נתניהו באשדוד. צילום: קובי גדעון לע"מ

"חייבים לשמור על החופים": ראש הממשלה סייר כעת בחופי אשדוד על רקע מפגע הזפת

ראש הממשלה, בנימין נתניהו סייר בחוף היום באשדוד וזאת על רקע מפגע הזפת הגדול. במקביל, בעיריית אשדוד קוראים למתנדבים לבוא ולסייע בניקוי החופים

פורסם בתאריך: 21.2.21 14:33

     

עשרות טונות של זפת, נפלטו אל חופי ישראל בימים האחרונים. חלק מהזפת הגיעה גם לחופי הדרומיים של המדינה וכך גם לחופי אשדוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך בשעה זאת, סיור בחוף הים באשדוד לאור מפגע הזפת האקולוגי. בסיור השתתפו גם ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, ראש העיר בת ים צביקה ברוט, ראש העיר אשקלון תומר גלאם, מנכ״ל משרד רה״מ בפועל צחי ברוורמן, מנכ״ל המשרד להגנת הסביבה דוד יהלומי ויועצת רה"מ לזכויות בע"ח טל גלבוע.

נתניהו באשדוד. צילום: קובי גדעון לע"מ

נתניהו וגמליאל באשדוד. צילום: קובי גדעון לע"מ

נתניהו וגמליאל באשדוד. צילום: קובי גדעון לע"מ

"מאוד התרשמתי מהתנדבותם של האזרחים שבאו לנקות את החופים, זו דוגמה ומופת. אנחנו חייבים לשמור על החופים שלנו, על המדינה שלנו, על הגנת הסביבה" אמר נתניהו, "השרה גמליאל תביא מחר לממשלה תכנית עם תקציב כדי לנקות את החופים. דיברתי עכשיו עם שר האנרגיה המצרי שבא אלינו, והצענו שכל האוניות שאתם רואים פה יופעלו על גז טבעי במקום הדלק שמזהם, כפי שקורה כאן. אני חושב שאם יהיה איגוד של כמה מדינות, אנחנו יכולים להביא תוך כמה שנים לשינוי עצום, כדי שיהיה ים נקי, מדינה נקייה וחופים נקיים. אני מאוד מתרשם מעבודת המשרד להגנת הסביבה, מהרשות להגנת הטבע והאזרחים. האזרחים זה הדבר הכי מלבב, מאוד מרשים ונוגע ללב. יש כאן עוד הרבה עבודה".

המתנדבים בחופים. צילום: עיריית אשדוד

המתנדבים בחופים. צילום: עיריית אשדוד

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל: "כדי להתגבר על המערכה אנחנו צריכים לגייס עשרות מיליוני שקלים שיושקעו בניקיון החופים. יש לנו אפשרות לתבוע את חברת הביטוח של הספינה האחראית לזיהום, ונעשה הכל כדי לאתר אותה. חובתנו המוסרית כלפי הציבור והסביבה היא לאתר את האחראיים לאירוע. המטרה שלנו היא לפתוח את עונת הרחצה בזמן. אנחנו צריכים להסתכל לעבר העתיד – האירוע הזה ואירועים נוספים בעולם מלמדים אותנו עד כמה נחוץ להיגמל מהדלקים המזהמים ולעבור לאנרגיות מתחדשות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




דרושים מתנדבים לניקיון החופים באשדוד

בימים האחרונים ישנם מתנדבים שמגיעים לחופי אשדוד.  "הטיפול באירוע מתנהל על פי תוכנית סדורה ובהתאם להנחיות שאנו מקבלים מהמשרד להגנת הסביבה", מסר מנהל אגף החופים בעירייה, אריה תורג'מן, "אנחנו זקוקים למתנדבים בחלוקה לכל ימות השבוע הקרוב, ונשמח שתתגייסו לעניין".

על מנת לשמור על סדרי עבודה, כל המעוניין להתנדב צריך ליצור קשר עם נציג מאגף חופים, וזאת על מנת לקבל תדריך בטיחות, דגשים לפעילות נכונה וגזרה לעבודה. ציוד וביגוד לעבודה וכן, רישום וביטוח. "כל מי שאינו פועל כך רק יוצר לנו קשיים ופועל בניגוד גם להנחיות המשרד להגנת הסביבה", הוסיף תורג'מן, "יש לנו סדר בעבודה ואנחנו מבקשים שתתאימו עצמכם אלינו, המטרה שנסיים כמה שיותר מהר עם האירוע 'המזופת' הזה".

רישום להתנדבות נעשה דרך אגף החופים – קורל סויסה במשרד אגף החופים 08-9569178

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר