לוח השנה
לוח השנה

השנה שהייתה – השנה שתהיה

השנה שהייתה – השנה שתהיה אח, איזו שנה הייתה לנו. משבר שבת, בחירות טעונות וקואליציה חדשה, וזה רק על קצה המזלג. מה שבטוח, לא משעמם פה. עכשיו הגיע זמן סיכום שנה - של זו שמסתיימת – והקדמה לזו שבפתח

פורסם בתאריך: 28.12.18 12:55

     

מה יותר מתבקש מסיכום שנת בחירות בטור שבועי אחרון לשנת 2018? נוסף לסיכום שנה סוערת, יש לנו שנה מאוד מיוחדת, שנה עם טוויסט בעלילה. שנה שיכלה להיות מסוכמת בצורה אחרת לגמרי אם רק 2,000 איש היו מצביעים אחרת. אבל היות שכולם בחרו כפי שבחרו, אשדוד ומשרד הפנים אמרו את דברם, אז אין טעם לחפור. מיותר. בואו ניגש ישר לעניין. נתחיל בכמה עובדות מעניינות שעברו מתחת לרדאר.

אם הייתי אומר לכם שאלי לחמני הפסיד את הבחירות ב-3%, הייתם שואלים “איך?” אם רק נוריד 1.5% לד״ר יחיאל לסרי ונוסיף רק עוד 1.5% ללחמני, אשדוד הייתה מתמודדת לראשונה עם סיבוב שני שככל הנראה לא היה נגמר עם ניצחון של לסרי, ואם כן – אז צמוד ברמה שהייתה משאירה חללים ועיר חרוכה.

אם לסרי היה מקבל שלושה מנדטים ולא שניים, הייתה לו בעיה להגיע לקואליציה הנוכחית. חופש חלוקת התיקים שלו זכה דוקטור לסרי בעקבות אי בחירתו של יהודה פרנקל והמנדט השלישי אפשר לו משחק רב בשכנוע מתנגדים פוטנציאליים להיכנס לקואליציה שלו. יחד עם מנהל משא ומתן קשוח בדמותו של גבי כנפו, הצליח לסרי להגיע לתוצאה שחודש לפני נשמעה כדמיונית.

הקואליציה הרחבה, 18 חברי מועצה חדשים, הכפלת הכוח הנשי לשש ורוב חילוני במועצה הם חלק מהבשורות היותר משמעותיות של מערכת בחירות 2018. ראש העיר הנבחר הרוויח בקושי רב את הזכות לחשב מסלול מחדש, ונראה שדווקא מאחוז הבחירה הנמוך ביותר ורק עם חבר מועצה אחד כפה עליו הגורל את הקדנציה המוצלחת ביותר.

לסרי, ככל הנראה והנשמע, הפנים את המסרים ואת רצון העיר לראש עיר נגיש יותר, פוליטי יותר אך בעיקר קשוב יותר. מחאת השבת ככל הנראה הייתה ציון דרך עבורו ומבחן פוליטי משמעותי ראשון. המחאה שפתחה את מהדורות השבת כיוונה את הפנס אליו, לא לעיריית אשדוד.

הסיכול הממוקד של הקנסות ופיזור ההפגנה בזמן סביר מהבחירות נתנו לו את האופציה לנצח עוד מערכה, מהתיקון שלו הולכת העיר להיות המרוויחה העיקרית. העשייה אמנם תירשם באופן רוחבי על שלל חברי מועצת העיר, אך בקצה הפירמידה לסרי יחכה ובצדק לקטוף את פרחי הקדנציה שללא ספק הולכת להיות משמעותית במיוחד עבור כלל תושבי העיר.

אז מה מחכה לנו בין השנים 2019-2023? הרבה דברים טובים. בראש ובראשונה קריית ההיי-טק, שככל הנראה תהיה הבשורה המקבילה לבית החולים ותספק פה (סוף סוף) תעסוקה ראויה ומשתלמת במרחק אופניים חשמליים או אוטובוס חשמלי. היא זו שתהיה הבשורה המשמעותית של הקדנציה.

קריית הספורט. אשדוד נמצאת אמנם בפיגור מול ערים כמו נתניה, חולון, באר שבע ופתח תקווה במתקני הספורט, אך אשדוד כמו אשדוד, כשהיא עושה – היא עושה. קריית הספורט של אשדוד לא תהיה דומה לשום קריה בארץ. סדרי הגודל, התמהיל והפקת הלקחים מכל הטעויות שעשו בארץ יביאו את אשדוד ל… שורה הראשונה של ישראל, כפי שראש העיר כל כך אהב לומר. יש שיגידו ששווה היה לחכות, ויש שיגידו שאנחנו באיחור מטורף. כמו בכל עניין, תלוי את מי שואלים.

נושא הצעירים ומתחמי הבילוי הולך לקבל לראשונה התייחסות עומק, הן מבחינת מחשבה והן מבחינת תקציבים. חברי מועצה חדשים מביאים רוח חדשה וחלומות ישימים, בית ספר אלטרנטיבי, הכפלת תקציב למעמד האישה, מתחם הצעירים ברובע י”ג – אלו רק סנוניות ראשונות שהצליחו הכוחות החדשים לדוג מתקציב 2019.

גם נושא ההסברה, המקור לכל הבעיות, שהחביא את העשייה שנעשתה ובודד את לשכת ראש העיר, גם הוא יעבור ככל הנראה שינוי משמעותי. עדיין מעכלים מה קרה ומלקקים את הפצעים והחבלות משתי קדנציות אנמיות, ובעיקר מבינים ומפנימים את הפתגם של אלברט איינשטיין: ״אם יעשו את אותן בחירות, יקבלו את אותן תוצאות״, ולשם אף אחד, אבל אף אחד, לא רוצה להגיע. ההסברה הלא רלוונטית היא חוד החנית של כל העשייה, ואת זה הבינו טוב-טוב.

 

מה שבטוח ישתנה, או מי שבטוח ישתנה לנו מול העיניים, הוא ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי. הוא יהיה נוכח יותר ברשתות, יהיה נוכח הרבה יותר בשטח ולא יוותר על הזדמנויות להביע את דעתו, להיכנס ל״פריים״ ולמרכז הבמה כשצריך, 41% תמיכה אלה לא מספרים שיחיאל לסרי מתכנן עליהם בקדנציה הבאה. גם לשכתו תיפתח ככל הנראה לקבלת קהל, טענה שצצה בכמויות מסחריות לאורך ולרוחב הקמפיין האחרון.

בקיצור, לסרי עלה עלינו, יריביו הכינו לו תכנית עבודה מסודרת עם כל הרג׳קטים, המסמך המסודר שהופק לראש העיר ברמת ה״עשה ואל תעשה״ הוא מצרך פוליטי נדיר. והוא מתכוון להשתמש בו. סמכו עליו.

אז את עץ האשוח עברנו בשלום, נראה שאין עניין לאף אחד להבעיר שום שטח, ואווירת האחדות מסתדרת לכולם. אלי נכט מנסה לארוב עם סיכה ובודק אם אפשר לפוצץ את הבלון בלי שאף אחד ישמע או ישים לב. בינתיים שמו לב, אבל לא ממש מתייחסים, סקנדל דתי לא משרת אף אחד חוץ מאלי נכט, שמתגרה בסגנות המצפה לו בעוד שנתיים וקצת. כרגע נותנים לו להשתעשע, מה שלא ימשיך לנצח.

אז מבחינה פוליטית מקומית נראה שאנחנו בכיוון טוב. נשארה עזה, נשארו הבחירות הארציות, פרשיות 1,000-4,000 ובכלל, אם יש משהו שלא התברכנו בו, זה שיעמום.
מאחל שנה של בשורות טובות, שפע של עשייה לכולם, הצלחות, שיאים חדשים וחשיבה מחוץ לקופסה. הצלחה שלכם זו הצלחה שלנו. אחלה 2019.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר