מיכאל טנסקי, היום בבית המשפט
מיכאל טנסקי, היום בבית המשפט

הוארך מעצר ראש המאפיה הרוסית מאשדוד: חשוד שחטף בת משפחה של בעל חוב

מיכאל טנסקי חשוד כי גרם לאשפוזו של בעל חוב שלא שילם את חובו ולאחר מכן אף חטף בת משפחה שלו כדי ללחוץ עליו לשלם את החוב. מעצרו הוארך ב-10 ימים. "התיק הזה יסתיים בקול ענות חלושה", מסר סנגורו

פורסם בתאריך: 20.9.21 14:39

     

הבוקר הותר לפרסום כי המשטרה הצליחה לגרום לאחד העבריינים הבכירים במאפיה הרוסית להיות סוכן סמוי.

העבריין פעל במשך מספר חודשים בתוך הארגון שבראשו עומד העבריין מיכאל טנסקי. הארגון הזה שמטיל את חיתתו כבר מספר חודשים באשדוד ואחראי, על פי החשד, לאירועים הפליליים שהרעידו את העיר לאחרונה.

הסוכן הסמוי הצליח להפליל, כך סבורים המשטרה, את טנקי בכך שפעל באלימות קשה כלפי אנשים שונים בהם בעלי חוב. טנסקי על פי החשד פעל באלימות קשה כלפי אחד מבעלי החוב, כאשר הוא ביחד עם אחרים "תקף אדם, גרם לו לחבלות חמורות עד כדי אישפוזו בבית חולים, וכל זאת על רקע סחיטה באיומים", אמר נציג המשטרה, עו"ד אייל ז'ק, היום בבית המשפט בהארכת מעצרו של טנסקי.

צפו בטנסקי בבית המשפט:

אלא שכנראה, אותו בעל חוב לא שילם את החוב ואז טנסקי, כל על פי החשד, חטף בת משפחה שלו. על פי החשד בעל החוב הזה קיבל שיחה שבה נאמר לו כי אם לא ישלם, בת המשפחה שלו תיפגע. "אני מדבר על לקיחה בכח של אדם ממקום אחד למקום אחר תוך כדי איומים שאם אותו אדם יתנגד יפגעו בו , יפגעו בילדיו, תוך כדי איומים אם אותו אדם יצא מהרכב ידקר בסכין, כל זה על רקע עבירת הסחיטה", אמר ז'ק בדיון.

על פי החשד, אדם שבינה לבינו הייתה היכרות קודמת לקח אותה ברכבו למקום מסוים ושם היא נחטפה על ידי אנשיו של טנסקי. הבחורה שנחטפה העידה במשטרה על האירוע ואף זיהתה בפני חוקרי ימ"ר לכיש את החשודים שהיו מעורבים בחטיפה.

המשטרה דרשה להאריך את מעצרו של טנסקי ב-14 ימים בחשד לביצוע עבירות של פציעה , סחיטה בכח, סחיטה באיומים וקשירת קשר לפשע, "בשל בצע כסף אדם מותקף, נגרמות לו חבלות של ממש, לרבות אשפוז בבית החולים וניתוח", אמר נציג המשטרה.

טנסקי מתייעץ עם סנגורו, עו"ד עידו פורת

השופט עידו כפכפי כתב בהחלטתו "מהעדויות בתיק יש ראיות ממשיות למעורבות אישית של המשיב בשני האירועים, גם אם מידת מעורבותו הפיזית יתכן וחלקית ביחס לאירועי התקיפה. כך או אחרת, עדיין מדובר בראיות ממשיות הרבה מעבר לחשד הסביר הדרוש בשלב זה המצדיקות הארכת מעצר וזאת לאור חומרת העבירות, עוצמת הראיות והצורך בהשלמת החקירה". מעצרו של טנסקי הוארך ב-10 ימים, כך גם מעצרם של חשודים נוספים.

עו"ד עידו פורת, סנגורו של טנסקי מסר בתגובה: "כרגע לא הוטח בו שום דבר, אין לו מושג על מה החוקרים מדברים. הוא נחקר חקירה כללית וראשונית מבלי שהוצגו לו כל הראיות. אכן ההאשמות שמיוחסות לו חמורות, אך מצד שני הוא ייתן הסברים מלאים כשיוצגו לו הראיות. אנו תקווה שכמו בפרשיות אחרות שהחלו בקול תרועה רמה והסתיימו בקול ענות חלושה, גם פה התיק יסתיים כך".

הסוכן – עבריין בכיר בארגון

הסוכן שגויס למשימה וכונה בשם 'ניקיטה' ע"י מפעילי הסוכנים של משטרת ישראל, הינו עבריין שפעל במהלך השנים האחרונות ברובד המשפיע של כנופיית פשיעה של מיכאל טנסקי, והוא אותר בנקודת זמן מכריעה, בה זיהו מפעילי הסוכנים את נקודת ה'אל חזור' אליה נקלע, וסיפקו לו דרך מוצא, שנבנתה והותאמה בקפידה, על מנת לשמר את מעמדו בתוך כנופיית הפשיעה והעבריינים שהיה מוכר בקרבם, ובשלב זה החלה ההפעלה הממוקדת והצמודה, במהלכה שוגר לבצע עסקאות בתחום הסחר בנשק, אמצעי לחימה וסמים מסוכנים.

נשק שנתפס

סמים שנמצאו בבתי החשודים

אקדח מאולתר שנתפס בפשיטה

לפני מספר חודשים, ואחרי שיתוף פעולה ביניהם, התגלע סכסוך בין הארגון של טנסקי לבין הארגון של בני שלמה שמאורגן באשדוד, על ידי העבריין אייל נגר. הסכסוך הביא לכך שבאשדוד התרחשו מספר רב של אירועי ירי, מטעני נפץ ואפילו ניסיונות חיסול. חלק מהחיסולים נעצרו על ידי המשטרה שפשטה על הכנופיות בדרכם לבצע את המעשה. על פי ההערכות, 6-7 מקרים של ניסיונות חיסול ופגיעה באשדוד בוטלו בעקבות פעילות המשטרה.

במהלך היממה האחרונה, עם מתן האות, פשטו כוחות המשטרה ובהם לוחמי המסתערבים של מג"ב דרום והימ"מ, על בתיהם של החשודים, שם נתפס נשק מאולתר וסמים מסוכנים, והם נעצרו לחקירה ביחידה המרכזית של מרחב לכיש.

צפו בתיעוד המעצרים:

המפכ"ל: "תודה לסוכן על האומץ"

הבוקר, עם סיום הפעלתו של הסוכן 'ניקיטה', בשעה שהחשודים נמצאים בחדרי החקירות, התקיים במרחב לכיש טקס במעמד מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי, מפקד מחוז דרום ניצב פרץ עמר, ראש אגף החקירות והמודיעין ניצב יגאל בן שלום, ראש חטיבת המודיעין תנ"צ יעקב זריהן, מפקד מרחב לכיש נצ"מ ברק מרדכי והמשנה לפרקליט מחוז דרום מר יואב קישון.

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי, אמר בטקס: "פעילותו של הסוכן הופללו 17 חשודים, ובהם ראש ארגון פשיעה בעבירות חמורות של סחר בסמים, אמצעי לחימה, עבירות אלימות חמורות, סחיטה, חטיפה ואיומים. לא נאפשר לסכסוכים בין העבריינים לסכן אזרחים חפים מפשע ונמשיך לעשות הכל בכדי להביא את העבריינים לדין ואל מאחורי סורג ובריח לשנים רבות. לסוכן שעומד במרכזה של הפרשייה אני רוצה להודות על אומץ הלב, על התושייה ועל כך שבזמן קצר יחסית הצליח להביא תוצאות מרשימות, יחד עם המעטפת המשטרתית שפעלה איתו ובליווי הפרקליטות, באופן שמוטט את ארגון הפשיעה. בהזדמנות זו אבקש להודות למפקד המחוז, למפקד המרחב, ולמפקד ימ"ר לכיש, על הובלה מקצועית וערכית של המבצע".

צפו בטקס הבוקר:

ממ"ז דרום ניצב פרץ עמר, אמר: "היחידה המרכזית של מרחב לכיש פועלת לילות כימים לטיפול בסכסוכים בין קבוצות הפשיעה שהשפיעו על הרחוב. תוכנית ׳עונת הקציר׳ שילבה את כל רבדי המשטרה החל מתחנת המשטרה באשדוד ועד לרובד המחוז הדרומי על כל הכלים העומדים לרשותו והביא לפירוק כנופיית הפשיעה שביקשה לתפוס אחיזה בשטח. אנו עומדים פה היום בטקס הפיצוח לאחר שבלילה נעצרו אחרוני החשודים והועברו לחקירה ומבינים פעם נוספת את החשיבות הרבה של הפעילות המשטרתית הסמויה שהתקיימה בחודשים האחרונים להשבת הביטחון".

ראש אח"מ ניצב יגאל בן שלום, אמר: "הפעלת סוכן היא מלאכת מחשבת אשר לה נדרשת מיומנות גדולה, בהגדרת המטרה, במיפוי העבריינים הבכירים ביותר המשפיעים על הפשיעה החמורה, במקצוענות ומקצועיות תוך בניית סיפור כיסוי מתאים ושמירה על חשאיות מוחלטת. בחירתו של האדם הנכון לשמש כסוכן הנה מלאכה הדורשת מיומנות גדולה. חשיפתו של הסוכן לאחר סיום פעילותו, מערערת את ביטחונם של העבריינים בשל הקרבה האינטימית בין העבריין לסוכן, שלעיתים הוא מחבריו הקרובים ביותר של העבריין אותו הוא מפליל".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר