הפוגה במקלט. צילום: לירון מולדובן ל-odrey
הפוגה במקלט. צילום: לירון מולדובן ל-odrey

שאפו: עובדי החברה העירונית לתרבות נרתמו למען הילדים

בהתגייסות מהירה של עובדי החברה לתרבות הפנאי הם החלו להפעיל שמרטפיות לילדי עובדים חיוניים ועסקו בפעילות הפגה לילדים במקלטים הציבוריים

פורסם בתאריך: 19.5.21 13:13

עדכון אחרון: 20.5.21 20:00

     

רק לאחר שבשבוע שעבר נרשם צעד משמעותי בחזרה לחיים של שגרה בשעה ששר התרבות והספורט, ח"כ חילי טרופר, סיכם עם שר הבריאות על תפוסה מלאה של קהל במגרשי הספורט ובאולמות התרבות והוכרז צעד ראשון למתווה בדרך לפתיחת עולם התרבות לילדים – חזרו שוב רגעים קשים לעורף נוכח המצב הביטחוני ואילצו את כולנו להמתין עוד קצת לחזרה לשגרה.

על מנת לתת מענה להורים שעבודתם חיונית למשק כגון: ילדי עובדי בית החולים 'אסותא', ילדי עובדי רווחה וחברות עירוניות, פועלות ברחבי העיר אשדוד שמונה שמרטפיות החל מהשעה 07:00 בבוקר ועד ל-16:00 אחה"צ. צוות מטפלות וגננות מעובדות החברה העירונית לתרבות הפנאי מפעילות את השמרטפיות בשיתוף עם כל גורמי החרום בעיר במקומות מוגנים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בחברה העירונית לתרבות הפנאי שוקדים על הרחבת שרותי השמרטפיות לילדים נוספים שהוריהם עובדים חיוניים (עובדי קופות החולים ועוד). החברה העירונית לתרבות הפנאי שהוכיחה את הקשר הבלתי אמצעי שלה לקהילה ולשטח בשלל פעילויות שהותאמו לימי הקורונה חברה השבוע ליוזמה של משרד התרבות והספורט להפעלה של אירועים ומופעים מגוונים לרווחת הקהל הרחב בדגש מיוחד על ילדים.

תדריך לפני יציאה לפעילות. צילום: תחום הנוער אשדוד

בשבוע שעבר נפתחו בעיר מקלטי החירום בכל הרובעים בעיר. ושובצו בהם הצגות ילדים, מופעי לוליינות, הפעלות מוזיקליות ותאטרליות, פעילות חווייתית, יצירה, משחק, שעת סיפור ועוד והכול בשיתוף מלא ובמימון משרד התרבות ועיריית אשדוד. כך למשל, הופיעו ביום חמישי (13.5.21) רן כהן וירדן באומהפט, שחקני תאטרון "מיקרו" עם "המופע של צ'יפ וצ'ופ", שכולו פנטומימה, ליצנות ואקרובטיקה לפני ילדים והוריהם במקלט ברחוב חזקיה (רובע י"ג) ובמופע נוסף במקלט ברחוב נחום (רובע י').

פעילות הפגה. צילום: לירון מולדובן ל-odrey

"ההפגה במקלטים היא אוויר לנשימה שזקוקים לו הילדים והילדות שלנו בימים אלו", אמר יניב קקון המשנה לראש העיר ומחזיק תיק הנוער והוסיף: "תודה לכל המדריכים והמדריכות שלנו המתפרסים מידי יום בכל רחבי אשדוד ועוטפים באהבה את הילדים ובני הנוער, לרבות פעילות מותאמת לילדים עם צרכים מיוחדים. גאה בכם ובזכות לפעול לצדכם, נעבור את התקופה הזו יחד".

המשנה לראש העירייה יניב קקון מעביר פעילות. צילום: תחום הנוער אשדוד

מופעים רבים נוספים נערכו במקלטים רבים בכול רובעי העיר ואף בשמרטפיות לילדי עובדים חיוניים. מיד עם התחלת מצב החרום עובדי המרכזים הקהילתיים ומוסדות התרבות של החברה העירונית באשדוד פעלו לפרסומם של שלטי חרום והנחיות לתושבים על מנת לאפשר את פתיחתם הקבועה של  מבואות הבניינים המשותפים כמקום מקלט אפשרי לאלו הנקלעים למקום בשעת חרום. יחד עם עובדי העירייה ובשיתוף פעולה נהדר של התושבים בוצעה פעילות נמרצת על מנת לאפשר את פתיחתם המלאה של המקלטים על מנת לאפשר פעילות חווייתית כהפוגה ומרגוע לילדים הספונים בבתיהם.

פעילות במקלטים. צילום: תחום הנוער אשדוד

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי שמח על שיתוף הפעולה המלא עם משרד התרבות ועל הפעילות המהירה לצרכים שעלו מן השטח המאפשרים להעניק את השירות המיטבי ביותר לרווחתם של תושבי העיר.

עו"ד גבריאל כנפו, מ"מ ראש העיר ויו"ר דירקטוריון החברה העירונית לתרבות הפנאי הודה לעובדי החברה על התגייסותם וטיפולם המסור והמקצועי ומקווה לחזרה מהירה לשגרת החיים, "אנו עומדים לשירותם של תושבי העיר בכל מקום וכל הזמן ונמשיך לספק לכם רגעים של הפוגה ופנאי איכותי באמצעות התרבות", אמר.

פעילות במקלטים. צילום: תחום הנוער אשדוד

מזל שאלתיאל, ראש תחום הנוער בחברה העירונית לתרבות הפנאי: "מעל 100 מדריכים מהתנועות וארגוני הנוער, צוותי המנ"שים והמד"צים, מועצת הנוער, פרק המשימה העירוני ממרכז כיוונים יחד עם מתנדבים נוספים ממכינת תבור פועלים יחד עם צוות תחום הנוער ונותנים מענה לחוסן הנפשי והרגשי במקצועיות, דוגמא אישית, רגישות ונחישות. זו הזדמנות להודות לשותפים שלנו, מנהלי וצוותי המרכזים הקהילתיים לתחום הצרכים המיוחדים ולמטה החברה העירונית לתרבות הפנאי על העבודה החשובה. אין ספק כי צוותים היודעים לפעול טוב בשגרה יודעים לתת מענה גם בחירום".

פעילות במקלטים. צילום: תחום הנוער אשדוד

אורן טוויל מנכ"ל החברה העירונית לתרבות הפנאי: "בימים לא קלים בה המדינה כולה חווה טלטלה בטחונית מבית ומחוץ, אני סמוך ובטוח כי הפעילות ההתנדבותית במעשים קטנים כגדולים יניבו משמעות גדולה. מייחל לימים של שקט ושתבוא עליכם הברכה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר