אייל נגר והכסף שנתפס. צילומים: פוסטה, דוברות המשטרה
אייל נגר והכסף שנתפס. צילומים: פוסטה, דוברות המשטרה

חשד להפעלת צ'יינג' פיראטי: הוארך מעצרו של העבריין אייל נגר ושל שני חשודים נוספים

אייל נגר, מי שמוגדר כמספר 2 בארגון הפשיעה של בני שלמה, הובא להארכת מעצר יחד עם גיסתו ועם יוסף מסורי. נציג המשטרה הודה כי הם נאלצו לבצע את המעצרים מוקדם משתכננו. החשד הוא כי נגר הפעיל בעצם צ'יינג' פיראטי, כאשר הוא מנחה את מסורי בהפעלתו. מעצרם הוארך

פורסם בתאריך: 5.8.21 10:56

     

שלשום נעצר העבריין אייל נגר, תושב אשדוד בן 35, בחשד לעבירות כלכליות אשר מתרכזות הפעם דווקא בפן של הלוואות בשוק האפור.

במשטרה חושדים כי נגר הפעיל "צ'יינג' פיראטי", בו עסק במתן הלוואות בריבית עצומה דו ספרתית. הכספים שעל פי החשד הלווה נגר וגם קיבל בחזרה, לא דווחו כמובן לרשויות המס ומכאן ישנה עבירה של העלמת מס. בנוסף, במשטרה חושדים כי הכסף שהרוויח נגר מאותן הלוואות הולבן באמצעות רכישת רכבי יוקרה אותם רשם על אנשים אחרים.

רכבי היוקרה שנתפסו. צילום: דוברות המשטרה

רכבי היוקרה שנתפסו. צילום: דוברות המשטרה

החקירה הזאת "נולדה" מתוך חקירה קודמת בנוגע לבתי הימורים שהפעיל נגר על פי החשד בעיר אשדוד, מה שהביא למעצרו ב-1 במרץ. אלא שהחקירה ההיא לא הבשילה לידי כתב אישום ונגר שוחרר. הפעם הוא נעצר שוב, על ידי המחלקה הכלכלית של היחידה המרכזית (ימ"ר) של מרחב לכיש וברוב הזמן בחקירתו האו שמר על זכות השתיקה.

בתי הימורים. צילום: דוברות המשטרה

חקירת ההימורים לא הבשילה. צילום: דוברות המשטרה

אתמול, הובא נגר להארכת מעצר בבית המשפט יחד עם גיסתו לירז טשובה, בת 36 מנתניה ועם מי שנחשב לשותף מרכזי במעשים הללו יוסף מסורי, בן 55 מראשון לציון. נגר נכנס לאולם בית המשפט כשהוא מחויך ונראה עייף אך בטוח בעצמו ושמח לפגוש את בני משפחתו שישבו באולם.

"חומר ממוחזר"

נציג המשטרה מטעם המחלקה הכלכלית בימ"ר לכיש, רס"ב איציק חליווה, הודה בבית המשפט כי המעצר הזה בוצע מוקדם ממה שתוכנן והדבר פגע אולי בראיות, "יש מספר גורמים שמעורבים בפעילות הזאת, גורמי אכיפה ורשות המיסים, מהלך של איסוף חומרים וקביעת יום מסוים. לא השלמנו את החקירה, לא יכולנו להקדים את הפרוץ. להערכתי הייתי צריך להאריך את זה כדי לארגן יותר ראיות אבל אין מה לעשות אנחנו תלויים גם בגורמים אחרים", אמר חליווה.

עו"ד תום הלפרין שייצגה את נגר בתיק טענה כי מדובר במחזור חומרים מהמעצר בחודש מרץ, "היום מגיעה היחידה החוקרת עם סיפור חדש, אותם קלסרים ומזוודות ומספרים לנו שזה לא הימורים אלא הלוואות… חלק רב או חלק מסוים מחומר החקירה היום הוא חומר חקירה ממוחזר שכבר עבר את מסננת בית המשפט והוחלט שאין בו ממש ולכן גם שוחרר מזמן. מה המטרה למחזר את החומרים הללו עוד הפעם… מדובר פה בעבירות שהן כלכליות, לא פליליות במובן של המסוכנות, אין פה חלילה חשש לסחיטות. ולכן אני אבקש להורות על שחרורו".

המשטרה דרשה להאריך את מעצרו של נגר בשבעה ימים והשופטת רוני סלע שדנה בתיק כתבה כי קיים חשד סביר כי נגר ביצע את העבירות בהן הוא חשוד ומעצרו הוארך בחמישה ימים.

"אני לא בפשיטת רגל"

עצור נוסף הוא כאמור יוסף מסורי, מי שהמשטרה רואה בו הזרוע של נגר, מי שבעצם עמוד מול הלווים כדי ליצור מידור ולמנוע קשר ישיר בינם לבין נגר.

גם הוא הבוא אתמול להארכת מעצר בבית משפט השלום באשקלון, כאשר נציג המשטרה בדיון, חליווה אמר שם כי נגר היה מנחה את מסורי כיצד ומה לבצע, כאשר נגר הוא בעל הבית.

חיפוש עם כלבים בבתי החשודים. צילום: דוברות המשטרה

חיפוש עם כלבים בבתי החשודים. צילום: דוברות המשטרה

חליווה נשאל על ידי עו"ד הלפרין מה התמורה שקיבל מסורי עבור עבודתו והוא השיב כי מסורי הוא פושט רגל והעיסוק הזה בהלוואות מאפשר לו לחיות בכבוד. מסורי התקומם על כך ואמר: "אני לא בפשיטת רגל. הייתי לפני 5 שנים לא עכשיו".

הסנגורית דרשה לשחררו בטענה כי גם לפי חשד המשטרה מדובר בסך הכל בעובד ולא בראש הפירמידה.

השופטת רוני סלע הגיבה לדברים הללו וכתבה כי מסורי "הינו דמות מרכזית וקיימות ראיות שונות המתייחסות אליו. בנסיבות אלו איני סבורה כי יש מקום לאבחנה בשלב זה בין חלקו של המשיב דנן לחלקו של מי שלשיטת המבקשת עמד בראש הפעילות", והאריכה את מעצרו גם כן בחמישה ימים.

"מודעת לזהות המעורבים"

לאחר מכן הובאה להארכת מעצר, לירז טשובה. נציג המשטרה, חליווה אמר לגביה כי "היא גיסתו של המשיב אייל נגר ונמצאת בקשרים פליליים עם המשיב האחר יוסף מסורי בעניין בהקשר של מתן הלוואות" והוסיף כי הוא דורש את מעצרה כי "יש חשש משמעותי לשיבוש שכן היא מודעת לזהות של המעורבים".

בהסכמת הצדדים הוארך מעצרה של טשובה רק בשלושה ימים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר