בדיקה סרולוגית. צילום: תומר אפלבאום
בדיקה סרולוגית. צילום: תומר אפלבאום

בוטל מבצע הבדיקות הסרולוגיות באשדוד; יימשך רק ברובעים החרדיים

מבצע הבדיקות הסרולוגיות שהחל ביום ראשון בוטל באשדוד ברובו ויימשך רק במגזר החרדי שם נמצא אחוז גבוה של חיוביים. יתרון הבדיקה הסרולוגית: ילד שיימצא חיובי יזכה לאישור מחלים וימנעו ממנו בידודים

פורסם בתאריך: 25.8.21 10:38

     

ביום ראשון החל באשדוד מבצע של בדיקות סרולוגיות ללא תשלום עבור ילדים בגילאי 12-3, ולאפשר להם לדעת האם הם חלו והחלימו מקורונה.

לבדיקה זו יש משמעות רבה עבור ההורים והילדים משום שילדים אשר יימצאו חיוביים יזכו לתעודה תחלים, תעודה אשר מקנה אישור תו ירוק שמאפשר התייצבות בבית הספר ללא חשש מבידוד וכניסה לכל המתחמים הפעילים. 

אלא שלאחר בדיקת עלות מול תועלת, החליטה המדינה כי בכל מקום בו אחוז החיוביים יהיה נמוך מ-10%, יופסקו בו הבדיקות הסרולוגיות.

במגזר הכללי – אשדוד עומדת על כ-7% חיוביים בלבד, לכן היום לא יתקיימו בדיקות סרולוגיות בארבעת המוקדים שנפתחו למגזר בכללי. ואילו במגזר החרדי – אחוז החיוביים עומד על כ-20%. לכן הבדיקות ימשכו כסדרן, בהתאם להחלטת המדינה.

פיקוד העורף והגופים אשר מבצעים את הבדיקות נערכו בהתאם להחלטה של ממשלת ישראל. לכן, הבדיקות יבוצעו רק במקומות שהותרו ע"י הממשלה.

הבדיקות מתבצעות בליווי הורים. על ההורים להגיע עם תעודה מזהה וספח עם פרטי הילדים. הבדיקות כוללות דקירה קלה באצבע ואיסוף טיפות דם למבחנה. תוצאות הבדיקה ישלחו להורים ע"י קופות החולים. ילדים שיימצאו חיוביים כאמור, לא יצטרכו להיכנס לבידוד ויוכלו ליהנות משגרת לימודים סדירה. כמו כן יונפק להם אישור מחלים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר