחרי כל הרפש שהוטל מכל כיוון צריך להגיע להרמות כוסית ולספר איך יצאנו כעם מעבדות לחופש וכמה חשובה האחדות.

לראשונה זה כל כך הרבה שנים ישראל חוזרת לשתי מפלגות גדולות. 36 לליכוד ו-35 לכחול לבן, המפלגה השלישית בכנסת יורדת ל-8, והפערים הם בלתי נתפסים. על פניו בעולם מתוקן יושב ראש הממשלה עם הרמטכ״ל לשעבר על כוס קפה ומקימים שניהם קואליציה מהרחבות שנראו בעשור האחרון. ככה, על אספרסו.

הדגש הוא על עולם מתוקן, כי לא בכזה עולם אנחנו חיים, וזו הסיבה שיותר ויותר אנשים הגיוניים וטובים סולדים מהעולם הפוליטי וכבר מאבדים אמונה במערכת. רק לצורך ההבהרה, הרפש מגיע משני הכיוונים. התקשורת, שלחצה כל כך לשמוע את הכותרת שכחול לבן לא יישבו עם בנימין נתניהו, קיבלה את מבוקשה במנה גדושה וסנדלה את המהלך טרם הבשיל.

יש שיגידו שכלום עוד לא סגור, יש שיבנו על תכנית ה-100 של טראמפ, ויש הרבה יותר שיגידו: ״מה שהיה הוא זה שיהיה״ — מה שככל הנראה יהיה המצב. ישראל לא מוכנה למהפכים. יש עוד כמה צעדים עד קצה הצוק, ותושבי ישראל לא מוכנים לקפוץ מוקדם מדי. אפשר למשוך עוד כמה שנים או שהשמפניות והסיגרים יקדימו את ההליך הדמוקרטי ויכריעו… ביבי הביתה! עד אז הוא פה כדי לשלוט.

אשדוד כמו אשדוד ממשיכה להיות הברומטר הארצי, עם כ-34% למפלגת הליכוד (עלייה של 2.5%), 16.5% לכחול לבן, וכפי שכתבתי בעבר, מהפך לא יכול לדלג על העיר אשדוד. כחול לבן לא יכולה לנצח בחירות ללא המרה של לפחות 7-5% ליכודניקים בכל מעוז ליכוד כבד כמו אשדוד. כחול לבן אמנם הביאה תוצאה יפה, אבל תוצאה רחוקה מלהיות מנצחת. את רוב הקולות היא שתתה ממפלגת העבודה, שגירדה באשדוד את ה-2% (ירידה של לא פחות מ-6.5%), ומכולנו של כחלון, שאיבד מחצית מהקולות שלו באשדוד (כ-4%).

בכחול לבן יצטרכו לעשות בדק בית. הקמפיין הבא שלהם חייב להיות שונה; כתבי אישום, שחיתות סיגרים וצוללות פלוס מכבש תקשורתי של אמנון אברמוביץ׳ ושות׳ הוכח כלא יעיל. עם תקציב של 35 מנדטים וללא יכולת עשייה משמעותית באופוזיציה יצטרכו בכחול לבן לחרוש את המדינה, מקריית שמונה ועד דימונה ולפצח (לנסות לפחות) את הדנ"א הליכודי, להציע אלטרנטיבה מנצחת ולבוא מוכנים יותר לכנסת ה-22, כשזה יקרה.

פסח. ניקיונות. בדידות. התחדשות

"פסח" היא מילה נרדפת לניקיונות.בכל שנה חייבים לקרוא על מקרה אחד של מישהי שנפלה מקומה שלישית כי ניקתה את התריסים ומעדה, מישהו ששתה אקונומיקה מבקבוק של ספרייט. גם ברבנות נפגשים לא מעט זוגות מיד בחול המועד עקב תקריות ״לא הולכ/ת להורים שלך השנה כי היינו שנה שעברה״ או שההחלטה התקבלה עוד בשלב ״הניקיונות״, אבל בין לבין יש צרות אמיתיות של אנשים שאין להם את היכולת לריב כי אין להם עם מי. הבודדים.

אתר האינטרנט ״אשדוד פור יו״ מפעיל בכל שנה בפסח ובראש השנה ״חמ״ל בודדים״. תפקידו המרכזי לקשר בין תושבי העיר שאין להם עם מי לחגוג לבין אלה שמעוניינים לארח. זה יכול להיות חייל בודד, עולה חדש, ניצולי שואה או קשישים עריריים שנותרו לבד. בכל שנה מצליח החמ״ל לשדך קרוב ל-40 מקרים. אם אתם יודעים על מישהו או מישהי שיושבת כרגע בחוסר ודאות היכן יעברו את הסדר או במקרה ההפוך שרוצה לפתוח את הבית ואת הלב, אנא שִלחו אליי מייל, ואנחנו נדע לעשות את החיבורים. מערך מתנדבים מקסימים שמתגייס בכל שנה מחדש מוכן גם להסיע ולהחזיר את האורחים.

חג הפסח הוא גם חג האביב וההתחדשות, אז אחרי שהתחדשנו במועצה חדשה ובממשלה חדשה—ישנה, נותר רק לנשום עמוק ולקוות לטוב. אאחל לעיר שלנו להמשיך לפרוח, ללא בעיות ביטחוניות, שקט מצפון ובעיקר מדרום. נחת ותקווה לדברים חדשים וטובים ו… לפרגן.

חג שמח.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר