שחקני מ.ס חוגגים בחדר ההלבשה. צילום: טל אקוקה
שחקני מ.ס חוגגים בחדר ההלבשה. צילום: טל אקוקה

בראבו וובה

אין ספק שיוסי מזרחי לקח על עצמו סיכון לא קטן כשהסכים לאמן את מ.ס אשדוד במשחק הכל כך גורלי. אבל שוב הוא הוכיח שהוא האיש למשימות מיוחדת בלבד כי לאימון הקבוצה באופן קבוע יש כמה על הכוונת, אפילו יובל נעים. ומי זה וובה בראון?

פורסם בתאריך: 4.5.18 14:12

     

שריקת הסיום של השופט לירן ליאני ביום ראשון השבוע הביאה לשתי בשורות משמעותיות. הראשונה: הפועל אשקלון והפועל עכו ירדו באופן רשמי לליגה הלאומית; ואילו השנייה, העיקרית והרלוונטית: מ.ס אשדוד הבטיחה עונה נוספת בליגת העל והצליחה להינצל בעור שיניה.

מי שעקב אחר ג’קי בן זקן לאחר אותה שריקת סיום זיהה אדם מאושר עם חיוך מרוח מאוזן לאוזן. בזמן ששחקני מ.ס אשדוד והצוות המקצועי חגגו באופן ספונטני, בן זקן עשה מעשה אצילי ובחר לגשת קודם כול לספסל של שחקני הפועל אשקלון. אלו ישבו דקות ארוכות המומים וכואבים, ואילו האיש החזק במ.ס היה שם כדי לחבק וללחוץ את ידם, על אף היריבות הספורטיבית בין המועדונים השכנים.

בן זקן ובראון בסיום המשחק. צילום: אורי קריספין

בן זקן ובראון בסיום המשחק. צילום: אורי קריספין

לאחר מכן הוא כבר התפנה להצטרף לחגיגות הגדולות על כר הדשא. כמות הלחץ שהצטברה לאורך השבוע הסוער, נוסף לחילופי המאמנים, נראה שהשתחררה סופית. מראות שמחה כאלו לא נראו הרבה מאוד זמן באצטדיון הי”א.

במשך דקות ארוכות חגגו שחקני הקבוצה יחד עם כ-1,000 אוהדים בצהוב ואדום ולא ידעו את נפשם מרוב אושר. אלא שהחגיגות לא הסתיימו להן על כר הדשא, והמוקד המרכזי הפך להיות חדר ההלבשה השמח של הקבוצה המקומית. שם אנשי הקבוצה התיזו מים לכל עבר, שרו שירים, פצחו בריקודים ואף שברו כמה פריטים על הדרך.

יוסי מזרחי. צילום: אורי קריספין

את אנחת הרווחה הענקית שהשתחררה אצל הקבוצה מעיר הנמל בחרו שחקני הקבוצה לחגוג עד השעות הקטנות של הלילה במועדון בתל אביב. בכל זאת, לא כל יום נשארים בליגה, בטח לא בצורה כזו, כשחרב מונחת על הצוואר ומול הקבוצה שאיתה נלחמים על כרטיס ההישארות. אשדוד, שגם תוצאת תיקו הייתה משרתת אותה, ידעה שהפסד מחזיר את אשקלון לתמונה בכל הכוח ומביא אותה לעמדה נחותה מבחינת המומנטום. עם זאת, ולמרות העונה החלשה שחווה הקבוצה, היא ידעה ברגע האמת להתעלות על עצמה ובסופו של דבר להביא את הנקודות שיבטיחו לה את ההישארות בליגת העל.

באה על שכרה

אשדוד לא הגיעה לשחק כדורגל יפה ואפילו הייתה נחותה מאשקלון לאורך כל המחצית הראשונה. היא הגיעה לשחק על תוצאה, קלף שהצליח לה עם כדורגל יעיל. הקרדיט לכך שייך למאמן יוסי מזרחי. בכמה הימים שהוא נמצא בקבוצה הוא הצליח להנחיל אמונה גדולה בחניכיו, ומעבר לכך: הביא למשחק הגורלי את הניסיון הרב שלו במעמדים מן הסוג הזה. הוא לא התפתה לשחק כדורגל משוחרר ופתוח, ידע לחכות מאחור, ובעזרת וובה בראון, שסיפק סלאלום אדיר, הצליח לעקוץ ולנצח את המשחק.

אבא ובן. טום בן זקן מחבק את אביו ג'קי. צילום: אורי קריספין

אבא ובן. טום בן זקן מחבק את אביו ג'קי. צילום: אורי קריספין

כפי שכבר ציינו בכתבה קודמת בשבוע שעבר, היה די ברור שהמשחק הזה יסתיים עם 1:0 לכאן או לכאן. אף קבוצה לא בנויה לפרק את השנייה, ומדובר בסך הכול בשתי התקפות לא פוריות במיוחד. אשדוד ידעה לספק עקיצה בדיוק בדקה הנכונה, ובכך למעשה לגרום לאשקלון לייאוש מסוים. “יוסי מזרחי עשה היום בית ספר למסאי דגו”, אמרו בסיום באשדוד. “דגו בא לשחק כדורגל יפה, אבל הוא כנראה לא הבין שבמשחקים כאלה צריך לשחק זהיר ולא לשלוח את כל השחקנים קדימה. תכנית המשחק של יוסי עבדה כמו שצריך”.

אחרי המפלה מול הפועל רעננה גם השחקנים הבינו שהפעם מדובר באחת מההזדמנויות האחרונות לתקן ובצ’אנס ממשי לסיים את הסיפור. ג’קי בן זקן לא היה מוכן לקבל תצוגת נפל נוספת וגם ידע להבהיר זאת לסובבים לפני המשחק. בסופו של יום, ובשכלול של העונה כולה, למ.ס אשדוד הגיע להישאר בליגה, יותר מאשר להפועל אשקלון.

מזרחי למשימות מיוחדות

כאמור, שבוע סוער עבר על הקבוצה מעיר הנמל, שבמהלכו פוטר עמיר תורג’מן ואל הדגל נקרא בפעם החמישית המאמן שמזוהה יותר מכל אחד אחר עם אשדוד: יוסי מזרחי. לאחר שבארבע הפעמים הקודמות הצליח מזרחי להשאיר את הקבוצה בליגה ובכמה פעמים היה מדובר במסע הרואי, הפעם נזקק המאמן המנוסה למשחק אחד בלבד כדי לשחזר את הישגיו הקודמים. אי אפשר לומר שכל קרדיט ההישארות נזקף לזכותו, שכן גם אנשים ושחקנים במועדון הדגישו היטב שעמיר תורג’מן היה האיש שאימן את אשדוד ברוב העונה. עם זאת, מזרחי כמו מזרחי הוכיח בפעם המי יודע כמה שהוא האיש המתאים למשימות מיוחדות.

היציע של הפועל אשקלון בסיום. צילום: אורי קריספין

היציע של הפועל אשקלון בסיום. צילום: אורי קריספין

לא מעט פרשנים טענו כי מזרחי טעה בכך שהסכים לאמן את הקבוצה. בשל כך מזרחי ידע להסביר בסיום שתחילה התנגד לאמן את הקבוצה, אך כיוון שהמועדון כל כך יקר ללבו הסכים להיות שם בשבילו. “כאשר מועדון שנתן לי כל כך הרבה ומפרנס אותי במהלך השנים האחרונות קורא לך למילואים, אתה מגיע ועושה הכול למען הצלחת המועדון”, אמר שועל הקרבות. למרות ההצלחה הנקודתית, מזרחי לא צפוי להמשיך ולעמוד על הקווים בעונה הבאה. המאמן הצהיר לא פעם, גם לאחר הבטחת ההישארות, שמבחינתו הוא סיים את פרק האימון שלו ולא מעוניין בכך. כבר עכשיו בוחנים באשדוד כמה שמות שעלו, בהם יובל נעים, גיא לוזון, שרון מימר ואלישע לוי.

קוראים לו וובה בראון

לקשר מ.ס אשדוד וובה בראון כבר כמה וכמה תארים והישגים בקריירה. הוא זכה בגביע המדינה עם הפועל רמת גן ועם עירוני קריית שמונה, בשתי אליפויות עם הפועל באר שבע וגם בגביע הטוטו עם הקבוצה האדומה.

בראון בדרך לכיבוש השער הפנטסטי שלו. צילום: אורי קריספין

בראון בדרך לכיבוש השער הפנטסטי שלו. צילום: אורי קריספין

הישרדות בליגת העל זה הישג שהתווסף השבוע לרזומה שלו — לא משהו שהיה כלול בתכניות שלו לאור הנסיקה שהוא חווה בקריירה שלו. עוד לפני חודש ינואר האחרון, עת הושאל למ.ס אשדוד, הוא שיחק בהפועל באר שבע. שם הוא קיבל אהבה גדולה מהאוהדים המקומיים, שהגדילו לעשות וחיברו עבורו שיר מיוחד. "כמו בריו" של הזמרת הצעירה אגם בוחבוט הפך ללהיט היסטרי ביציעי אצטדיון טרנר ועל הלחן הזה הודבק שמו של בראון: "וובה וובה בראון נה נה נה נה וובה וובה בראון".

הקשר המוכשר, שהפך אשדודי לפחות למשך ארבעה חודשים, בהחלט הצדיק את אותו שיר ורקד על המגרש ביום ראשון השבוע. לא פחות מארבעה שחקנים הוא עבר עד שהגיע למפגש מול דלה איינוגבה, ומולו לא התבלבל ושלח את הכדור לרשת. זה קרוב לוודאי גם השער הכי חשוב של אשדוד העונה והכי גדול של בראון בקריירה. ועוד עם איזה סטייל ועם איזו טכניקה! ללא ספק השאיר מזכרת ומתנה מתוקה לאוהדי מ.ס אשדוד רגע לפני שישוב בעונה הבאה לבירת הנגב.

 

חיזוק מזריהן ואלחמיד

ניב זריהן ועבד חאתם אלחמיד מככבים היום בהפועל באר שבע, שעושה דרכה בבטחה לעבר תואר אליפות שלישי ברציפות. השניים לקחו פסק זמן קצר מהמרוץ מול בית”ר ירושלים והתייצבו למשחק העונה של קבוצתם לשעבר באצטדיון הי”א. נוסף להגעתם, השניים גם חיזקו טרם המשחק את חבריהם ודרבנו אותם לנצח את המשחק. רצה הגורל והחיזוקים עזרו, אשדוד יצאה עם ידה על העליונה, והשניים אף הצטרפו לשמחה הגדולה על כר הדשא. הכי חסד נעורים.

קהל מ.ס. צילום: אורי קריספין

קהל מ.ס. צילום: אורי קריספין

הקבוצה תעבור מתיחת פנים

כבר כעת ברור שאף שנותרו בליגה הראשונה לא מעט שחקנים, לא יישארו במועדון בעונה הבאה. אשדוד אמנם עמדה במבחן התוצאה, אך בשורה התחתונה, ג’קי בן זקן לא מעוניין לעבור עונה נוספת תחת איום של ירידת ליגה ויכוון גבוה יותר. גדי קינדה צפוי להימכר למועדון גדול יותר, ועליו גם יכניס המועדון לא מעט כסף. המטרה תהיה להנחית לפחות שני זרים בעלי שיעור קומה ולהמשיך לקדם שחקנים צעירים דוגמת יצחק אספה. לאחר שיחתימו מאמן במקומו של יוסי מזרחי, שישוב לעבודתו במחלקת הנוער, יחלו בבניית הסגל ובהכנות אינטנסיביות יותר לקראת העונה הבאה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר