אלון חסן. צילום: עופר וקנין

היום: ביה"מ יכריע את גורל אלון חסן; ג'קי בן זקן משתחרר מהכלא

הבוקר יקבע השופט יואל עדן אם אלון חסן זכאי או אשם. הכרעת הדין תכלול גם את הנאשמים האחרים בפרשת השחיתות בנמל אשדוד שוקי סגיס ודוד חסן. מאוחר יותר היום מסיים ג'קי בן זקן את מאסרו לאחר ניכוי שליש ויוצא לחופשי

פורסם בתאריך: 29.3.18 07:19

     

הבוקר ב-10 ימסור השופט יואל עדן בבית המשפט המחוזי בבאר שבע את הכרעת הדין של הנאשם מספר 1 בפרשת השחיתות בנמל אשדוד – אלון חסן ושל מנכ”ל חברת נמל אשדוד לשעבר שוקי סגיס ושל דוד חסן. זאת, כמעט ארבע שנים מאז התפוצצה הפרשה וקרוב לשנתיים מאז תחילת המשפט.

“אני מחכה ומצפה ליום הזה שיגיע כבר, אני אופטימי, אני חושב ומאמין שהצדק ייעשה”, אמר אלון חסן לפני כמה ימים.

חסן מואשם במסגרת פרשת השחיתות לכאורה בנמל בשורה של עבירות חמורות, ובכללן שוחד, סחיטה באיומים, הלבנת הון וסעיפים נוספים. במהלך המשפט, שבו מואשמים גם מנכ”ל הנמל לשעבר שוקי סגיס ודוד חסן, הרבה השופט יואל עדן למתוח ביקורת על הפרקליטים, במיוחד כלפי עו”ד עמיחי חביביאן, שמנהל את התיק, כשלצדו עו”ד צחי יונגר, וגם להתנגד לבקשות שלהם. למשל, לגבי הגשת ראיות.

שאלת השאלות כרגע היא האם זה יכול לרמז על התוצאה הסופית. כבר היינו עדים לשופטים ש"כיסחו" את הצורה לתביעה ובסופו של דבר "הכניסו" לנאשמים. כמובן שישנה אפשרות שבית המשפט יחליט על משהו שבין זיכוי מהדהד להרשעה גורפת.

בהקשר זה מעניין שאיש העסקים יניב בלטר שאף הוא היה אחד הנאשמים בפרשה, נשפט בנפרד, הורשע בהסדר טיעון ונשלח ל-18 חודשי מאסר כלא. אם כן, האם יתכן שעל בלטר שנטל אחריות – ושהיה לפי כתב האישום – הצד ה"נותן" הוטל עונש מאסר ואילו הצד ה"מקבל" – ייצא בפחות מזה?

יניב בלטר. צילום: מוטי מילרוד

בלטר השתחרר ביום ראשון מהכלא לאחר ניכוי שליש ממאסרו. כזכור בלטר, בעלי חברת דנה שירותי לוגיסטיקה הורשע במסגרת הסדר טיעון בכמה עבירות בפרשת השחיתות לכאורה בנמל אשדוד. השופטת גילת שלו מבית המשפט המחוזי בבאר שבע גזרה עליו ב-10 בינואר אשתקד 18 חודשי מאסר בפועל. כאמור המאסר קוצר.

ג'קי בן זקן. צילום: אוליבייה פיטוסי

היום ישתחרר הביתה איש העסקים ג'קי בן זקן שמסיים את תקופת מאסרו לאחר ניכוי שליש. בן זקן היה עד חשוב במשפטו של חסן.

מבחינת הפרקליטות מדובר ב"תיק דגל". לא יהיה זה מוגזם להעריך שגם בפרקליטות המדינה, בצמרת משרד המשפטים והמשטרה, יעקבו מקרוב אחרי המתרחש באולמו של השופט עדן בעוד שבוע. לתוצאת המשפט יכולות להיות השפעות רוחביות במעגלים רחבים מבחינת התפיסה החקירתית ובעיקר המשפטית כלפי עבירות מרמה ושוחד במיוחד וצווארון לבן בכלל.

סנגורו של חסן, עו"ד אשר אוחיון, מתח לפני שבוע ביקורת חריפה על התנהלות הפרקליטות בתיק.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר