הציפורים בנחל לכיש צילום: ניר רוביסקי
הציפורים בנחל לכיש צילום: ניר רוביסקי

שלוש רשויות רוצות לקבל היתר הזרמה לנחל לכיש

עיריית אשדוד מתנגדת למהלך ושלחה מכתב חריף לוועדה האמור לדון בהזרמה מחר

פורסם בתאריך: 13.1.19 12:52

     

ביום 14.01.19 אמורה להתקיים ישיבה של הוועדה המייעצת למתן צווי הרשאה להזרמה לנחלים. בישיבה יידונו שלש בקשות בעניין הזרמת קולחים לנחלים.

1. בקשת תאגיד מי גת להזרמת קולחי מט"ש קרית גת לנחל לכיש.

2. בקשת תאגיד תמר להזרמת קולחי מט"ש תימורים לנחל האלה (כידוע נחל האלה מתנקז לנחל לכיש).

3. בקשת המועצה אזורית באר טוביה להזרמת מאגרי תימורים א' ו- ג' לנחל האלה. אישור כל אחת מהבקשות תביא לזיהום חמור של נחל לכיש וחופי הים באשדוד, תוך גרימת נזק סביבתי משמעותי.

עקב הדיון הקרב פנו נציגי עיריית אשדוד, העמותה לקידום גלישת הגלים והספורט הימי באשדוד, תחום הנוער, מועצת הנוער העירונית במכתב חריף לועדה. כאן דרום מביאים את חלקו המהותי.

הציפורים בנחל לכיש צילום: ניר רוביסקי

הציפורים בנחל לכיש צילום: ניר רוביסקי

 

"חרף ההשלכות הסביבתיות הקשות לא הוזמנו מראש נציגי עיריית אשדוד, מראש, לישיבת הוועדה.  נציגים בעירייה העירו כי חשיבות השמירה על ניקיון נחל לכיש, ורצון העירייה להיות מעורבים בכל הליך הנוגע לאישור הזרמת מזהמים ישירות לנחל לכיש, או לנחלים המתנקזים אליו, ידועים לוועדה המייעצת, למשרד להגנת הסביבה ולרשות המים.

לדוגמא, כבר בחודש יולי 2013 פנה מר אילן בן עדי, מנכ"ל העירייה, לוועדה המייעצת, וביקש: "ליידע את עיריית אשדוד בדבר הגשת בקשה הנוגעת לנחל לכיש ויובליו, לפני מתן צו הרשאה ולהזמין נציג של העירייה להשמיע טיעונים בשימוע". העתק הפניה מצ"ב. דבר זה גורם לכפל פליאה הכיצד לא זומנו נציגי איגוד הערים והעירייה לדיון בבקשות הנ"ל.

ראוי לציין, וגם לכך משמעות רבה במסגרת בחינת הנושא, כי ממאגר תימורים התבצעה בתקופה האחרונה הזרמה פרועה ומסיבית של קולחים לנחל האלה. למיטב הידוע לנו, נציג המועצה האזורית באר טוביה טען, לפני כשבועיים-שלושה, בפני מוקד הסביבה של המשרד להגנת הסביבה, כי הדבר נעשה בהיתר. אולם כידוע "לא דובים ולא יער". מי שדורס את החוק ברגל גסה ומזהם מקורות מים בישראל, ראוי שבקשותיו להמשיך לזהם מקורות מים, מכל טעם, יבחנו בקפידה רבה והיסטוריית העבירות תילקח בחשבון במאזן השיקולים. הדברים שנכתבו בפסקה זו הינם תמציתיים ביותר מפאת קוצר הזמן. עם זאת, הזיהום החוזר של נחל לכיש, על ידי גורמים במעלה הנחל, לרבות גורמים שעניינם אמור לעלות לדיון מחר, ידוע היטב ויש לקחת אותו בחשבון."

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר