גלית (שם בדוי). צילום דור גפני
גלית (שם בדוי). צילום: דור גפני

הבטיח חתונה ושותפות ונעלם עם הכסף: כתב אישום בפרשת "העוקץ הרומנטי"

זה כנראה יכול היה להיות פרק בסדרה “המתחזים”: גלית (שם בדוי), חד הורית מאשדוד, חשבה שהכירה את הגבר של פרק ב’ בחייה ולא תיארה לעצמה שסיפור האהבה הסוחף יתגלה כמשהו אחר לגמרי שיותיר אותה פגועה, המומה ובלי החסכונות שלה

פורסם בתאריך: 13.12.20 11:46

     

מאז הטלטלה שעברה, גלית (שם בדוי, השם המלא שמור במערכת) לא מצליחה להתאושש ולחזור לעצמה. היא שבר כלי. מה שנראה לה בהתחלה כקשר רומנטי מבטיח ועתיד כלכלי משגשג התרסק אל קרקע המציאות, ומי שחשבה שהוא האהבה הגדולה שזימנו לה החיים באותה תקופה, התגלה כנוכל, לכאורה, שניסה וגם הצליח להוציא ממנה כספים במרמה והותיר אותה מרוסקת.

זו גם התמונה שעולה מכתב האישום שהוגש בשבוע החולף נגד האיש, גבי גאון שמו, תושב אשדוד בן 58 ולפיו הוא היה שותף בחברה ליבוא משקאות חריפים ובינואר 2019 מכר את חלקו לאחר שנקלע לחובות, בין השאר לשוק האפור. את גלית הוא הכיר אחר כך והתפתח ביניהם קשר רומנטי.

בכתב האישום שהגישה נגדו פרקליטות מחוז דרום מתואר כיצד עם התחזקות הקשר הזוגי ביניהם הוא סיפר לה שהוא בעל עסק ליבוא שתיה חריפה ואף הבטיח להכניס אותה כשותפה. כשאמר לה שהוא רוצה להינשא לה, כבש את לבה עוד יותר. היא האמינה וכשביקש שתעביר לו כסף – הסכימה שוב ושוב, ונתנה לו סכום מצטבר של 374 אלף שקל. היא לא ידעה באותו שלב שהוא משתמש בכסף כדי לכסות את חובותיו ולא כדי לבנות איתה עתיד יחד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




אבל זה לא הכל. מצג השווא שלו מולה, כך עולה מכתב האישום, כלל סיפורים ומעשיות מצדו, שגרמו לה, אישה חד הורית המגדלת את בנה ממשכורת קטנה – בשנה החולפת גם איבדה את מקור פרנסתה – ליפול בפח ואף ליטול עבורו הלוואה בגובה של 200 אלף שקל מהבנק. גם כשסיפר לה שהוא חייב לשחרר סחורה מהמכס נענתה והעבירה לו את הסכום שביקש. אז היא עוד האמינה.

בשלב מסוים התעורר אצלה חשד שמשהו אינו כשורה והיא התעמתה אתו. אז הבינה שחסכונותיה הלכו למטרות אחרות לגמרי מאלה שסיפר לה. גאון “התוודה והבטיח כי ישיב לידיה את כל הכספים שנטל ממנה במרמה” ומסר לה שלושה תשלומים בסכום מצטבר של 9,000 שקלים (לדבריה “קיבלתי עד היום 7,000 שקל"). למעשה, הנזק הכספי שנגרם לה הגיע כמעט ל-380 אלף שקל בעקבות הריבית על ההלוואה.

בצר לה גלית הגישה תלונה במשטרה. התיק נחקר ביחידת ההונאה המחוזית ולאחר מכן הועבר לפרקליטות מחוז דרום – שלוחת לכיש. ביום שלישי הוגש לבית משפט השלום באשקלון כתב האישום נגד גאון באמצעות עו”ד ערן צרויה.

 

האיש מואשם בעבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שבאות לידי ביטוי, כך סבורים בפרקליטות, בין השאר ב”לקיחה החוזרת והנשנית של כספים במרמה בסכומים שהלכו וגדלו, היקף פעולות הרמייה וההונאה שביצע על מנת לקבל את מבוקשו תוך ניצול מכוער של המתלוננת והותרתה בקשיים כלכליים וחובות כלפי הבנק”.

"בשום אופן לא לתת כסף"

“מאז המקרה ניסיתי לקבל טיפול פסיכולוגי דרך קופת חולים אבל יש תור של שנה ובאופן פרטי אין לי אפשרות”, אמרה גלית ל”כאן דרום”, “הוא הרס לי את החיים, הוא גרם לי לאבד את האמון בבני אדם. אני עדיין מתביישת במה שקרה”.

במה את מתביישת?

“שיצאתי סתומה, תמימה, ונפלתי ככה קורבן למעשה נוכלות. זה לא מרפה, הכל נעצר”, היא מוסיפה בבכי. “הוא עבד עלי, סיפר שנתחתן ומה לא בעצם, ובנוסף להכל נתן לי צ’קים בלי כיסוי והוא ידע שהם בלי כיסוי…”.

אם כל זה לא מספיק, גלית נמצאת כבר זמן רב בחל”ת והחברה שבה עבדה נסגרה. לדבריה עוד חייבים לה שתי משכורות שלא שולמו לה.

איך היית מגדירה את חייך לפני ואחרי?

“היו לנו חיים די יציבים, בניתי את עצמי, הייתי יכולה להרשות לעצמי לנשום, אבל אז נפלתי לבור עמוק ומאז אני לא יודעת מה לעשות. אני מוגבלת מכל הכיוונים, מבחינה כלכלית זה כאילו שהחזירו אותי המון שנים אחורה. אני עוסקת בהישרדות. על זוגיות חדשה אני בכלל לא חושבת, הראש שלי לא שם בכלל. אני מפחדת, לא רוצה”.

הנאשם גבריאל גאון מתוך פייסבוק

מואשם בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות: גבריאל (גבי) גאון. תמונה מתוך פייסבוק

מה היית ממליצה לנשים שנכנסות לקשר?

“לא רק לבדוק תעודת זהות אם הוא נשוי או גרוש, אלא לבדוק כבר בתחילת הקשר מיהו, איפה הוא גר, מה הוא עושה, הכל, לבדוק הכל. ובשום אופן לא לתת כסף. תשכחו מלהיות טובים, תהיי טובה לעצמך ולא להאמין באף אחד. אין אמונה”.

את תגובתו של גאון לא הצלחנו להשיג.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר