ארכיון: העצרת הענקית של חרדים נגד חילול השבת באשדוד. צילום: דור גפני

בעקבות החשיפה ב"כאן דרום": במגזר החרדי קוראים לסכל את הקמת הסינמה סיטי

באתר "כיכר השבת" נכתב היום שמזכיר "רבני הקריות" שיגר מכתב בהול לחברי המועצה החרדים באשדוד ובו ביקש מהם להתערב כדי למנוע את הרחבת חילול השבת כלשונו

פורסם בתאריך: 15.1.18 11:54

     

בסוף השבוע חשפנו ב"כאן דרום" את התבטאויותיו של מנכ"ל חברת ביג מרכזי קניות, איתן בר זאב, ולפיהן הם מקדמים במרץ את פרויקט מתחם הסינמה סיטי בתוך מרכז הקניות שלהם ישירות מול הוועדה המחוזית לתכנון ובניה, לאחר שלדבריו בעירייה ובוועדה המקומית ניסו כביכול לעכב או לשים רגליים למיזם. לטענתו של בר זאב הדבר נובע כנראה מלחץ של המגזר החרדי המתנגד למרכז BIG בכלל ובתוכו גם לפתיחת סינמה סיטי שירחיב לשיטתו את חילול השבת.

הבוקר פורסם באתר החרדי "כיכר השבת" כי מזכיר בד"צ "רבני הקריות" באשדוד שיגר מכתב דחו, לחברי המועצה החרדים ובו הוא כביכול מתריע מפני הרחבת מתחם ביג באשדוד, כולל הקמתו של מתחם הקולנוע – סינמה סיטי.

בית קולנוע סינמה סיטי, צומת גלילות. צילום: אריאל שליט

בכתבה מצוטט האיש, יצחק קונופניצקי, בהתייחסות ישירה לפרסום ב"כאן דרום": "התפרסמו בכלי תקשורת חילוני מקומי, דברים חמורים שאמר מנכ"ל ביג איתן בר זאב, מהם עולה כי היוזמה שלו להקמת מתחם מסחר חדש וענקי באזור ביג, בשם סינמה סיטי, ממשיכה להתקדם בגיבוי ראש העיר יחיאל לסרי, למרות שנפלה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה, באמצעות העברת התכנית בוועדה המחוזית, תוך עקיפת הנציגים שומרי השבת היושבים בוועדה המקומית… ברור לכולנו מה משמעות הדברים, כאשר על הראשונות אנו מצטערים, על מרכז "ביג" שמשמש כמוקד חילול שבת ענקי, מבלי שראש העיר יבצע כנגדו כל אכיפה, וכעת חלילה לנו שיתווסף עוד שטח ענקי של חילול שבת באזור זה, מה שיביא בוודאי ריבוי חילולי שבת גם בשטח זה וגם בתוך העיר, כשעסקים רבים לא יוכלו לעמוד בפיתוי ובתחרות הקשה".

צפו בקונופניצקי מגיב בזמן אמת לשיירת המכוניות שהגיע ביום שישי למחות על הכפייה הדתית (צילום: יענקי צוקר):

עוד הוא מצוטט במכתבו בתוך הידיעה: "מדיווחים מדויקים שקיבלתי ביממה האחרונה עולה כי כל מה שנטען על אכיפה במרכז "ביג" בשבת האחרונה  – בשקר יסודו, ומנכ"ל ביג בעצמו צוטט שאף עסק לא קיבל השבת דו"ח, כך שאין לתלות תקוות כי הסינמה סיטי יהיה שונה מביג בכל הקשר לחילולי השבת… על כולנו להתעשת ולהבהיר לראש העיר כי כולנו מאוחדים במאבק למען שבת קדשנו וכי עליו לאכוף את חוק העזר ולשמור על הצביון היהודי של העיר אשדוד, שרוב תושביה אינם מעוניינים לראות כך את עירם".

ביג פאשן אשדוד. צילום: יח"צ

בר זאב אמר בריאיון מפורשות: "הסינמה סיטי באשדוד יקום גם יקום, עם העירייה או בלעדיה. בתחילת הדרך העירייה תמכה. בהמשך כרגיל הפכו את עורם והפסיקו את התמיכה, אני מניח ששוב, בגלל עמדת החרדים. לכן עקפנו את העירייה והלכנו לוועדה המחוזית בלי העירייה. התב”ע החדשה עשתה חסד עם העירייה כי היא מאפשרת להקים מסוף תחבורה, לכן העירייה עוד פעם שינתה את עמדתה והחליטה לתמוך בתכנית, רק כדי שלא יבטלו את מסוף האוטובוסים חס ושלום”.

על השאלה כמה זמן ייקח עד שהסינמה סיטי ייבנה, השיב: 

“אני מניח שהתב”ע החדשה תאושר בקרוב מאוד, רק שלאחר מכן אני תלוי בעירייה, כי נצטרך לקבל היתר בנייה מהוועדה המקומית בעיריית אשדוד, ואני מאוד מקווה שהם לא יעכבו אותנו שם. ייתכן שאם בעירייה לא יעשו את זה, נלך לוועדת ערר, ואני גם מניח שזה מה שיקרה בסוף”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר