אלון חסן. צילום: עופר וקנין

שבוע להכרעה: אלון חסן אשם או זכאי?

ביום חמישי הבא תינתן הכרעת הדין באחת הפרשות הבולטות שהיו פה. הנאשם המרכזי יו"ר הוועד לשעבר בנמל אשדוד אלון חסן משדר אופטימיות, ואילו בפרקליטות שוררת דריכות מלווה בדאגה. ועו"ד אשר אוחיון שמייצג את הנאשם מספר 1 תוקף את התנהלות המערכת בחריפות

פורסם בתאריך: 22.3.18 12:29

     

ביום חמישי בשבוע הבא (29 במרץ), תימסר הכרעת הדין במשפטו של אלון חסן בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. “אני מחכה ומצפה ליום הזה שיגיע כבר, אני אופטימי, אני חושב ומאמין שהצדק ייעשה”, אמר אלון חסן לפני ימים אחדים.

חסן מואשם במסגרת פרשת השחיתות לכאורה בנמל בשורה של עבירות חמורות, ובכללן שוחד, סחיטה באיומים, הלבנת הון וסעיפים נוספים. במהלך המשפט, שבו מואשמים גם מנכ”ל הנמל לשעבר שוקי סגיס ודוד חסן, הרבה השופט יואל עדן למתוח ביקורת על הפרקליטים, במיוחד כלפי עו”ד עמיחי חביביאן, שמנהל את התיק, כשלצדו עו”ד צחי יונגר, וגם להתנגד לבקשות שלהם. למשל, לגבי הגשת ראיות.

שאלת השאלות כרגע היא האם זה יכול לרמז על התוצאה הסופית. כבר היינו עדים לשופטים ש"כיסחו" את הצורה לתביעה ובסופו של דבר "הכניסו" לנאשמים. כמובן שישנה אפשרות שבית המשפט יחליט על משהו שבין זיכוי מהדהד להרשעה גורפת.

בהקשר זה מעניין שאיש העסקים יניב בלטר שאף הוא היה אחד הנאשמים בפרשה, נשפט בנפרד, הורשע בהסדר טיעון ונשלח ל-18 חודשי מאסר כלא. אם כן, האם יתכן שעל בלטר שנטל אחריות – ושהיה לפי כתב האישום – הצד ה"נותן" הוטל עונש מאסר ואילו הצד ה"מקבל" – ייצא בפחות מזה?

בלטר צפוי להשתחרר מוקדם לאחר ניכוי שליש. ביום ראשון הקרוב הוא צפוי לצאת לחופשי.

מבחינת הפרקליטות מדובר ב"תיק דגל". לא יהיה זה מוגזם להעריך שגם בפרקליטות המדינה, בצמרת משרד המשפטים והמשטרה, יעקבו מקרוב אחרי המתרחש באולמו של השופט עדן בעוד שבוע. לתוצאת המשפט יכולות להיות השפעות רוחביות במעגלים רחבים מבחינת התפיסה החקירתית ובעיקר המשפטית כלפי עבירות מרמה ושוחד במיוחד וצווארון לבן בכלל.

עו"ד אשר אוחיון. צילום: דוד לוי

שבוע לפני ההכרעה באחד התיקים הכי משמעותיים שהיו פה, עו”ד אשר אוחיון, סנגורו של אלון חסן, סירב להעריך מה תהא תוצאת המשפט, אך הטון בדבריו נשמע מעודד מבחינתו.

מה שכן, אוחיון אינו מסתיר את הביקורת שלו כלפי הפרקליטות: “התנהלות הפרקליטות בתיק הזה הייתה לא פחות משערורייתית, אין לה אח ורע בתולדות המשפט בישראל”, אמר אוחיון ל”כאן דרום”, “ומשום כך בית המשפט המחוזי נאלץ להחליט עשרות החלטות כנגד התנהלותה וכנגד הניסיונות החוזרים ונשנים להגיש ראיות שאינן קבילות.

משרדי פרקליטות מחוז דרום. צילום: משרד המשפטים

"זה נכון”, הוסיף אוחיון, “גם לגבי האופן שבו הפרקליטות נתנה גיבוי לעדים שהעידו עדות שקר בבית המשפט, ולכך שהפרקליטות לא חקרה עבירות פליליות חמורות שבוצעו על ידי עדי תביעה. בתיק הזה מתרחש עוד דבר שלא היה כמותו, בכך שבית המשפט נאלץ לעצור חקירותיהם של שישה—שבעה עדי תביעה, בתוכם שלושה או ארבעה חוקרי משטרה בכירים וקציני משטרה ולחזור ולהזהירם לומר אמת. מדובר במהלך חריג ביותר. הפרקליטות בחרה לתת להם גיבוי מוחלט, וכך גם לאזרחים עדי תביעה מרכזיים שגם אותם בית המשפט הזהיר במהלך עדותם משום השקרים. עוד מעשה חמור ביותר שעשתה הפרקליטות בתיק הזה היה האופן שבו נתנה גיבוי לחקירה מסולפת ומעוותת שהתנהלה נגד אלון חסן בניצוחו של רפ”ק ערן מלכה”.

 

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "אנו דוחים בתוקף את הטענות המועלות מצד ב"כ הנאשם, שהינו מטבע הדברים גורם בעל אינטרס ועניין בתיק. יובהר כי הפרקליטות בדקה את עצמה בכל שלב ושלב לאורך ההליך, כאשר המטרה המנחה היא עשיית משפט אמת וצדק. כל החלטה בתיק זה התקבלה משיקולים מקצועיים גרידא, ועל דעת הדרגים הגבוהים ביותר בפרקליטות. הראיות בתיק זה הוגשו עפ"י דיני הראיות כבכל תיק פלילי אחר המנוהל על ידי הפרקליטות. טענות הצדדים הובאו בהרחבה בפני ביהמ"ש במסגרת ההליך והכרעת הדין קבועה לתאריך 29/3/18".

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר