עו"ד אבי הלוי. צילום: דויד אסייג
עו"ד אבי הלוי. צילום: דויד אסייג

בנה סככה ללא היתר וזוכה מכל אשמה

“מבחן הפרגולה”: תושב העיר הואשם בבנייה לא חוקית של סככה למרפסת והורשע. הוא ערער למחוזי בטענה שהבנייה פטורה מהיתר, והשופט קיבל את עמדתו וזיכה אותו

פורסם בתאריך: 24.2.19 13:49

     

ניצחון לאזרח הקטן מול עיריית אשדוד: דוד אביטן, תושב אשדוד שבנה סככה מעל מרפסת ביתו והואשם על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעירייה בבנייה בלתי חוקית, זוכה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

זוכה. דוד אביטן

תחילה אביטן הורשע בבנייה ללא היתר בבית משפט השלום באשדוד, ושם הוטל עליו להרוס את הסככה ולשלם קנס. אולם הוא ערער למחוזי וטען שלפי “תקנות הפטור” החדשות אין צורך בהיתר לסככה. מנגד טענו בעירייה שעל פי “תקנות הבניה המרחביות” דווקא יש הכרח בקבלת היתר.

ב-1 באוגוסט 2014 נכנס לתוקף סעיף חדש בתקנות התכנון והבנייה שלפיו, בין השאר, נקבע פטור ל”גגון או סוכך” אם הוא מחובר באחת מפאותיו, אינו בולט מקיר המבנה יותר משני מטרים ונבנה בחומרים קלים. אלא מה, ב-10 בספטמבר אותה שנה חתמה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה על תקנות מרחביות שעומדות בסתירה לאותו סעיף.

השופט אלון אינפלד קבע שייתכן שהסככה נבנתה בחלון הזמנים שנוצר, ולכן אביטן זכאי מאשמה כי נטל ההוכחה על המאשימה.

 

“בית המשפט המחוזי זיכה את מרשי והשיב את הצדק על כנו”, אמר בתגובה עו”ד אבי הלוי שמייצג את אביטן. “מלכתחילה”, הוסיף, “היה מדובר בכתב אישום קנטרני וטורדני נגד תושב שומר חוק אשר בסך הכול ביקש לבנות סככה במרפסת בהתאם לתקנות הפטור. מצער כי עיריית אשדוד נוקטת מדיניות של איפה ואיפה. כאשר מדובר בתושב שומר חוק העירייה פועלת בכל הכוח להגשת כתב אישום, ואילו במקרים אחרים בהם החוק נרמס בריש גלי עיריית אשדוד נוקטת לכאורה בהעלמת עין”, הוסיף הלוי.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר