למרות הצהרות העירייה, המאבק על בית הספר לאומנויות “צמח” באשדוד ממשיך להתקיים: הורי התלמידים שיגרו מכתב קדם עתירה חריף, בטענה כי העירייה החליטה לסגור את בית הספר ברובע ח' ולהעבירו לרובע המע"ר – מבלי לשתף אותם ומבלי לבחון חלופות.
לדבריהם, מדובר במהלך שיפגע דווקא בתלמידים משכונות מוחלשות, שרבים מהם לומדים כיום בבית הספר. “לא כל ילד יוכל להגיע למיקום החדש”, הם טוענים, ומזהירים מפירוק הקהילה החינוכית ומהפסקת הרצף הלימודי.
בית הספר “צמח” נחשב לבולט בעיר ואף זכה לאחרונה להצטיינות מחוזית, אך לטענת ההורים – ההישגים לא מנעו את קבלת ההחלטה. הם טוענים כי השיקול המרכזי היה מעבר למבנה חדש, ולא טובת התלמידים.
עוד נטען כי עד לפגישה שנערכה לפני מספר ימים, העירייה הציגה מצג שלפיו לא התקבלה החלטה – ורק אז נמסר להורים כי המהלך סגור.
בשלב זה דורשים ההורים לעצור את המהלך, לחשוף את המסמכים שעמדו בבסיסו ולבחון חלופות. אם לא – הם צפויים לעתור לבית המשפט.
עו"ד ד"ר מתן גוטמן, המייצג את הורי בית הספר מסר: "מדובר בהחלטה חריגה ביותר ובלתי חוקית המנוגדת להוראות משרד החינוך, לחוק ולפסיקת בתי המשפט. במקום לחזק מוסד חינוכי ייחודי מצליח בלב שכונה מוחלשת, העירייה בוחרת לפרק אותו ולהעבירו לאזור חזק וחדש בעיר – ובכך פוגעת ישירות בזכות לשוויון בחינוך. החלטה זו מנוגדת באופן ישיר להנחיות חוזר מנכ"ל משרד החינוך. זהו מהלך שמעמיק פערים במקום לצמצם אותם".

בית הספר צמח. צילום: אורי קריספין
ועד הפעולה של הורי בית הספר צמח: "כיצד העירייה מפרקת וסוגרת בית ספר שרק לפני מספר חודשים זכה בפרס הצטיינות של משרד החינוך? לאף אחד אין תשובה מניחה את הדעת. ההחלטה הזו לוקחת מילדינו את ההזדמנות לחינוך איכותי במערכת הציבורית ללא שום נימוק".
חברת מועצת העיר ויו"ר האופוזיציה, הלן גלבר הוסיפה: "ראש העיר לסרי מפקיר את תושבי רובע ח' ואת ילדי אשדוד. במקום להשקיע בשכונות שזקוקות לכך, הוא לוקח מהן את אחד הנכסים החינוכיים החשובים ביותר ומעביר אותו כך סתם ללא כל נימוק משכנע לרובע חזק. בעבר כבר ראינו מהלכים דומים שהסתיימו בסגירת החינוך הממלכתי ובהעברת מבנה בית הספר לטובת החינוך החרדי. זו לא מדיניות – זו הפקרה של ילדי בית ספר צמח. מדובר במהלך שפוגע בעתיד של ילדי העיר".
מעיריית אשדוד נמסר בתגובה:
"מינהל החינוך בעיריית אשדוד פועל בהתאם לשיקולים מקצועיים בלבד, ומתוך ראייה רחבה של טובת התלמידים והמערכת החינוכית כולה. כל החלטה מתקבלת לאחר בחינה מעמיקה של כלל ההיבטים הרלוונטיים, לרבות היבטים פדגוגיים, תשתיתיים ובטיחותיים, ובשיתוף גורמי המקצוע המוסמכים. עם קבלת החלטות סופיות, הן יובאו לידיעת כלל הגורמים הרלוונטיים, לרבות הנהגת ההורים, תוך הקפדה על שקיפות ושיח ענייני כפי שנעשה עד כה".


