עוד לא נפתח וכבר נוסעים. עוקף עזריקם היום. צילום: דור גפני

בשורה תחבורתית: כביש עוקף עזריקם צפוי להיפתח בעוד חודשיים

הכביש, שאורכו קצת יותר משני ק"מ בסך הכל, הפך לפרויקט של ממש שנמשך שנים. במושב עזריקם ייהנו מהפחתת התנועה, הרעש וזיהום האוויר. הנהגים בכביש המושבים - ייהנו מקיצור הזמן ומפחות סיבובים

פורסם בתאריך: 9.10.17 18:58

     

כביש עוקף עזריקם ייפתח לתנועה בעוד כחודשיים. כך אמר היום ראש המועצה האזורית באר טוביה דרור שור לכתבת "כאן דרום".

מדובר בקטע כביש שאורכו כ-2.5 ק"מ שיתחבר ל"כביש המושבים" שבין קריית מלאכי לאשדוד. החיבור יתבצע בשתי נקודות: במזרח לציר הנסיעה שליד מחנה בית דרס הישן (כביש 3703) ובמערב, ליד תחנת הדלק הוותיקה של חיון והמושבים אמונים ושדה עוזיה (כביש 3711). בנקודה זו מוקם כיום גשר מעל ערוץ נחל לכיש.

למעשה רוב הכביש כבר סלול וכבר כעת יש מכוניות שנוסעות בו ומתחברות לכביש הפתוח באמצעות דרך עפר. עדיין, כאמור עובדים על הגשר וגם על השוואת הגבהים בין הקטע החדש לכביש הקיים משני קצותיו.

"כביש עוקף עזריקם צפוי להיפתח בעוד כחודשיים ומדובר בבשורה של ממש", אמר שור והוסיף: "זה יוציא את התנועה מתוך המושבים ויעביר אותה החוצה. החיבור בין קריית מלאכי לאשדוד יהיה הרבה יותר נח, יותר קל ולא על חשבון הביטחון והבטיחות של תושבי המועצה".

אף על פי שמדובר בקטע כביש קטן יחסית המיזם כולו התנהל בעצלתיים. כבר לפני ארבע שנים הכריזו במועצה על יציאה לדרך, בשלהי שנת 2014 החלו העבודות בשטח ומאז היו גם כמה הפסקות, בין השאר בשל התשתיות שמצטלבות עם הכביש כמו קו מים של חברת מקורות שהיה צורך להעתיקו.

ברגע שהכביש העוקף ייפתח לתנועה, אלפי כלי רכב שעוברים כל יום דרך מושב עזריקם, יחלפו על פניו ויחסכו כמה דקות של פיתולים ונסיעה בתוך מושב על כביש עם "במפרים".

בקטע הכביש שבין תחנת הדלק לעזריקם, בעיקול הדרך, נהרגו בתאונה מחרידה שאירעה בליל 20 באוגוסט 2005 ארבעה תושבי קריית מלאכי בהם פעוטה בת 3. שני תושבי באר טוביה נפצעו בהתנגשות החזיתית.

עדיין עובדים: הגשר ליד נקודת החיבור לכביש הקיים, סמוך לאמונים ושדה עוזיה. צילום: דור גפני

כבר לפני כ-15 שנה נפתח לתנועה הקטע העיקרי של הכביש – כביש עוקף מושב באר טוביה. בקרוב גם תושבי עזריקם ייהנו מפחות עומסי תנועה בתוך הכפר שלהם על כל המשתמע מכך.

כזכור, בקיץ 2013 יצאו תושבים בעזריקם להפגין נגד הפגיעה באיכות חייהם וסיכון משפחותיהם וילדיהם, בעקבות התנועה הסואנת בתוך המושב.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר