קארין וסיליוק המעצבת של ה-שמלה של נטע ברזילי בוידאו קליפ לשיר באסה סבבה
קארין וסיליוק המעצבת של ה-שמלה של נטע ברזילי בוידאו קליפ לשיר באסה סבבה

סיפור סינדרלה: ראיון עם קארין וסיליוק

היא אשת אופנה צעירה ויצירתית שעובדת באבטחה כדי לחסוך כסף, והיא גם זאת שעיצבה ותפרה את השמלה הוורודה המפורסמת שלובשת נטע ברזילי בקליפ "באסה סבבה". קבלו את קארין וסיליוק מאשדוד שחולמת בגדול

פורסם בתאריך: 15.2.19 13:28

     

את הריאיון עם קארין וסיליוק קבענו לסוף המשמרת שלה. היא מסיימת את עבודתה בתור מאבטחת בכניסה למלון WEST באשדוד ומתפנה לדבר. הצעירה בת ה-29, שלא מפסיקה ליצור במוחה הקודח דגמי אופנה חדשים, רושמת סקיצות, יושבת ותופרת, עוד לא מעכלת מה קרה לה.

וסיליוק הייתה עד לאחרונה ממש מעצבת אופנה אנונימית בראשית דרכה, שעובדת קשה וחוסכת כדי לעשות את מה שהיא אוהבת ומאמינה בו, מפתחת קו ייחודי משל עצמה ללא פשרות.

המאבטחת קארין וסיליוק בעבודה

“לא חשבתי להיות מעצבת אופנה”, היא מסבירה. “הרבה זמן חלמתי להיות אנימטורית בעקבות אהבתי לקומיקס יפני. אחרי הצבא למדתי אנימציה, אבל במהלכם הבנתי שיותר מדבר אליי לעצב דגמים לדמויות. אז החלטתי ללכת לאופנה. חסכתי, עבדתי בביטחון, כמאבטחת ברכבת, בנתב”ג ועכשיו במלון WEST, והתחלתי ללמוד אופנה בשנקר”.

שומרת ותופרת

רק לאחרונה ממש החלה לעצב בגדים ולתפור. “אין לי הרבה ניסיון, תפרתי לעצמי ודגם אחד לחברה. אני עובדת מהבית…”

רוצה לפתוח סלון משלך ביום מן הימים?

“אני פחות בקטע של סלון, אני יותר מתחברת לאופנה מאוד אוונגרדית כזאת, דברים שהם מטורפים, שרואים בתצוגות בדרך כלל. אבל לפתוח מקום משלי, בטח, זה יהיה לחיות את החלום”.

נטע ברזילי עם השמלה שעיצבה ותפרה קארין וסיליוק. צילום: דניאל קמינסקי

המותג שלך נקרא BOOBA MACHO.

“כן. בובה, כי אני מאוד אוהבת את המראה הבובתי ומאוד מתחברת לדגמים ילדותיים, חמודים ובובתיים. אחרי הכול את ההשראה אני שואבת מהאופנה היפנית שנקראת ‘הרג’וקו’, והחלטתי להביא את זה לסגנון קצת יותר מערבי וקצת יותר שלי. גם בדוגמניות שלי אני מאוד דואגת שהן ייראו כמו בובות. ומאצ’ו זה הכלב שלי, שגם הוא מקור השראה. הוא כלב פרוותי חמוד ולבן, ואפשר לראות בעבודות שלי את ההשפעה. עשיתי לנטע מעיל פרווה לבן כמוהו, כמובן פרווה סינתטית. אני מאוד דוגלת בשימוש בחומרים סינתטיים, ולא בשימוש בעורות ופרוות, וכמובן באימוץ כלבים. אני רוצה למכור דגמים שאחוזים מההכנסות יילכו לכלביות”.

אז איך באמת נטע ברזילי הגיעה אלייך?

“(מחייכת) אני זאת שהגעתי אליה. רגע, אני אספר קודם שאני גרה לבד מגיל 22 בערך, ועד שהכרתי את בעלי פרנסתי את עצמי. לפני שהגעתי לאבטחה, עבדתי בשלוש עבודות במקביל: הייתי מלצרית, עבדתי בחנות בגדים וגם במפעל.

“איך שראיתי אותה בתכנית ‘הכוכב הבא’ ואיך שמלבישים אותה, התלהבתי ואמרתי, 'רגע, איך אני לא מלבישה אותה?' ככה שברתי את הראש ‘מה אני עושה, מה אני עושה’, עד שהחלטתי לשלוח הודעה לסטייליסט שלה איתי בצלאלי. מקסימום אשמע ‘לא’, חשבתי.

“עשיתי את הצעד הראשון וכתבתי לו במסנג’ר, זה כבר היה אחרי הזכייה של נטע באירווויזיון, שיש לי כמה סקיצות לנטע ואני רוצה לשלוח. הוא נתן לי את הטלפון, ראה את הסקיצות ושלח לי הודעה קולית של נטע שהתלהבה ‘וואו, וואו’. פה לדעתי התעלפתי.

"הוא ביקש שאגיע למדוד. פחדתי נורא, כולי מי אני? חסרת ניסיון, מה אני אעשה, האם זה ייצא טוב? אבל קפצתי למים העמוקים, והם עפו על זה. נפגשנו אצל אבי מלכה, מעצב השיער שלה, בתל אביב, והשאר היסטוריה”.

קארין וסיליוק עם נטע ברזילי. ללא קרדיט צילום

קארין וסיליוק עם נטע ברזילי במדידות

את תפרת לנטע את השמלה הוורודה שאיתה היא מופיעה בקליפ לשיר "באסה סבבה".

“כן, הוא הגיע למיליוני צפיות (6.2 נכון לכתיבת שורות אלה, ד”ג), וזו השמלה שלי. אני עיצבתי ותפרתי תוך יומיים”.

איך תופרים שמלה כזאת?

“יש לי שתי מכונות תפירה בדירה, חדר עבודה קטן, ושם עשיתי את זה. את הצבע הוורוד בחר איתי, הסטייליסט של נטע, לדעתי זה הגוון הכי יפה בעולם”.

דרך העבודה על השמלה הכרת את נטע אישית. היא נחמדה?

“וואו, היא נסיכה לגמרי, מתוקה וחמודה ולגמרי בגובה העיניים. אין, היא פשוט מקסימה ממש, אחת מהחבר’ה. היא הייתה אצלי בבית, בז’בוטינסקי, במדידה, כבר אחרי צילום הקליפ, יחד עם הסטייליסט למדוד עוד דגמים”.

את גם אוהבת את השירה שלה?

“מאוד! ולא בגלל שעיצבתי לה, היא פשוט מטורפת, יש לה יכולות ווקאליות מטורפות, והסגנון שלה מאוד מזכיר לי את התרבות האסיאתית, הקוראנית והיפנית, שאני אוהבת”.

מאיפה התחילה המשיכה שלך לאותה תרבות?

“מאוד התחברתי לדמויות המצועצעות האלה עם השיער הצבעוני והעיניים הגדולות כבר מגיל קטן ,ותמיד עניין וסקרן אותי”.

אז זוכת האירוויזיון הגיעה למדידות אצלך בבית.

“נכון, בבניין של תמ”א, שעוד לא התחילה אגב (צוחקת), באזור א’. כבר יש לנו שישה דגמים, והם כבר תפורים ונמצאים אצלה”.

זו השמלה שעיצבה ותפרה קארין וסיליוק לנטע ברזילי לקליפ באסה סבבה. צילום:

נטע ברזילי בקליפ ל"באסה סבבה" עם השמלה שוסיליוק עיצבה ותפרה. צילום: דניאל קמינסקי

מותר לשאול כמה מקבלים על עבודה כזאת?

“אני לא יכולה לדבר על זה”.

בעצם, לקחת צ’אנס והצלחת בגדול.

“נכון. זה נטו אמונה בעצמי לחלוטין. אני חיה את החיים שלי מתוך אמונה שאני הולכת להיות מעצבת מאוד גדולה ומצליחה בעולם”.

תהיי?

“ברור שאהיה! אני אלביש את כולם, את כל הגדולים”.

את מי את חולמת להלביש?

“וואי, ריהאנה, ליידי גאגא, הן מטורפות בעיניי. גם את בית המלוכה באנגליה. אני לא מתביישת להגיד”.

רק לנשים?

“אני רוצה לעשות גם לגברים”.

מקור השראה. קארין ומאצ'ו

האהבה שלה

וסיליוק נולדה ברחובות ומגיל 4 מתגוררת באשדוד. למדה בבתי ספר דתיים: חורב ובית יעקב אבות. היא התחתנה לפני ארבעה חודשים עם מקס. הם הכירו בעבודה ברכבת, שניהם עבדו במערך האבטחה והפכו לחברים טובים עד שהעניינים התפתחו לסיפור אהבה. כיום מקס הוא סטודנט שנה רביעית להנדסה כימית בסמי שמעון.

היום את מגדירה את עצמך דתייה?

“מסורתית. המשפחה שלי לא כפתה עליי שום דבר, והכול בא לי בסבבה”.

איזו מין ילדה היית?

“לא הייתי שקדנית בלימודים, כל השיעורים הייתי יושבת ומציירת”.

את עצמך גם חשבת לדגמן?

“רציתי לדגמן קצת את הדגמים שלי. יש הפקות בקרוב שאני מצטלמת אליהן וזה נחמד, קצת מביך”.

קארין וסיליוק. ללא קרדיט צילום

וסיליוק

את היום במקום בחיים שהוא יותר טוב מפעם?

“כן, לחלוטין. אני מאוד מרוצה מאיך שדברים סוף סוף מתחילים לקרות. אני רואה כמה זה נכון להאמין בעצמי, כי זה אשכרה קורה. אני לא מעכלת כלום, מבחינתי אני חיה בתוך חלום, כאילו שזה לא באמת קרה. וזה מטורף. זה לא נראה לי אמיתי”.

כשאת במשמרת במלון, את גם רוקמת בראש סקיצות?

“לפעמים, כן, רושמת לי נקודות ומריצה תכניות וחלומות. כל הזמן יש לי השראה לקראת הדבר הבא. כל דגם שאני עושה מאוד חשוב לחקור וללמוד, אני מאוד יסודית בעבודה”.

אז מה באמת הדבר הבא?

“אני עובדת על קולקציות שלי, על הפקות אופנה חדשות, בובתיות מאוד”.

באשדוד יש הרבה סלונים ומעצבות של שמלות כלה ואחרות.

“נכון, יש באשדוד המון מעצבות גדולות מאוד מאוד. אבל זה לא הכיוון שלי, אני רוצה בית אופנה עם הוט קוטור, להלביש את הכוכבים הגדולים, זו השאיפה וזה גם יקרה”.

את בעצמך רוצה להיות מפורסמת?

“אני מעדיפה להישאר מאחורי הקלעים, פשוט שיכירו את המותג שלי. זה כיף ליצור בגד ולראות איך מישהו, בעיקר אנשים שאני מאוד מעריצה ואוהבת, לובשים אותו, זה מאוד ממלא. נטע היא כוכבת מאוד גדולה, וזה ממש כיף שהיא בחרה בשמלה שלי”.

קארין וסיליוק. צילום Paul styler

קארין וסיליוק. צילום Paul styler

אפרופו עולם האופנה, דוגמניות ואידיאל היופי המקובל כביכול, שמעתי שיש לך ביקורת בנושא.

“אידיאל היופי, וסליחה על הביטוי, בתחת שלי. שכל אחת תאהב את עצמה כמו שהיא, זה אידיאל היופי. ואם יש משהו שהיא רוצה לשנות, שתשנ,ה ואם לא — שלא תשנה בשביל אף אחד אחר חוץ ממנה. זה נורא מרתיח אותי שבנות לא מוצאות בגדים במידה שלהן. אני רוצה להלביש את כולן. לכולן מגיע ללבוש דברים יפים ומגניבים. אף אחת לא צריכה להרגיש את ההשפלה שכרוכה בכניסה לחדר הלבשה בחנות בלי למצוא בגד. חברות שמתנהגות ככה, צריכות להתבייש בעצמן. אצלי אין דבר כזה, אצלי כולן שוות”.

אז קארין, את רוצה לפתוח מקום משלך באשדוד?

“השאיפה הגדולה היא להצליח בחו”ל. פה בארץ זה קשה, כי הדגמים שאני עושה הם שונים, ואני חושבת שקשה לרוב הקהל הישראלי לעכל אותם. בחו”ל זה יותר יעבוד. לונדון, טוקיו, ניו יורק”. 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר