עימות חזיתי: היו"רית הוזמן בכור והמנכ"ל יצחק בלומנטל. צילום: פבל טולצ'ינסקי
עימות חזיתי: היו"רית הוזמן בכור והמנכ"ל יצחק בלומנטל. צילום: פבל טולצ'ינסקי

יו”ר דירקטוריון נמל אשדוד זימנה את המנכ”ל לשימוע לפני פיטורים

הרוחות בנמל סוערות: המתיחות המתמשכת בין אורנה הוזמן בכור ליצחק בלומנטל הפכה למלחמה גלויה. ובינתיים פנו השבוע בחברה לבית הדין לעבודה וטענו שכמה מהעובדים “התחלו”

פורסם בתאריך: 15.3.19 22:16

     

דירקטוריון חברת נמל אשדוד בראשותה של אונה הוזמן בכור זימן את המנכ”ל יצחק בלומנטל לשימוע לפני פיטורים בשבוע הקרוב בנימוק שכשל בתפקידו.

הטענות נגדו כוללות בין השאר הצטיידות חלקית במנופים חדשים והיערכות לקויה לתחרות, ירידה בתנועת המטענים ואי דיווח על כך שצ’קים של קופת העובדים הגיעו לידיים זרות.

בלומנטל מאותת שבכוונתו להיאבק כדי להמשיך בתפקיד. ״כמנהל החברה”, מסר בתגובה לזימון לשימוע, “הובלתי את נמל אשדוד בחמש השנים האחרונות לשיאים של תפעול ורווחיות, לצד הכנסת סטנדרטים חדשים של ניהול תקין וניקוי תופעות פסולות שהיו נהוגות בנמל בעבר.

“בתקופה זו הנמל רשם הישגים פיננסיים ותפעוליים שהניבו דיבידנדים והכנסות שיא למדינה. הובלתי לשינוי יסודי בנורמות יחסי העבודה שהיו קיימות בנמל והכנסתי בהם סטנדרטים חדשים. החברה הפסיקה לחלוטין את תופעת הנפוטיזם וקלטה מאות עובדים חדשים במסגרת גיוון תעסוקתי ותוך פתיחת תפקידים, שהיו על טהרת גברים, בפני נשים.

“הזימון לשימוע”, הוסיף בלומנטל, “הוא מגמתי ורצוף באי דיוקים. ההחלטה על השימוע, בהובלת יו״ר הדירקטוריון, התקבלה ממניעים תמוהים דווקא בעת הזו. יש לי תשובות מצוינות לכלל הטענות, ואני מתכון להמשיך ולנהל את הנמל גם ב-2020״.

ובזמן שבהנהלה מתקוטטים, בחברת נמל אשדוד טענו ביום שלישי לשיבושים קשים בעקבות מחלתם של מנופאים ומפעילי ציוד מכני נוספים. בחברה פנו לבית הדין לעבודה בטענה שמדובר ב”עיצומים פראיים ובלתי חוקיים הננקטים על ידי סקטור ציוד מכני באופנים שונים, ובכלל זה הִתחלות קבוצתית וחריגה, מתוזמרת ומאורגנת של מנופאים והן האטה בקצב התפוקה”.

מנגד, בוועד טענו שלא מדובר כלל בעיצומים או בהשבתה כי אם במחלה אמיתית של כמה מהעובדים. “בנמל אומרים ‘אולי הם נסעו ברכבת ונדבקו מנהגי הקטר’”, אמר עובד נמל.

למחרת, ביום רביעי, הגיעו הצדדים להסכמה שהעבודה תתנהל כסדרה. בוועד זועמים על מה שהם מכנים “צווי סרק שהגישה ההנהלה”. הוועדים הבהירו: “טענות ההנהלה לעיצומים הן על גבול ההזיה והדיבה. ועד העובדים מקווה ומניח שהצדק גם הפעם ייעשה, ותיאוריית הקונספירציה של ההנהלה נגד עובדים, במקום לקדם את הנמל, תידחה שוב”.
לפי גורם בהנהלה, היו שיבושים מכוונים הקשורים למאבק בין הוזמן בכור לבלומנטל, כאשר חלק מהוועדים מצדדים ביו”רית וחלק במנכ”ל.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר