עו"ד באזיקים. צילום אילוסטרציה: freepik.com
עו"ד באזיקים. צילום אילוסטרציה: freepik.com

4 שנות מאסר לעו"ד מאשדוד שזייף, התחזה וגבה עשרות אלפי שקלים

עו"ד יבגני יודשקין הושעה מלשכת עוה"ד לצמיתות בעקבות מעשים חמורים שביצע כלפי לקוחותיו. אלא שזה לא מנע ממנו להמשיך ולהחתים לקוחות על הסכמי שכר טרחה ולגבות מהם עשרות אלפי שקלים, כאשר אינו עושה דבר ואינו פועל בתיקים שלהם כלל. מלבד הנזק הכספי, על לקוחותיו נגזרו עונשים שונים. כעת הגיע גם העונש שלו

פורסם בתאריך: 20.12.21 10:39

     

בית משפט השלום בבאר שבע קיבל את עמדת המדינה וגזר ארבע שנות מאסר בפועל על יבגני יודשקין, עו"ד שהושעה מלשכת עוה"ד, בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות והתחזות לעורך דין.

יודשקין נאשם בשבעה אישומים, כאשר בין היתר התחזה לעורך דין, הציג בפני לקוחותיו מצג שווא לפיו הוא מייצגם בהליכים הפליליים נגדם, כאשר למעשה היה מושעה ולא היה יכול לייצגם. יתרה מכך, פעמים רבות הוא לא עשה דבר לטובת לקוחותיו, ניצל מצוקתם ופגע פגיעה חמורה בזכותם לייצוג משפטי וגזל מהם במרמה סך של כ-125 אלף ש"ח.

לפי אחד מהאישומים, יודשקין, בהיותו מושעה מלשכת עוה"ד, נפגש עם אישה וחתם עמה על הסכם לפיו ייצג את בתה שנחשדה בעבירת תקיפה וקיבל ממנה 10 אלף ש"ח, זאת למרות שהיה מושעה מלשכת עוה"ד ולא יכול היה לייצג. בהמשך הוא חתם עם האם על הסכם שכר טרחה ולפיו יפעל לסגירת התיקים נגד הבת תמורת תשלום של 15 אלף ש"ח וקיבל ממנה 7,000 ש"ח.

ביום שהתקיים הדיון בעניינה של הבת, הודיע יודשקין לבת כי אינה צריכה להתייצב לדיון ובמקביל שלח בקשה לבית המשפט בשמה של הבת וביקש לדחות את הדיון, תוך שהוא מזייף את חתימת הבת, ללא ידיעתה.

עו"ד. צילום אילוסטרציה: freepik.com

החתים לקוחות על שכר טרחה. צילום אילוסטרציה: freepik.com

השופט דחה את הבקשה והוציא לבת צו הבאה בו הורה, כי היא תוכל להשתחרר ממעצר אם תפקיד סכום של 1,500 ש"ח. הבת ההמומה נאלצה להפקיד את הסכום הזה בקופת בית המשפט ובהמשך כשנודע לה כי יודשקין מושעה היא נאלצה לשכור עו"ד אחר.

ממש במקביל להליך המשפטי הזה, נפתחה חקירה גם נגד אב המשפחה. הוא נחקר בחשד להצגת תואר אקדמי מזויף. האם, שהיא אשתו של החשוד, פנתה ליודשקין שיברר במה מדובר והוא סיפר לה כי בעלה נחקר בחשד להונאה גדולה של עיריית ראשון לציון ועיריית רחובות. האו אמר לה כי שכר הטרחה עבור תיק כזה האו 150 אלף ש"ח והאישה בתגובה פרצה בבכי. יודשקין הציע לייצג את בעלה תמורת 52 אלף ש"ח והאישה חתמה עמו על הסכם שכר טרחה. בתוך מספר שבועות האי שילמה לו את כל שכר הטרחה שדרש.

כאשר הבעל זומן לחקירה במשטרה, יודשקין ליווה ואתו לתחנת המשטרה ושם עשה לו "הצגה". הוא העמיד פנים שהוא משוחח בטלפון ואז אמר לחשוד כי הוא שוחח עם אדם שידאג לכך שהוא לא ייחקר הונאת הרשויות המקומיות, אלא רק על התואר המזויף.

בהמשך נסגר התיק נגד אותו אדם מחוסר ראיות. האישה פנתה אליו וביקשה שייצג אותם בשינוי עילת סגירת התיק, אך הוא לא עשה דבר עד שהסתיים המועד להגשת הבקשה.

בכמה אישומים אחרים הוא ייצג נהגים שהסתבכו בעבירות תעבודה כמו נהיגה בשכרות וכדומה. האו גבה מהם סכומים שנעו בין 2,500 ועד 18 אלף ש"ח ולא עשה דבר בתיק שלהם. בחלק מהמקרים נגזרו עונשים על אותם נהגים שהיו בטוחים כי הם מיוצגים על ידי עו"ד הפועל עבורם.

בסך הכל גבה יודשקין מלקחותיו סכום של 125 אלף ש"ח וזאת כאשר אינו יכול בכלל לייצג וכמובן שאינו עושה דבר בתיקים של הלקוחות שלו.

בפסק דינו, כותב השופט הנכבד רון סולקין כי "על פי הראיות שהוצגו, החל הנאשם במסכת מעשי הרמיה שלו עוד מימי התמחותו. מעשים אלה המשיכו לאורך תקופת היותו עורך דין, ואף לאורך תקופת השעייתו והוצאתו מלשכת עורכי הדין לתקופות שונות, ולא חדל, עד אשר הוגש כתב האישום דנן".

הנאשם נידון ל-48 חודשי מאסר בפועל, שאותם יחל לרצות באופן מידי. בנוסף קיבל עונשי מאסר על תנאי והוטל עליו קנס בסך 75 אלף ש"ח ופיצוי למתלוננים בסך של 125 אלף ש"ח.

עו"ד דניאל גלעד, פרקליטות מחוז דרום (פלילי): "הנאשם פגע קשות באמון הציבור בעורכי הדין ובאמון במערכת אכיפת החוק. לאורך ההליך ניכרה הפגיעה הקשה במתלוננים, גם מהצד הכלכלי. פעלנו להביא למיצוי הדין ולעשיית הצדק עם המתלוננים. בית המשפט קיבל את עמדתנו במלואה ונקט ביד קשה, בין השאר על מנת להרתיע נאשמים פוטנציאלים מניצול מצוקתם של אנשים ופגיעה בהם בשעתם הקשה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר