צילום מסך מתוך הסרטון

זה מבוים? טובול וגרינפלד בעקבות סערת דרעי באשדוד

התגובות סביב דבריו של אריה דרעי ממשיכות להציף את הרשתות החברתיות והפעם בסרטון בדף הפייסבוק של תאגיד השידור הישראלי "כאן", בכיכובם של אופיר טובול ואליה גרינפלד, שגדלו באשדוד

פורסם בתאריך: 9.3.19 22:26

     

 

הסערה סביב דבריו של אריה דרעי כנגד עולי ברית המועצות ממשיכה, והפעם בעמוד הפייסבוק של "כאן" תאגיד השידור הישראלי. אך הפעם, נראה כי התגובה היא לא כועסת ונוטפת עצבים כלפי הגזענות שהפגין דרעי, אלא בא להרגיע את הרוחות, דרך ידע וטיעונים די הגיוניים.

בסרטון מופיעים אופיר טובול ואליה גרינפלד, כתבי תאגיד "כאן" שמספרים שמה שעורר את תשומת ליבם קודם כל, זו העובדה שכל האירועים בסערה הזו מתרחשים בעיר אשדוד, בה גדלו.

אופיר טובול הוא פעיל פוליטי, עורך דין, מנחה וכותב שנולד וגדל באשדוד. אליה גרינפלד הוא תסריטאי, איש קריאייטיב וכתב של התאגיד בחטיבת הדיגיטל, אשר עלה מברית המועצות וגדל בעיר אשדוד משנת 1990.

בסרטון אופיר בתפקיד המזרחי ואליה בתפקיד העולה מברית המועצות, שמסתדרים יפה מאוד יחדיו, למרות עקיצות הומוריסטיות במהלך הסרטון ולשניהם סיסמא אחת "אנחנו לא קונים את זה יותר". אליה ואופיר עוסקים בשאלה של איך יכול להיות שדרעי וליברמן עבדו יחד לאחרונה, אך פתאום כשנוח להם פוליטית לקראת הבחירות, הם מתחילים להפנות עלבונות אחד אל השני. אליה ואופיר טוענים כי מדובר בתרגיל יחצ"ני אחד גדול על מנת ששני המועמדים הללו יוכלו להשאיר את עצמם בכותרות.

הסרטון מתוך דף הפייסבוק של "כאן" תאגיד השידור הישראלי:

תגובתו של אופיר טובול לסרטון: "נולדתי וגדלתי באשדוד. כשהייתי ילד ברחוב רוגוזין, היינו הולכים בשבת לבית הכנסת ובדרך עוברים בקפה צמרת לשמוע כמה כמה במשחקי כדורגל. אף פעם לא חשבנו שיש עם זה בעיה. תמיד היה באשדוד גם אורח חיים יהודי ומסורתי וגם ים בשבת וכדורגל. זה משתנה כשפוליטיקאים באים לעשות סיבוב על העיר, לסכסך את הקבוצות שיודעות להסתדר כדי לקושש קולות.
בקשר לציבור הרוסי, כשגדלתי באשדוד לא ידעתי כלום על אנשים שחיו מטר ממני ועל התרבות שהם באו ממנה. חשבתי למשל שהעצי אשוח בכריסמס זה סימן לזה שהם נוצרים, לא היה לי מושג שזה קשור לנובי גוד ושאין שום קשר לנצרות. בשנים האחרונות במקום שלי כיזם תרבות ואיש תקשורת חשוב לי בכל הזדמנות לתת במה לתרבות של יוצאי ברית המועצות שחיים כאן איתנו. המיזם שהקמתי ״קפה גיברלטר״ היה לדוגמא הראשון שנתן במה בעברית לחג הנובי גוד ולמנהגים שלו. אני חושב שזה קשור לכך שגדלתי בעיר הכי פתוחה והכי רב תרבותית בארץ- אשדוד."

אופיר טובול. צילום: יאיר מיוחס

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר