אור ירוק לקראת החורף: בדיקה לחץ אוויר. צילום: עמותת אור ירוק

אור ירוק בבדיקה לקראת החורף: האם האשדודים מוכנים לנסיעה בכביש?

במהלך חודש נובמבר מתנדבי אור ירוק הגיעו לכ-70 תחנות דלק בכל רחבי הארץ במטרה אחת: לבדוק את לחץ האוויר בצמיגי הרכבים ולוודא כי הנהגים מוכנים לחורף. כמה מכם הייתם?

פורסם בתאריך: 18.11.18 17:28

     

במהלך חודש נובמבר, מתנדבי עמותת אור ירוק בשיתוף עם חברת "דור אלון" ומלגאי תכנית המלגות IMPACT של FIDF התמקמו בכ-70 תחנות דלק בכל רחבי הארץ במטרה לבדוק את לחץ האוויר בצמיגי הרכבים ולוודא כי הנהגים נוסעים באופן בטוח וכי כלי הרכב שלהם מוכנים לחורף שבפתח.

המתנדבים בדקו למעלה משלושת אלפים כלי רכב ברחבי הארץ, כאשר ב-1,309 כלי רכב, שהם מהווים 40% מכלל הרכבים שנבדקו נמצא לחץ אוויר נמוך ולא תקין.

אור ירוק לקראת החורף: בדיקה לחץ אוויר. צילום: עמותת אור ירוק

בין המקומות אליהם הגיעו המתנדבים, גם גן יבנה ואשדוד לקחו חלק בפעילות, וניכר כי יותר ממחצית הנהגים נסעו עם לחץ אוויר תקין. למרות זאת, כ-36% מכלי הרכב שנבדקו נמצאו בעלי רכב נוסע עם לחץ אוויר נמוך מהתקין:
באשדוד נבדקו 147 כלי רכב בארבע תחנות דלק ונמצא כי ב – 53 מהם לחץ האוויר בצמיגים לא היה תקין, הם מהווים 36% מסך הרכבים שנבדקו בעיר.
בגן יבנה נבדקו 30 כלי רכב ונמצא כי בתשעה מהם לחץ האוויר בצמיגים לא היה תקין, הם מהווים 30% מסך הרכבים שנבדקו באזור.

במהלך הבדיקה הדגישו המתנדבים בפני הנהגים את חשיבות בדיקת לחץ האוויר בגלגלים ובדיקת תקינותם לעיתים תכופות. המתנדבים הסבירו לנהגים את הסכנות הכרוכות בהזנחת בדיקת הגלגלים וכן נתנו להם דגשים אליהם יש לשים לב במהלך הבדיקה, כמו התאמת לחץ האוויר להוראות יצרן הרכב, שנת ייצור הגלגלים, דגשים בנושא החלפת צמיגים ועוד.

המתנדבים חילקו חומרי הסברה ובהם מספר טיפים לנהיגה בטוחה: לחץ אוויר לא תקין גורם גם לשחיקת הצמיג, ובנוסף עשוי לגרום לצריכת דלק גדולה יותר, ומעמיד את נוסעי הרכב בסכנה אמתית. עוד המתנדבים הסבירו, כי יש לערוך בדיקת צמיגים אחת לחודש, משום שלחץ האוויר יורד באופן תמידי.

אור ירוק לקראת החורף: בדיקה לחץ אוויר. צילום: עמותת אור ירוק

עמותת אור ירוק מעבירה מסר: "החורף מתקרב והגשם כבר כאן. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב כבר עכשיו להגביר את המודעות בקרב הנהגים לחשיבות תקינות הצמיגים בחורף. חשוב לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים באופן שוטף ובפרט לקראת החורץ כאשר נהיגה בכביש רטוב או בוצי מקשה על אחיזת הכביש. הצמיגים מהווים את החיבור בין הרכב לכביש ותקינותם יכולה להגביר את יציבות הרכב, להציל חיים ולמנוע תאונות מיותרות".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר