עו"ד שבתאי טל

עו"ד שבתאי טל נידון לעבודות שירות: "מה שקרה לי זה פשוט תאונה"

גזר הדין ניתן במסגרת הסדר טיעון בפרשת החשבוניות הפיקטיביות שבגינה היה עצור קרוב לחודש בשלהי 2016. בית המשפט קבע כי חלקו היה שולי. ואילו על הנאשם המרכזי קובי שמואל הוטלו 7.5 שנות מאסר

פורסם בתאריך: 10.3.18 11:01

     

שישה חודשי מאסר שיבוצעו בעבודות שירות. זה העונש שהטיל בחודש שעבר בית משפט השלום בראשון לציון על עו”ד שבתאי טל מאשדוד שהוגדר בתור נאשם מס’ 3 בפרשה מסועפת של הפצת חשבוניות פיקטיביות ועבירות מס. זאת במסגרת הסדר טיעון.

נציג הפרקליטות אמר בדיון שבו הוצג ההסדר שהעונש הוא ראוי, “בהתחשב שהמדובר הוא בעו”ד אשר לו אחריות מקצועית שנתן יד לפעולות עברייניות באופן של רישום כוזב במסמכי תאגיד. מעורבותו המוגבלת מעלה כי פעולותיו לא היו בלב העשייה אלא במעטפת בלבד… הגשת כתב אישום כנגד עו”ד בפרשה מעין זו הינה תקדימית שכן לא מצאנו תקדימים בפסיקה. לטעמנו העונש של מאסר של 6 חודשים הינו ראוי”.

טל אמר בדיון: “אני מגדיר את עצמי כחלק מבני האור, אני מתעקש לא להגדיר את עצמי כחלק מאותם עבריינים או אנשים שהחוק לא לנגד עיניהם. אני אדם נורמטיבי, אבא נורמטיבי וסבא נורמטיבי… מה שקרה לי זה פשוט תאונה, כך אני מגדיר את זה, קיבלתי חינוך דתי מסורתי ואני ממש זוכר את הפסוק ‘אשרי האיש אשר לא הלך בעצת רשעים, בדרך חטאים לא עמד ומושב לצים לא ישב’. אני חושב שפה את זה לא הפנמתי ולא קיימתי בהקשר של התיק הזה”.

טל הוסיף: “קיבלתי מכה קשה. בן אדם נורמטיבי שהתמחה אצל שופט ששירת במשטרה הצבאית ושרואה את המשטרה כגורם שיש להעצים אותו ואת שלטון החוק, פתאום למצוא את עצמך שבוע אחרי שבוע במשך 26 ימים בתוך מעצר כאשר אתה ישן שעתיים בלילה. גם בן אדם עם תעצומות נפש מתפרק. המשפחה שלי נתנה לי את הכוח להמשיך… אני מבקש זה לקחת אחריות ולפתוח פרק חדש בחיים שלי”.

השופטת שרית זמיר החליטה לקבל את הסדר הטיעון וגזרה עליו חצי שנת עבודות שירות שיבוצעו במע”ש אשדוד, קנס בגובה 90 אלף שקל ומאסר על-תנאי לחצי שנה.

בריאיון בלעדי שהעניק טל ל"כאן דרום" בדצמבר 2016, לאחר 26 ימים ולילות במעצר ועם הגשת כתב האישום נגדו ונגד אחרים, אמר: "היית מודה ברצח ארלוזורוב, אתה וכל אזרח ממוצע אחר, אם אין לו יכולת עמידה ואת כוחות הנפש. אני לא יודע מהיכן גייסתי אותם. אחרת, הייתי מודה בכל דבר שמטיחים בי. עד כדי כך, שבסופו של דבר אמרתי לחוקר, 'בוא תכתוב מה שאתה רוצה'. אבל אני חף מפשע ובטוח בצדקתי".

עו"ד שבתאי טל

התובנה שלו באותו זמן הייתה ש"בן אדם נורמטיבי יכול למצוא את עצמו ברגע אחד בשאול הכי עמוקה שיכולה להיות. הייתי סקסי ואטרקטיבי בשבילם, קטפו אותי. אני מניח שבגלל שאני עו"ד, ובגלל שאני דומיננטי ומקרין משהו כלפי חוץ. הרי לא הצליחו לשבור את רוחי. מצאתי את עצמי במעצר לא אחת מעודד אחרים. הם כלאו את הגוף שלי, אבל לא את הנשמה שלי"

הוא הוסיף אז: "נתתי שירות בתור עו"ד ביי דה בוק. העלו כלפיי טענות חולניות". הבת, רויטל פיצ'חדזה, עו"ד במשרד של אביה, אמרה באותה כתבה: "חונכנו על פי ערכים, שהכבוד והיושר הם במדרגה הראשונה והשאר אחר כך. אבא שלי נקלע לסיטואציה, אני חושבת שלשכת עורכי הדין צריכה להפיק פה לקחים. אבא שלי חתם על מסמכים ותצהירים מתוקף תפקידו ומצא את עצמו חשוד ונאשם. על מה?".

טל היה בטוח בעצמו בריאיון: "הפרשה התחילה בהר, כרגע זה חתול. אני בטוח שבסוף, גם עכבר לא יהיה פה. הנייר סובל הכל. זה ייקח עוד קצת זמן שאני אוכל לחזור לעניינים שלי. כרגע אני נמצא בבית. בנו פה קונספציה חולנית ומשוגעת והם דבקו בה, על אף שהוכחתי את צדקתי. אני משוכנע שאצא מחוזק מהפרשה הזאת עוד יותר מאיך שנכנסתי אליה".

 

בית משפט השלום בראשון לציון גזר השבוע שבע שנים וחצי של מאסר במסגרת הסדר טיעון על הנאשם מספר 1 בפרשה קובי שמואל, חרדי ועיתונאי לשעבר מאשקלון, שהורשע בפרשת החשבוניות הפיקטיביות בהיקף של 700 מיליון שקלים. בגזר הדין נכתב כי שמואל ביצע סדרה של עבירות חמורות ועמד בראש מיזם עברייני שמטרתו הפצת חשבוניות פיקטיביות, כשלצורך כך ביצע יחד עם אחרים מגוון עבירות מסוגים שונים.

הקבוצה שבראשה עמד שמואל הפיצה בעצמה ובאמצעות אנשי קש ומפיצים בשטח 2,486 חשבוניות פיקטיביות בסכום של יותר ממיליארד שקלים, שסכום המע”מ בגינן נוא כ-159 מיליון שקלים. סכומים אלה מיוחסים למעורבים במסגרת החלק הכללי של כתב האישום, ואילו במסגרת האישומים עצמם הורשע שמואל בסיוע להפצת חשבוניות בשווי מצומצם יותר של כ-700 מיליון שקלים, סכום שהמע”מ בגינו הוא כ-105 מיליון שקל.

שמואל הורשע לאחר שהודה, והצדדים הגיעו להסדר טיעון ועתרו לגזור עליו עונש סגור של שבע שנים וחצי של מאסר לריצוי בפועל בניכוי תקופת המעצר, קנס כספי בסך מיליון שקלים או שנת מאסר תמורתו, כשהקנס ישולם ב-25 תשלומים שווים החל מחודש פברואר 2019.

“הדבר היחיד שהנחה אותי לקחת אחריות אחרי שהתחלנו את ההוכחות הייתה העובדה שאני לא רציתי לבזות את כל העדים ולבזות את כל האנשים שהיו איתי בקשר", אמר שמואל בבית המשפט. “אני שמח שהעבירה המרכזית שחשדו בה מלכתחילה, שנגרם נזק לקופת המדינה על ידי הפצת החשבוניות, הוסר ממני. אני מודה לעורכי הדין שעמדו בהסכם מול הפרקליטות והשיגו את המרב שאפשר בתיק הזה. אני מבין שחסכתי הרבה זמן לבית המשפט, ובפועל מי שיסבול בתקופת המאסר זה המשפחה, האישה והילדים, שגם ככה נפגעו גם הם”.

שמואל אף הביע חרטה על מעשיו: “במהלך החקירות התחרטתי, כי הבנתי שאותם אנשים שתיווכתי להם את החברות גרמו לנזק לקופת המדינה. יתרה מזאת, אני חושב שהייתי בין היחידים שמלכתחילה לא שמר על זכות השתיקה ואמרתי את כל מה שידעתי. את רוב הכסף שהרווחתי לא החזקתי אצלי אף פעם, והייתי דואג שהכסף לא יגיע אליי, אלא ישר לעובדים או לאנשים נזקקים, שהמצב שלהם היה קשה, והבנתי מה זה סיוע ועזרה לאנשים נזקקים. אני מתחרט על כל הפרשייה ועל הנזק שנגרם לקופת המדינה”.
.
עורכי דינו של שמואל ציינו את המשמעות שיש לכך שהודה וקיבל עליו אחריות ואת העובדה שלמרות הקושי הרב שיש לו לגייס את סכום הקנס היא ששני הצדדים הגיעו להסדר שכולל קנס בסכום משמעותי, ששנת מאסר בצדו. שמואל עצמו, כאמור, הביע חרטה על מעשיו ואף טען בבית המשפט כי הרווחים מהעבירות שביצע לא הגיעו לידיו, אלא הועברו לעובדים ונזקקים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר