האני מאשים של מנכ"ל העירייה בן עדי. לצדו כצנלסון. צילום: מייק וייצמן
האני מאשים של מנכ"ל העירייה בן עדי. לצדו כצנלסון. צילום: מייק וייצמן

נאום התוכחה בישיבת המועצה: המנכ"ל נגד אבידן או לסרי נגד אבידן?

מבוכה בצמרת העירייה: אילן בן עדי נשא בישיבת המועצה נאום חוצב להבות נגד יהודה אבידן, הטיל ספק ביכולתו לשמש כמנכ"ל חפ"א וטען שיש חשש לאי סדרים בניהול תחנת המעבר לפינוי אשפה שנמצאת באחריות החברה. אלא שרעייתו של מ"מ ראש העירייה גבי כנפו, שעובדת בחפ"א, משמשת מנהלת אדמיניסטרטיבית של הפרויקט. אבידן: מנכ"ל העירייה חשף את החשבון האישי שיש לו איתי

פורסם בתאריך: 14.2.19 17:52

     

אחת לזמן מה זה קורה לו, למנכ"ל עיריית אשדוד אילן בן עדי. הוא כועס, בונה לו את "התיק" על אדם או סוגיה ואז יוצא בנאום סדור וחד. כשזה קורה חבל על מי שאליו מכוונת האש. כמעט בלתי אפשרי לצאת מזה חי.

כך פחות או יותר קרה אמש בישיבת המועצה. בן עדי קיבל את זכות הדיבור והחל להמטיר אש וגופרית על מנכ"ל חפ"א יהודה אבידן ובקטנה גם על ולדימיר גרשוב, שעד אמש היה יו"ר הנהלת החברה ואז הוחלף בהצבעה בנציג אחר של הסיעה שלו.

לכאורה בן עדי רק הגיב למכתב שנשלח על ידי עורכת דין חיצונית של חפ"א לפני הדיון ובו התריאה שהדחת גרשוב – כדי להביא בסופו של דבר להדחת אבידן – היא אקט בלתי חוקי.

אלא שמנכ"ל העירייה לקח את ההרמה להנחתה שהוגשה לו והתחיל לדבר על דברים חדשים. כך למשל הוא סיפר שאבידן ניסה להילחם בו ולהסלקו עד שזה הגיע לדרישה של מפלגתו של אבידן, ש"ס, לראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי: היפטר מבן עדי, אם אתה רוצה שנתמוך בך בבחירות לראשות העירייה. לסרי, פירט המנכ"ל, לא התקפל.

דוגמא נוספת הייתה דבריו על ניהול כושל של תחנת המעבר לפסולת שנמצאת תחת אחריותה של חפ"א. בן עדי העלה חשש לאי סדרים בניהול המקום ודיבר על הפרשים בלתי מוסברים במאזנים הכספיים. בכך רצה להראות עד כמה אבידן וגרשוב הם "לא יוצלחים" ואולי אף "בעייתיים".

נאום כזה לא היה יכול להיאמר על ידי אילן בן עדי מבלי שקיבל אור ירוק ואולי גם את ברכת הדרך מד"ר לסרי. אפשר להניח במידה גבוהה של ביטחון שבן עדי ולא בפעם הראשונה שימש כאן כ"קבלן ביצוע" של לסרי לסגור חשבונות עם אבידן. שהרי ידוע שהיחסים ביניהם בשנה האחרונה ואולי קצת יותר לא תמיד היו מהמשופרים.

היו גם ימים שמקורבים ללסרי טענו שאבידן מנסה לפגוע בו, פוליטית ולהביא להחלפתו בבחירות – אולי על רקע הגיבוי שנתן לסרי לבן עדי במחלוקות מול אבידן.

אחת הנקודות המעניינות היא שמנכ"ל העירייה, אם כבר דיבר על תחנת המעבר, לא הזכיר, שלאה, רעייתו של ממלא מקום ראש העירייה גבי כנפו, שעובדת בחפ"א, היא המנהלת האדמיניסטרטיבית של הפרויקט.

>> צפו בהתנפלות של הקבלן שאול כהן על אבידן בתום ישיבת המועצה >>

 

אבידן מסר בתגובה: "מנכ"ל העירייה תקף בעקיפין את לאה כנפו, שאחראית על תחנת המעבר, מבלי לתת לה אפשרות להגיב, אני מבטחי להגן על שמה ועל כבודה. בדבריו, הוא בעצם חשף את המניע שלו, שהוא חושב שרציתי להדיח אותו, כמובן שאלה דברים שלא היו ולא נבראו. חפ"א מתנהלת בורה טובה. לגבי תחנת המעבר כבר יצא דו"ח ביקורת והוא לא מצא כל חשד לאי סדרים כספיים. דרך אגב הביקורת הייתה גם על העירייה ומי שיבדוק יגלה שהביקורת שם הרבה יותר קשה על העירייה מאשר על חפ"א".

אבידן בישיבת המועצה אמש. צילום: מייק וייצמן

אתה עוד לא אמרת את המילה האחרונה?

"עוד לא אמרתי את המילה הראשונה. כרגע אני במצב של 'נעלבים שאינם עולבים, שומעים חרפתם ואינם משיבים', כי לא נתנו לי להגיב להאשמות בישיבה".

אתה תישאר מנכ"ל חפ"א?

"ברור. אתה רואה סיבה שלא?".

אתה מאוכזב מראש העיר?

"כשאין ציפיות – אין אכזבות. אני עובד באמון מלא עם ראש העיר, אני לא מכיר ולו שיחה אחת אתו וגם לא עם מנכ"ל העירייה שיש בעיה אתי בכל השנים שאני נמצא בתפקיד. כשנכנסים כאן שיקולים זרים ונקמנות אישית, אני לא יודע להגיב על הדברים. אילן אתמול הוכיח שיש לו חשבון אישי ולא ציבורי, כי הרי לשיטתו, אם יש ממצאים חמורים עליי משנת 2015 – איפה הוא היה עד עכשיו? איך הוא איפשר לי להמשיך? לכן, אין פה בעיה תפקודית שלי, אלא נקמנות אישית. אני מבין את הדיל שנרקם סביב הראש שלי ואני גם בטוח שמנכ"ל העירייה אמר את הדברים שלא על דעתו של ראש העיר".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר