הנרצח מאשדוד, שלומי לוי
הנרצח מאשדוד, שלומי לוי

רצח שלומי לוי: איזה עונש קיבלו האקרישים?

ארבע וחצי שנים לאחר האירוע בו נרצח שלומי לוי התקבל גזר הדין לפיו על שלומי אקריש יוטל מאסר של שמונה שנים וחמישה חודשים, בניכוי ימי מעצרו, על שני התיקים. סטיב אקריש ירצה מאסר של 14 שנים ו-10 חודשים – אף הוא, בניכוי ימי המעצר. אלמנתו של לוי תפוצה ב-100 אלף שקל

פורסם בתאריך: 16.5.18 11:53

     

לפני ארבע וחצי שנים, בחודש אוקטובר 2013 שלומי לוי (37), תושב העיר, נרצח בעת שישב במכוניתו בסמוך לביתו. האירוע התרחש סמוך לשעה שמונה וחצי בערב. על פי עדויות, לוי נכנס לרכב מסוג סיטרואן, שחנה סמוך לביתו בצומת הרחובות שפירא ויהודה המכבי ברובע ו'. לפתע נעצר בסמוך לרכב אופנוע ועליו שני חובשי קסדות. אחד מהם ירה לעבר לוי כמה יריות מטווח קצר דרך השמשה, שפגעו בפלג גופו העליון. לוי יצא מהרכב וניסה להימלט אל תוך הבית, אך התמוטט ברחוב. היורה ושותפו נמלטו בנסיעה מהירה. רעייתו של לוי, ששמעה קולות ירי, יצאה אל הרחוב וראתה כי הוא פצוע אנושות.

צוות מד"א לכיש שהוזעק למקום ביצע בפצוע פעולות החייאה ופינה אותו, כשהוא מורדם ומונשם, לבית החולים קפלן ברחובות. אך למעשה לבית החולים לוי הגיע במצב המוגדר ללא רוח חיים, ולמרות ניסיונות חוזרים לבצע החייאה נקבע מותו.

זירת הרצח

בשנת 2015 פרקליטות מחוז דרום הגישה כתב אישום נגד סטיב ושלומי אקריש, שמואשמים כי רצחו את שלומי ("מישטאווה") לוי לפני ארבע וחצי שנים, והבוקר  בית המשפט נתן את גזר דינם לאחר שנחתם עם השניים הסדר טיעון ועבירת הרצח תשונה להריגה וסיוע להעלמת הנשק ששימש לכך.
כתב האישום המקורי הוגש לאחר חקירת ימ"ר לכיש. נטען בו כי הרקע לרצח לוי היה רצח אחר – זה של יובל אקריש, ב-5 ביולי 1999.  אקריש היה אחיו של סטיב ואביו של שלומי. בכתב האישום נגד השניים נטען, כי הם חשדו שלוי אחראי לרצח, ולכן החליטו לרצוח אותו. כדי לממש את התוכנית, הם הצטיידו באקדח ובטלפונים סלולאריים לתקשורת.
להסדר הגיעו הצדדים לאחר משא ומתן ובעקבות קשיים ראייתיים כאלה ואחרים. לכן, עבירת רצח לוי הומרה לעבירה של חבלה בכוונה מחמירה. כמו כן, הם הורשעו בעבירות של קשירת קשר לפשע, עבירות נשק, שימוש ברכב לביצוע פשע, שינוי זהות של רכב ועוד.

בהתאם להסדר, סטיב הורשע בהריגה, בעוד ששלומי הורשע בשיבוש ראיות בלבד, מאחר שהעלים את האקדח ששימש להריגתו של לוי.

במסגרת ההסדר סוכם כי על שלומי אקריש יוטל מאסר של שמונה שנים וחמישה חודשים, בניכוי ימי מעצרו, על שני התיקים. סטיב אקריש ירצה מאסר של 14 שנים ו-10 חודשים – אף הוא, בניכוי ימי המעצר . סטיב חויב גם לפצות את אלמנתו של לוי ב-100 אלף שקל.

שלומי לוי ז"ל ורעייתו, שושי. באדיבות המשפחה

שלומי לוי ז"ל ורעייתו, שושי. באדיבות המשפחה

 

החלטת בית הדין היום – קבלת הסדר הטיעון:

החלטת בית משפט היום 16.5.18

החלטת בית משפט היום 16.5.18

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר