אילוסטרציה גנים

מזעזע, הקלטות מהצהרון באשדוד נחשפות: "תבכי ותשתקי כבר!"

ההפחדות, האיומים. הצעקות- הכל נחשף הודות להקלטות הסתר. האזינו, ותחליטו בעצמכם. כך מתנהגים לילדים בני 3.5-5?. ח"כ שאשא-ביטון:"רק תיעוד קביל בזמן אמת, לצד ענישה מקסימאלית,ייצרו הרתעה יעילה"

פורסם בתאריך: 13.7.17 13:53

     

מרגע לרגע הזוועות הולכות ונחשפות- הסיפור שמסעיר את אשדוד מסרב לדעוך. ההורים דואגים וכואבים "איך נתתי לך ללכת לגן עם מפלצות שכאלו? "כעת מתגלות עוד הקלטות שטרם נחשפו. אלו הועברו לידי מערכת 'כאן דרום'. ההקלטות חשפו כי הסייעות בצהרון מאיימות וצורחות על הפעוטות, בני 3-3.5 בלבד. "(דפיקות חזקות על השולחן) מה זה מה זה? משתיקים אותם! מה נעשה. צריך להגיד להם ש ק ט !", נשמעת אחת מהן צורחת על אחת הילדות בגן. בהקלטה אחרת הוטח באחר: "שב פה! חצוף!! אתה תשב במטבח, אתה לא תעשה כלום!" לטענת ההורים בגן, ישיבה מבודדת בממ"ד הייתה חלק מהעונשים המקובלים.

"הייתה דרישה חד משמעית מהרגע שהשם נכנסו לגן ועד הרגע שיצאו ממנו להיות בשקט. אסור לדבר. אסור להזיז רגליים. חייב להסתכל במגשית. הרגליים בבית הכסא, אסור לבקש לשתות בזמנים 'לא נכונים', אסור לקום לפיפי, אסור לקנח את האף בזמן מפגש. משטר. משטר. הילד שלי התחנן שקר לו וקיבל צווחה לשתוק. אסור לדבר, מי שמדבר מדביקים לו את הפה עם דבק הם איימו" סיפרה אתמול בכאב אם לכאחד הילדים בגן. והמליצה: "מצלמות זה לא מספיק כי אי אפשר לשמוע. זה טוב כגורם הרתעה אבל זה לא התשובה. צריך לדאוג שיהיה סינון ומי שמגיע לשמור על הילדים שלנו, לעסוק בעבודת קודש הזו יהיה מאובחן כמו שצריך ולא רק דרישה של אוזניים אף ופה אלא באמת מי שרוצה לעבוד בתחום, לעבוד בחינוך, החומר האנושי שמגיע לצהרונים והקייטנות של סוף שנה הוא חומר בעייתי. בלי הכללות, יש גננות טובות אבל יש  הרבה בעיות. עקב אכילס של מערכת החינוך"

כאמור וכפי שפורסם הבוקר בכאן דרום, בוריס גיטרמן,סגן ראש העיר,יו"ר דירקטוריון החברה העירונית לתרבות החליט לפעול בעניין.  להרחבה – לחצו כאן. 

האזינו:

 

פנינו לח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון (כולנו), יו"ר הוועדה לזכויות הילד, זוהי התייחסותה לאירוע:

"שוב ושוב אנו נוכחים לדעת שרק בזכות תיעוד המקרים ואיסוף ראיות, ניתן להעמיד לדין ולנקוט בפעולה מיידית כנגד הפוגע. לכן אין מנוס מהתקנת מצלמות במוסדות שבהם שוהים חסרי ישע – פעוטות, קשישים וחוסים – כפי שקובעת הצעת חוק אותה אני מובילה ועליה אני נלחמת בתקופה האחרונה. לפי ההצעה, המצלמות יתעדו את המתרחש במעגל סגור במהלך כל שעות היממה וההקלטות יישלפו אך ורק כאשר מדובר בחשד סביר לאלימות ורק על-פי צו בית משפט. כמו כן, יש בצילומים גם כדי להגן על אנשי צוות מפני תלונות שווא נגדם. אין בי ספק כי רק תיעוד קביל בזמן אמת, לצד ענישה מקסימאלית, ייצרו הרתעה יעילה. זאת במקביל לסינון קפדני ולמתן הכשרה מתאימה לאנשי צוות במוסדות הללו. כמו כן, אני פועלת לכך שהאזנה שנועדה להגן על חסרי ישע, תהפוך לקבילה וחוקית.

ביטחון ילדינו הרכים והורינו המבוגרים אינו הפקר ובשיח המתקיים על הצורך שבשמירה על פרטיות אל מול הצורך שבהגנה על חסרי ישע, הכף נוטה בבירור לטובת ביטחונם האישי של חסרי הישע"

מובילת החקיקה בנושא, ח"כ שאשא ביטון: "אני פועלת לכך שהאזנה שנועדה להגן על חסרי ישע, תהפוך לקבילה וחוקית"

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר