עשרות מפגינים בסמוך מול בניין מגוריו של הנאשם ברחוב רוגוזין. צילום: אסף ליבוביץ'

ההתעללות בחתול ברחוב רוגוזין: עשרות מפגינים מחוץ לבית החשוד. צפו

מוקדם יותר היום התקיימה הפגנה מחוץ לבית המשפט השלום באשקלון במקביל למשפטו הראשון של החשוד בהתעללות שהובילה למות כלבו

פורסם בתאריך: 10.11.20 20:48

     

כחמישים איש, פעילי בעלי זכויות חיים ומפגינים נוספים, התאספו הערב (שלישי) ברחוב רוגוזין באשדוד מחוץ לבית החשוד בהתעללות בגור החתולים בערב שבת. המפגינים, רבים מהם פעילי זכויות בעלי חיים מנוסים, אחזו בשלטים שנשאו מגוון סיסמאות כמו: "דם חתול אינו הפקר", "מתעללים בבעלי חיים למעצר" " ו-"חתול קטן בידי השטן" כמו גם שלט אחד שנשא את שמו של החשוד או אחרים עם תמונות של החתול. בין מובילי המחאה נמצאים קבוצת "תשע נשמות" – אותם פעילים המובילים את המאבק סביב משפטו של אנדועלם אדגו, בן ה-30 מאשדוד החשוד בהתעללות פושעת בלמות כלב הפיטבול אותו גידל ,'בוס'.

החשוד במקרה הנוכחי, גבר בן 67 תושב העיר, מואשם שהתעלל באופן קשה בחתול כשהוא מנסה לחנוק אותו באמצעות כרית. הוא נלקח לחקירה על ידי משטרת ישראל ושוחרר למעצר בית למחרת, לאחר 24 שעות בהם היה בחזקת משטרת ישראל. החתול הפצוע נלקח לטיפול ראשוני בכלבייה העירונית ומשם עבר למרפאה של עמותת תנו לחיות לחיות בתל אביב. הוא שם חובר לאינפוזיה כשהוא סובל מדימומים פנימים. נכון לעכשיו יוצב מצבו והוא יצא מכלל סכנה.


"מתעללים למעצר – רצח בדם קר" ו-"דם חיות אינו הפקר – לא נשתוק לא נוותר" חזרו המפגינים בפזמון, אחדים מהם מוסיפים קריאות בסגנון "רוצח" ו"סדיסט" לעבר ביתו של החשוד. "ביום שבת האחרון, השכן פה שגר בבניין הזה רוגוזין 61, החליט לחנוק ולפגוע בחתול הזה, במקרה התעללות אחד אחרי השני". נאם אחד המפגינים "ואנו שואלים, איפה רשויות המשפט שיענישו בחומרה את אותם מתעללים ויצרו הרתעה. זאת ההרתעה הציבורית שלנו – שכל הציבור ידע שיש פה שכן שמתעלל בחתולים ואין לו ערך לחיים שלהם. אנו כאן כדי להשמיע את הזעקה של החתול".

פעילת זכויות בעלי חיים ריטה לוקין בתיעוד ההפגנה. צילום: אסף ליבוביץ

המפגינים מנופפים בשלטים כלפי המרפסת בה התבצעו האשמות המיוחסות לנאשם. צילום: אסף ליבוביץ

מוקדם יותר היום, הפגנה אחרת מחוץ לבית משפט השלום באשקלון, התקיימה עם תחילת משפטו של אדגו. על פי הקבוצה המובילה את המחאה "תשע נשמות" הנמצאים במגעים עם פעילים נוספים, עו"ד ענבל קידר שמייצגת של אגודת צער בעלי חיים בישראל תל אביב הגישה בקשה להצטרף לתיק נגד הנאשם כידידת בית משפט.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר