אלי בר יוסף בפאנל. צילום: אלי אליהו
אלי בר יוסף בפאנל. צילום: אלי אליהו

"נמל משודרג, יעיל, ורווחי": מנכ"ל בפועל נמל אשדוד בוועידת התעשייה וההייטק

אלי בר יוסף, מנכ"ל בפועל נמל אשדוד השתתף בפאנל בוועידת התעשייה וההייטק של התאחדות התעשיינים בישראל, ודיבר על ההתמודדות בתקופת הקורונה ועל מיצובו של הנמל כיום: "התחרות היום בין הנמלים במדינת ישראל היא בסיס יציב ל-30 השנים הקרובות"

פורסם בתאריך: 21.3.23 06:52

     

אלי בר יוסף, מנכ"ל בפועל נמל אשדוד השתתף בפאנל בנושא 'ניהול שרשרת אספקה', בתוך וועידת התעשייה וההייטק של התאחדות התעשיינים בישראל שעסקה בנושא 'סדר עולמי חדש'. בר יוסף דיבר בפאנל על האתגרים עמם התמודד נמל אשדוד במהלך הקורונה ועל ההתגברות עליהם, ביחס לנמלים אחרים באותה תקופה, ועל מיצובו של הנמל כיום. "ארגון הטרמינלים הבינ״ל IAPH הגדיר את משבר הקורונה, כמשבר הגדול ביותר לשרשרת האספקה העולמית מאז מלחמת העולם השנייה. יחד עם זאת, מדינת ישראל לא סבלה ממדפים ריקים, לעומת מדינות רבות במערב דוגמת אנגליה וגרמניה".

"וזאת בעקבות העבודה המרובה והמקצועית שהשקענו בנמל אשדוד, אשר מטפל בכ-50% מכלל הסחורה שמגיעה לישראל, ממנה 70% מכולות", אמר בר יוסף. "שמרנו על מסגרת חלונות זמן למכולות, קלטנו עובדים זמניים, ועשינו השקעה אדירה בציוד התפעולי הירוק שלנו על מנת להמשיך להתייעל. התורים היו ב 4-8% של המטענים בלבד".

המנופים החדשים בנמל אשדוד. צילום: פבל

המנופים החדשים בנמל אשדוד. צילום: פבל

עוד הוסיף כי "מקצועיות הנמל מתבטאת בכך שבניגוד לנמלים החדשים בצפון ובדרום שלקח להם בין שנה לשנתיים להיות תפעוליים, נמל אשדוד השכיל לתפעל באופן מלא את רציף 21 החדש על חמשת המנופים שלו  בזמן של ארבעה חודשים בלבד. זהו רציף שהושקעו בו 600 מיליון דולר, היודע לטפל באוניות הגדולות בעולם. אין פקקים בנמל אשדוד, והתור התפעולי איתו התמודדנו בעבר היה רלוונטי כאמור רק לכ-4-8% מפעילות הנמל. נמל אשדוד הוא נמל משודרג, יעיל, ורווחי, אשר פועל כחברה עסקית ומהווה דוגמה לחברה ממשלתית אשר יכולה להתחרות בחברות הפרטיות. תשתית הנמלים והתחרות היום בין הנמלים במדינת ישראל היא בסיס יציב ל-30 השנים הקרובות. כעת חשוב להתמקד בהשקעה בתשתיות משלימות בעורף: כבישים, רכבת, והעברה ימית".

נמל אשדוד. צילום: אבי רוקח

נמל אשדוד. צילום: אבי רוקח

במהלך הפאנל התייחס בר יוסף לדירוגו הנמוך של נמל אשדוד במחקר הכנסת המשתמש בדירוג חדש וניסויי של הבנק העולמי לדירוג נמלים בעולם. "דירוג השוואה בין נמלים הוא פשוט שגוי וכולם חוזרים על השגיאה הזו שוב ושוב וזה התחיל שוב במשרד האוצר. אנחנו מהמקומות הטובים ב-OECD. הדירוג הזה הוא דירוג ניסיוני. הם כתבו בפירוש בפתח הדירוג שמאוד קשה להשוות בין נמלים, ועל כן מכוני המחקר המתמחים לא משווים בין נמלים כאשר יש נקודות השוואה אחרות. הסיבה היא שסדרי הגודל הם שונים מדי, זה כמו לעשות השוואה בין זמן שהייה בפיצוצייה השכונתית לבין זמן שהייה בסניף רמי לוי גדול. לכן הם כתבו בפירוש לא להסתמך על זה כמשהו מהימן, אלא כמשהו ניסיוני, שאמור להיות אבן דרך לעתיד. כמובן שמי שפחות מכיר את התחום, כולל כלכלנים באוצר, בחרו לצטט אותו. זו שגיאה איומה, כי באותה הסקאלה, נמל שנחאי – הגדול ביותר בעולם, 46-49 מיליון TEU בשנה, הוא רק מקום 44, כאשר נמל ביירות שהוא פיצוצייה לידו דורג מקום 11".

בפאנל השתתפו יחד עם בר יוסף מנהל אגף כלכלה, התאחדות התעשיינים נתנאל היימן, רכז תחבורה ותשתיות במשרד האוצר איציק דניאל, מנכ"ל רכבת ישראל מיכאל מייקסנר, מנכ"ל חברת גדות תעשיות ביוכימיה אוהד כהן, שותף opex bdo דני לרר, סמנכ"ל תחזוקה והנדסה באל על שלומי קרקו, ויו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר