"שמרכז החדשנות הוא בדיוק מה שאנו מחפשים". סגן ראש העיר, אלי נכט
סגן רה"ע, אלי נכט

"הזיזו את בית הכנסת 100 מטר. ממש הישג לתושבים": סגן רה"ע נכט מגיב להסכם ברובע י"ג

כעת נראה כי ההסכמה בעניין העתקת בית הכנסת ברובע י"ג, לא מביאה לסוף המאבק אלא מייצרת מאבק חדש. כעת, גם סגן רה"ע אשדוד, אלי נכט, אומר כי מדובר בזריית חול בעיני הציבור ובהסכמה שאין בה תועלת לתושבים. כצנלסון בתגובה: "זהו ניצחון של כלל תושבי אשדוד. חבל שאחרים - רק מדברים"

פורסם בתאריך: 17.2.22 10:04

עדכון אחרון: 17.2.22 17:56

     

השבוע יצאו בשורות חגיגיות מלשכתם של סגן רה"ע, שמעון כצנלסון ומ"מ ראש העיר, אבי אמסלם, בנוגע למשבר בית הכנסת ברובע י"ג.

הם הודיעו כי הגיעו להסכמה בכך שבמקום המבנה של בית הכנסת יוקם במקום פארק, ואילו בית הכנסת עצמו יועתק למקום אחר. כצנלסון, כמי שחתום על היתר הבניה לבית הכנסת עשה זאת לאחר שהתושבים במקום, רבים מיוצאי חבר העמים, מחו על כך. אמסלם הסביר שעשה זאת כי "הפריע לי הקטע הפוליטי שעשו סביב בית ה'". אמסלם גם אמר כי חברת המועצה הלן גלבר וסגן רה"ע אלי נכט, צריכים לברך על כך.

אמסלם והנהלת בית הכנסת בשטח

אמסלם והנהלת בית הכנסת בשטח

נכט מתייחס בביטול לדברים של אמסלם ואומר "לא אוהב פוליטיקה קטנה, ולא אוהב כשזורים חול בעיני התושבים". לדבריו, "אני אהיה הראשון לברך על ביטול ההקצאה עבור הבית כנסת ברובע י"ג, היות ואין בו צורך שם. הצעתי את ביטול ההקצאה ביחד עם חברת המועצה הלן גלבר וההצעה נפלה בגלל הרצון של יו"ר הוועדה וסגן ראש העיר כצנלסון לשמור את ההקצאה ורק להקפיא את מצב הבנייה. אני זה שביקשתי להעלות את ביטול ההקצאה לדיון נוסף במליאת של הוועדה לצורך ביטולה".

נכט מציין כי הוא בספק אם כל המהלך הזה של אמסלם וכצנלסון הוא בכלל חוקי. "אנחנו מחויבים לפעול במנהל תקין כראוי למדינה מתוקנת ועירייה שומרת חוק. עבר הרבה זמן ועד היום לא התקיים הדיון המבוקש במליאת וועדת בניין ערים. ככל הידוע לי, החוק לא מאפשר לבטל או להקצות קרקע לפי 'סיכומים חבריים' במפגש רחוב. לכן, מן הראוי שהתהליך יתקיים באופן מסודר כך שיהיה לו תוקף".

התושבים מפגינים במקום. צילום: הפורום החילוני

התושבים מפגינים במקום. צילום: הפורום החילוני

כזכור, על פי הסיכום ביניהם, תבוטל ההקצאה במיקום הנוכחי ובמקומה תוקצה קרקע במיקום אחר ברובע לטובת בית הכנסת. נכט תוהה אם ככה, מה זה משנה לתושבים, "יתירה מכך, אומר סגן ראש העיר אבי אמסלם כי הבית כנסת יזוז 100 מטר בלבד. ממז הישג אדיר. אין לי מילים לתאר את הקרקס שעושים מהתושבים ברובע וזאת עם כתבות, פייסבוק וכל היפורטכניקה היח"צנית. חושבים שאנחנו מטומטמים?! אני פונה ליו"ר הוועדה, עו"ד גבי כנפו לקיים את הדיון במליאה כפי שביקשתי לפרוטוקול ולבטל את ההקצאה", מסכם נכט.

מוקדם יותר גם חברת המועצה הלן גלבר הגיבה לאמסלם ואמרה כי היא לא תשתוק על המהלך הזה.

סגן רה"ע שמעון כצנלסון מסר בתגובה: "חבל שסגן ראש העיר עו"ד אלי נכט במקום לברך על המתווה, עד עכשיו לא מבין איפה דנים בהקצאת קרקע ואיפה דנים בהיתר בנייה. מישהו קצת מבולבל. גם אם חוזרים על שקר אלף פעמים, זה עדיין לא הופך אותו לאמת. בוועדת בניין ערים לא דנים בהקצאות קרקע. נקודה. בוועדת בניין ערים דנים בהיתרי בנייה. להקצאות קרקע יש ועדה משלה. מה שהיה צריך להיעשות לפני הכול זה לבטל את צו תחילת העבודות, ולאחר מכן לבטל את היתר הבנייה. חברי לסיעה, עו"ד חנוך דרך ארליך, ביקש לבטל את צו תחילת העבודות בשם כל סיעת 'אשדוד ביחד' מיושב ראש ועדת בניין ערים בתאריך 3/2/22. וכך היה. אף אחד אחר לא ביטל את העבודות בשטח. משם, פעלנו במשא ומתן להעתקת המבנה באופן שיהיה מוסכם על כלל הצדדים. זו אולי הפעם הראשונה בתולדות העיר אשדוד שאנחנו מצליחים להגיע להסכמה ברוח העיקרון שמנחה אותנו לאורך כל הדרך – חיה ותן לחיות. אנחנו עומדים לבטל את אישור תחילת העבודות ואת היתר הבנייה, ולאחר מכן לייעד את הקרקע לטובת פארק ציבורי. זהו ניצחון של כלל תושבי אשדוד. חבל שאחרים – רק מדברים".

הבקשה של חבר המועצה דרך ארליך

הבקשה של חבר המועצה דרך ארליך


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר