הדמיה: סינמה סיטי אשדוד. תמונה: ביג מרכזי קניות
הדמיה: מתחם בתי הקולנוע סינמה סיטי אשדוד. תמונה: ביג מרכזי קניות

העירייה הגישה התנגדות לתכנית הכוללת את הסינמה סיטי; ב"ביג" תוקפים

מנכ"ל הרשת: "קיימים רק נימוקים פוליטיים שמיוצרים על ידי קומץ חרדים החפצים להחזיר את אשדוד לימי הביניים". העירייה בתגובה: "בשום אופן לא הובעה התנגדות להקמת הסינמה סיטי"

פורסם בתאריך: 30.1.18 14:42

     

 

לתוך הסערה הציבורית בסוגיית השבת והכפייה הדתית באשדוד השתרבב גם נושא הקמתו של מתחם בתי הקולנוע סינמה סיטי שמתוכנן להיבנות בתוך מרכז ביג פאשן – הלא הוא אותו מתחם שעומד בעין הסערה בתור כזה שמפעיל עשרות עסקים שפתוחים בשבת ושראשי הציבור החרדי מתנגדים לו בתוקף.

כפי שחשפנו כאן מנכ"ל חברת ביג מרכזי קניות איתן בר זאב הצהיר לפני כשלושה שבועות ש"הסינמה סיטי יקום עם העירייה או בלעדיה".

ביג פאשן אשדוד, ייסגר?. צילם: אילן אסייג

ובאמת נראה שזה יקרה בלעדיה: ב-22 לחודש הוגשה מטעם העירייה התנגדות לפרויקט הרחבת הביג והקמת הסינמה סיטי. ההתנגדות הוגשה לוועדה המחוזית לתכנון ובניה שדנה בתכנית. כזכור בביג החליטו לעקוף את הוועדה המקומית ולפנות ישירות למחוזית מאחר שלטענתם בעירייה כבר ניסו בעבר לשים להם מקלות בגלגלים.

עתה לאחר שהעירייה הגישה התנגדות, ברשת ביג רואים בכך הכרזת מלחמה ומגיבים בצורה חריפה מאוד. "עיריית אשדוד פועלת למנוע הקמת הסינמה סיטי בביג פאשן אשדוד", אומרים בחברה ומוסיפים: "ראש העיר יוצא בהצהרות הרגעה וניסיונות פיוס ובמקביל העירייה שוכרת שירותי משרד עורכי דין לייצג את עיריית אשדוד בהתנגדות לתכנית שתאפשר הקמת הסינמה סיטי באשדוד".

איתן בר זאב מנכ"ל ביג מרכזי קניות. צילום: יח"צ

בחברת ביג לא בוחלים במילים ואומרים עוד: "הייתכן כי "הטרור החרדי" הגיע לממדים קיצוניים שהעירייה מוכנה להקריב תכנית שמשפרת באופן משמעותי את סידורי התחבורה הציבורית בעיר לרווחת כל התושבים רק משום שתכנית זו מכילה אישור לביג להקים בתי קולנוע מודרניים, גם הם לרווחת התושבים? התמוה בהתנהלות העיריה שהצעד הגיע בד בבד עם השינוי במדיניות האכיפה של השבת כשקודם לכן תמכו נציגי העיריה בתכנית (פרשנות – החרדים כופים את סדר היום גם לגורמים המקצועיים בעירייה). אין לנו ספק שהתנהלות העיריה נובעת מלחץ החרדים למנוע הקמת בתי הקולנוע בביג ולו גם במחיר פגיעה חמורה בשיפור הסדרי התחבורה הציבורית בעיר, בתכנית שנתמכת על ידי משרד התחבורה.

מנכ"ל ביג איתן בר זאב תקף בחריפות: "סרט ההמשך של כפיה דתית נטו. עירייה במדינת ישראל פועלת תחת איומים של מיעוט חרדי העושה כל מאמץ להשליט את אורח חייו על הרוב בעיר ופועל לסכל תכנית שתביא פעמיים רווחה לתושבים, גם מסוף תחבורה מודרני על תחנת הרכבת וגם הקמת 11 אולמות קולנוע ותרבות מודרניים לעיר ה- 6 בגודלה במדינה".

הוא הוסיף: "נימוקי העיריה להתנגדות, כמו שאומרים בסלנג, היו "עלק" תכנוניים גרידא, מעניין יהיה לשמוע את הסברם לפער בין הנטען בהתנגדות למסמכים התכנוניים והמשפטיים שיצאו בדיוק מאותו מקום. אל תפלו במלכודת הזו, אין ולו נימוק תכנוני אחד כדי למנוע את אישור התכנית. קיימים רק נימוקים פוליטיים שמיוצרים ע"י קומץ חרדים החפצים להחזיר את אשדוד לימי הביניים".

 

 

לפני כארבע שנים הונחה על שולחן ועדת הבניה בעיר בקשה לשינוי תבע להוספת שימוש שיאפשר הקמה ופתיחה של בתי קולנוע מודרניים בביג אשדוד. עם חלוף הזמן הקצוב להעלאת הנושא לדיון, הודיעה מחלקת ההנדסה לביג כי עדיף לה לדלג על המקומית לאור הורדת הבקשה מסדר היום ודחייתה מספר פעמים, טענת הצוות המקצועי "אין סיכוי בהרכב הוועדה להמליץ על התכנית" (פרשנות – החרדים לא יתנו להקים קומפלקס תרבות וקולנוע בעיר).

בנוסף ביקש הצוות המקצועי במחלקת ההנדסה של עירית אשדוד שביג תסכים במסגרת אותה תכנית שתוגש למחוזית לאפשר הקמת מסוף תחבורה על שטחה הפרטי (כ 7-9 דונם) וביג הסכימה להכניס גם את המסוף לאותה בקשה. לאחר מספר ישיבות בוועדה המחוזית בהן נכחו אנשי הצוות המקצועי של העיריה, הוסכמו ומולאו כל דרישות העירייה ונסללה הדרך להפקדת התכנית.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "הנהלת הביג מבקשת להשיג אישורים תכנוניים להרחבת החלקים המסחריים בהיקף של 30,000 מ"ר זאת למרות שמוצו כל זכויות הבניה למסחר במגרשים. החמדנות וההטעיה של הועדה המחוזית והציבור בתכניות כפי שהוגשו על ידי הביג, הן הבסיס להתנגדות של העירייה. אנחנו מגנים ודוחים בשאט נפש את הניסיון של הנהלת הביג לקשור באופן בלתי הגון בין הגשת התכנית למאבק השבת ולסינמה סיטי. התכנית שהוגשה לא בשלה תכנונית ולכן העיריה כמו גם רשות  מקרקעי ישראל הביעו התנגדותם לתכנית כפי שהוגשה. בשום אופן לא הובעה התנגדות להקמת הסינמה סיטי. העירייה לא תיכנע ללחצים פסולים רק כדי להטיב עם הרצונות הכלכליים של  הנהלת הביג ותמשיך לפעול כשטובת העיר ורק היא, לנגד עיניה".

 

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר