הפייטן שי מימון. צילום: אודרי
הפייטן שי מימון. צילום: אודרי

בשבוע הבא: אשדוד מצדיעה לקהילה התוניסאית ביום חגה – סעודת יתרו

פורסם בתאריך: 13.1.22 19:37

     

קהילת יוצאי תוניס חוגגת באופן מסורתי, כמידי שנה, את "סעודת יתרו" במשכן לאמנויות הבמה באשדוד.

אירוע ההצדעה לקהילה התוניסאית ביום חגה, עתיד לרתק את הקהל במופע אמנותי עם המוזיקה והשירים המחזירים את הקהל באחת לשורשיהם תוך תיאור נאמן ונוסטלגי של חיי הקהילה על מנהגיה הייחודיים המעלים חיוך וזיכרונות מבית ההורים.

מתוך סעודת יתרו. צילום: אודרי

מתוך סעודת יתרו. צילום: אודרי

מתוך סעודת יתרו. צילום: תומר כהן לאודרי

מתוך סעודת יתרו. צילום: תומר כהן לאודרי

"סעודת יתרו" בהפקת החברה העירונית לתרבות הפנאי, זוכה לביקוש רב גם בזכות בחירת האמנים המוצלחת והשנה ישתתפו: הזמר עאדל אמיר מתוניס, שי מימון מהעיר אשדוד, רמזי מברוק מצרפת וילווה אותם הרכב נגנים.

האירוע יתקיים במעמד במעמד: ד"ר יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד; עו"ד גבריאל כנפו, מ"מ ראש העירייה ויו"ר דירקטוריון החברה העירונית לתרבות ופנאי אשדוד ואורן טואיל, מנכ"ל החברה העירונית לתרבות ופנאי אשדוד.

יש לדעת כי על-פי המסורת היהודים הגיעו לתוניסיה עוד בימי שלמה המלך. לאחר הכיבוש הערבי, הקהילה היהודית והישיבות בתוך טוניסיה פרחו וחכמיה התפרסמו בידיעותיהם. ביום חמישי (אור ליום שישי) בשבוע שבו קוראים את פרשת יתרו בבתי הכנסת (בין ט"ו לכ"ב בשבט)נוהגים לערוך סעודה חגיגית בה יהודי תוניסיה, ג'רבה וחלק מקהילות אלג'יריה מנציחים את הסעודה שערכו משה, אהרון ושבעים הזקנים ליתרו כאות תודה לעמידתו לצדם.

המנהג התייחד לקהילות תוניסיה משתי סיבות נוספות: בתוניסיה פרצה מגפה קשה שפגעה בעיקר בבנים הזכרים. המגפה פסקה בשבוע של פרשת יתרו, ומכאן שמו הנוסף של המועד, 'חג הבנים'. בנוסף לכך, בשבת זו נהגו להזמין את הילדים שהגיעו לשלב השלישי בכותאב (תלמוד תורה), לקרוא את עשרת הדיברות המופיעות בפרשה. כל בני הקהילה מתאספים בהתרגשות ובשמחה גדולה כדי לשמוע את הקריאה בתורה של הילדים בפעם הראשונה בפני הציבור.

הפייטן שי מימון. צילום: אודרי

הפייטן שי מימון. צילום: אודרי

הסעודה מותאמת לילדים ולכן נוהגים לערוך את השולחנות בכלים קטנטנים ובאוכל האהוב והמתאים לילדים. הסעודה מלווה בשירה ובפיוטים.

יום שלישי, 18 ינואר 2022 בשעה 20:30, פתיחת דלתות בשעה 19:30, מחיר 70 עד 100 ש"ח, להזמנות: 6452*, קישור להזמנה דרך אתר: https://did.li/m0mTY.

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר