שטרות כסף. צילום ארכיון: דוברות המשטרה
שטרות כסף. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

"תקבל רימון הביתה": בכיר ממשפחת ג'רושי ואחים מאשדוד נאשמים בסחיטת בעל חברה מאשקלון

איסמעיל ג'רושי, נאשם כי סחט באיומים, יחד עם האחים חובלאשווילי מאשדוד, בעל חברת ניקיון. "יש לי צבא מאחוריי, אל תנסה אותי", אמר לו ג'רושי כך על פי כתב האישום ודרש ממנו מאות אלפי ש"ח

פורסם בתאריך: 17.9.21 15:53

     

האחים אלירן (36) ויניב (33) חובלאשווילי מאשדוד חולקים כעת כתב אישום יחד עם איסמעיל ג'רושי (28) ממשפחת ג'רושי הידועה מרמלה.

האחים נעצרו בתחילת החודש, וג'רושי נעצר בהמשך לאחר שלא אותר וזאת בחשד לסחיטה של בעל חברת ניקיון מאשקלון, חברה שגם עוסקת בשטיפת רכבי יוקרה במרכז והדרום. באופן נדיר, הסכים הנסחט לשתף פעולה עם המשטרה ולכן הוא נמצא כעת במקום אחר, כשהוא מוגן על ידי המשטרה.

"זה לא סוד שמדובר באיסמעיל ג'רושי, החשוד, שמשתייך למשפחת ג'רושי הגדולה שבאירועים רבים מטילה חיתתה על אנשים רבים שהם קורבנות ולכן המשטרה מאבטחת את הקורבן גם במקרה הזה", הסביר נציג המשטרה את הסיבה לכך שהם מאבטחים את המתלונן.

על פי כתב האישום שהוגש היום נגדם, האחים חובלאשווילי הם "עושי דברו" של ג'רושי והוא בתמורה מספק להם הגנה ותמיכה כנגד יריביהם בעיר אשדוד.

כך החלה הסחיטה

בעל חברת הניקיון מאשקלון, צירף בשנת 2018 שותף לעסקים שלו. לאותו השותף היו חובות שונים, אותם שילם עבורו בעל החברה. אחד מהחובות ששולמו, ועמד על 110 אלף ש"ח, היה כלפי אדם שנמצא ביריבות פלילית עם איסמעיל ג'רושי.

במהלך שנת 2019, נודע לג'רושי על התשלום הזה והוא זימן את בעלה החברה לפגישה בלוד. בפגישה, כך על פי כתב האישום, הבהיר לו ג'רושי כי הוא כועס על כך שהוא שילם כסף ליריב שלו. לאחר המפגש הזה זומן שוב אותו בעל חברה לפגישה בכפר ג'ואריש שברמלה בסביבת ביתו של איסמעיל. הפעם היה מדובר בפגישה מרובת משתתפים בה נטלו חלק, מלבד איסמעיל ובעל החברה, גם האחים חובלאשווילי, וגם היריב של ג'רושי ואנשיו.

שכונת ג'ואריש ברמלה. צילום: מתוך גוגל סטריטוויו

שכונת ג'ואריש ברמלה. צילום אילוסטרציה: מתוך גוגל סטריטוויו

במהלך הפגישה, טען ג'רושי כי מגיע לו תשלום כספי מאותו החוב ששולם ואז החל דין ודברים בין המשתתפים ובסופו של דבר הודיע ג'רושי כי הוא מושך את ידיו מגביית תשלומי כסף נוספים מבעל החברה שהיה בטוח כי בכך תמה הסאגה המפחידה.

עוד פגישה בג'ואריש

אלא שבתחילת חודש אוגוסט השנה, הופתע בעל החברה לקבל שיחת וואטסאפ מאיסמעיל ג'רושי ששאל אותו "אתה זוכר אותי?", והוא השיב בחיוב. או אז, כך על פי כתב האישום, אמר לו ג'רושי כי לא מעניין אותו שהוא שילם ליריבו וגם אם הוא לא חייב יותר כספים הוא נדרש לשלם לו כסף והוסיף שלא מעניין אותו מהיכן ישיג את הכספים שהוא דורש ממנו, אם בהלוואות או במכירת בית מגוריו, ואיים עליו "הפעם אתה תביא לי את הכסף ולא – נתקדם".

מספר ימים לאחר שיחה זו, נדרש בעל החברה להגיע שוב לפגישה בקרבת ביתו של ג'רושי בכפר ג'ואריש ברמלה. במהלך הפגישה שב ג'רושי ודרש ממנו לשלם לו סכומי כסף גבוהים והסביר לו כי הוא נפגע מכך שהוא שילם כסף ליריבו, בעוד הוא לא קיבל כל תשלום. לאור זאת, ולפיכך דרש מהמתלונן סך של 700,000 ש"ח. הוא גם איים עליו, כך על פי כתב האישום, שאם לא ישלם לו את הכסף הוא יפגע בו, "הפעם אני לא מכבד ואני מתכוון ללכת עד הסוף".

בעל החברה שחשש מאוד לאור האיומים הסביר לג'רושי כי אין ומעולם לא היו בהישג ידו סכומי כסף בסדר גודל שכזה. ג'רושי ענה לו שההסברים שלו לא מעניינים אותו, ומבחינתו שילווה כסף או יפנה למשפחתו לעזרה כספית, ואמר לו שאם הוא לא רוצה בעיות אז שישלם לו את הכסף שהוא דורש.

שטרות כסף. צילום: דוברות המשטרה

שטרות כסף. צילום: דוברות המשטרה

בעל החברה, המפוחד והמאוים, עירב בני משפחה במטרה להפסיק את מסכת האיומים והדרישות הכספיות, אך בסופו של דבר כל שהצליח הוא להפחית מהדרישה הכספית כך שג'רושי דרש כי ישלם 300,000 ש"ח "בלבד" – בשני תשלומים של 150 אלף כל אחד.

לאחר שגם את הסכום הזה הוא לא שילם, שלח לו ג'רושי, כך על פי כתב האישום, הודעות מאיימות לטלפון ובהן כתב בין היתר "יופי זה מה שאני רוצה אל תענה יא בן שרמוטה תענה עכשיו אני רוצה לראות מי יעזור לך יא בן שרמוטה אתה מחובר ולא עונה", "עדיף לך להתקשר לפני שאני אגיע אליך הביתה".

"הסניף" האשדודי של ג'רושי

בהמשך חודש אוגוסט, הצטרפו למסכת האיומים והסחיטה כלפי בעל החברה, גם האחים חובלאשווילי, מטעמו ובשליחותו של ג'רושי, כך על פי כתב האישום. אלירן התקשר לבעל החברה ודרש להיפגש עמו במטרה לכאורה לגשר בינו לבין ג'רושי ודרש ממנו להגיע למסעדה "קירה" באשדוד.

ב-23 באוגוסט, בשעות הצהריים, הגיע בעל החברה למסעדה, אליה הגיעו גם האחים חובלאשווילי. במהלך הפגישה במסעדה הבהירו האחים כי הם "הסניף" של איסמעיל ג'רושי בעיר אשדוד, ושהוא מספק להם עזרה וגיבוי בסכסוכים הפליליים שיש להם בעיר. עוד הם הבהירו לו כי עדיף לו לשלם לג'רושי את הכסף שהוא דורש ממנו כדי שלא יסתבך, כי הוא לא יעזוב אותו כל עוד הוא לא ישלם.

אלירן גם הציע לבעל החברה, שבכדי לפייס את ג'רושי, הוא יפתח איתו חברת ניקיון באשדוד. במהלך הפגישה שוחח אלירן עם ג'רושי בטלפון ואז העביר את השיחה לבעל החברה ובה אמר לו ג'רושי כי יפגע בו ובבני משפחתו אם לא ישלם לו את סכומי הכסף שהוא דורש ממנו. הוא גם איים כי ירצח את אשתו "כשאני אפרק את אשתך אתה תרוץ אחרי לשלם לי את הכסף", ושאם הוא חושב שהוא משחק משחקים אז יש לו טעות גדולה. עוד אמר לו כי עדיף לו לשלם הכסף עכשיו ולא אחרי שהוא יאבד מישהו קרוב כי אז הוא עוד "ירוץ אחריו לשלם לו". עוד הוסיף ג'רושי ואיים: "אם אמא שלך חושבת שמשטרת ישראל יכולה לעזור לה, אז לי יש צבא מאחורי, אל תנסה אותי ואל תבדוק אותי".

האחים חובלאשווילי, שעל פי כתב האישום היו מודעים ושותפים לאיומים שנאמרו בשיחה, התנהלו כלפי בעל החברה כמי שמנסים לעזור לו לפשר בינו לבין ג'רושי. במהלך הפגישה במסעדה, הם דחקו בו לפייס את ג'רושי, ושבו והציעו לו לפתוח איתו חברת ניקיון ואלירן אף הציע לו כי ישיג לו הלוואה של 100 אלף ש"ח בפריסת תשלומים וריבית.

מעצר חשוד. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

מעצר חשוד. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

אלירן אף הבהיר לבעל החברה כי אם לא ישלם את הכסף אז יקרו לו "דברים לא טובים", וכי בסוף הוא עוד ירצה להיות "חברו" של ג'רושי ולא כדאי לו להתעסק איתו. "הוא בן אדם שלא מספר סיפורים", הם אמרו לו והוסיפו כי מעולם לא ראו את ג'רושי ככה עצבני וכי אם הוא לא מתכוון לשלם אז עדיף לו לעזוב עם משפחתו את הבית בו הם גרים כדי שלא "יקבל צרור או רימון הביתה".

בעל החברה שב וחזר על טענתו כי הוא לא חייב כסף לג'רושי, אלירן ענה לו כי הוא נותן לו פתח יציאה וכעת עליו להחליט מה הוא עושה. האחים הבהירו לו כי עדיף לו לשלם את הכסף ואף אמרו כי יפעלו להפחת החוב ל-200 אלף ש"ח "בלבד" ככל שישלם במזומן. אבל גם זה לא הרגיע את בעל החברה המפוחד ששאל למה בכלל הוא צריך לשלם  לג'רושי סכומי כסף על חוב שלא קיים. האחים שבו והבהירו לו כי אם לא ישלם הוא יישא בתוצאות.

טלפון סלולרי. אילוסטרציה. צילום: א.ס.א.פ. קריאייטיב/ingimage

הודעות מאיימות בטלפון. אילוסטרציה. צילום: א.ס.א.פ. קריאייטיב/ingimage

בהמשך היו אלה האחים חובלאשווילי שעמדו בקשר טלפוני עם בעל החברה ועל פי כתב האישום, המשיכו את מסכת הסחיטה והאיומים ודחקו בו לשלם את הכסף שדרש ג'רושי. הם גם אמרו לו כי ג'רושי הורה להם לשבור לו את הטלפון כדי שלא ישאיר תיעוד להודעות המאיימות ששלח לו. "אני מחזיק מהמילה שלך שאתה תמחק את ההודעות האלה, אל תהיה חכמולוג, ותנסה להיות צודק, שלא תצטרך לקחת את האישה והילדים ולעזוב", אמר לו אלירן חובלאשווילי.

בהמשך, הציבו האחים אולטימטום לבעל החברה ודרשו ממנו לשלם לג'רושי את הכסף עד ליום 2 בספטמבר. "תתחיל, תתחיל להזרים, תראה נכונות, שמע לאחיך", אמר לו אלירן והוסיף: "אכלתי איתך כבר את זה, אז אל תהיה חכמולוג, מחפש הרפתקאות, תאמין לי… אל תיכנס, אל תיכנס לכותרות הראשיות אח שלי. תעצור את הדיבובים האלה.. עד יום חמישי אח שלי ואמרתי לך, תעשה את זה, הבנת? ואני כבר לא ארחיב, אני לא אכנס איתך לתוך זה, זה כבר שלך… תעשה מה שאתה רוצה… לא מוכן לשמוע אפילו לא על עוד יום. יום חמישי אתה בא איתי".

בשלב הזה, בעל החברה כבר לא היה יכול לשאת את הפחד והאיומים ופנה למשטרה, שם סיפר בפירוט על כל מסכת האיומים והסחיטה שחווה. ביום חמישי, 2 בספטמבר, היום בו הסתיים האולטימטום, נעצרו האחים חובלאשווילי על ידי המשטרה, ובהמשך כאמור, לאחר שבוע ימים נעצר גם ג'רושי שהיה דרוש לחקירה.

בחקירתן שללו השלושה כל קשר לפרשה ובעיקר שמרו על זכות השתיקה. היום כאמור, הוגש נגדם כתב אישום שלושה בעבירה של סחיטה באיומים.

חשוד מובא להארכת מעצר. צילום: אוליבייה פיטוסי

חשוד מובא להארכת מעצר. צילום: אוליבייה פיטוסי

לצד כתב האישום הגישה הפרקליטות גם בקשה לעצור את השלושה עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם זאת מאחר ושחרורם עלול לסכן את שלומו של בעל החברה ושל משפחתו. "המשיבים חברו ביחד למסכת סחיטה ואיומים של המתלונן, תוך דרישה לתשלום סכומי כסף של מאות אלפי ש"ח, ללא כל הצדק חוקי. הנאשמים איימו על המתלונן בפגיעה בו ובבני משפחתו, התנהלו בצורה מאיימת ודורסנית, השתמשו באיומים מפורשים ומרומזים, תוך קביעת סדי זמנים לתשלום והצבת אולטימטום למתלונן".

הפרקליטות גם ציינה כי לשלושה ישנו עבר פלילי: לג'רושי יש הרשעה בעבירות של סחיטה בכוח ואיומים. לאלירן יש 9 הרשעות קודמות ובהן עבירות של פציעה, סחיטה באיומים ועוד. ליניב הרשעות קודמות בעבירות של איומים, החזקת סכין ועוד.

עו"ד ירון גיגי המייצג את איסמעיל ג'רושי מסר בתגובה: "המדובר על תלונת שווא של המתלונן א.א אשר בעידוד משטרת ישראל הגיש תלונה כוזבת ושקרית. הראיות המצויות בידי ההגנה יוכיחו, מעבר לכל ספק, כי העובדות שמצוינות בכתב אישום יתרסקו במהלך ניהול התיק בבית המשפט".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר