אריאל ז'אנו. צילום: מנהלת הליגה בכדורסל

חוזר הביתה: אריאל ז'אנו בריאיון בכורה

אריאל ז'אנו האשדודי נולד וגדל בעיר ומתגורר בה עד היום. בילדותו ובנעוריו שיחק במדי הקבוצה המקומית ועכשיו, לאחר שהוחתם במכבי אשדוד אמור הפורוורד הצעיר לשמש כאחד מהעמודי התווך שלה במאמציה לעלות בחזרה לליגת העל. ראיון בלעדי

פורסם בתאריך: 4.9.20 17:34

     

מכבי אשדוד ממשיכה להתכונן לקראת העונה הקרובה בליגה הלאומית, שתצא לדרך ב- 4.10 עם משחק חוץ מול הפועל חבל מודיעין בשמינית גמר גביע הליגה. בדרך כלל עולה קבוצה אחת מהליגה הלאומית לליגה הראשונה, אך העונה מהליגה הלאומית יעלו שתי קבוצות לליגת העל, דבר שמעלה את סיכויה של מכבי אשדוד לעלות ליגה העונה. עוד לפני רכבת שחקני הרכש שהגיעה לאשדוד, עופר רחימי סיפר בראיון הראשון שלו כמאמן מכבי אשדוד, בלעדית ל "כאן דרום", על רצונו להחזיר את אריאל ז'אנו הביתה, ועל כך שהוא השחקן הראשון עמו נפגש. גם יו"ר המועדון ארמונד אסולין סיפר על החשיבות הגדולה שהוא רואה בקידום צעירים ושחקני בית, ועל כך שז'אנו יכול להוביל את המגמה.

ז'אנו, 21 נולד וגדל באשדוד וגם היום גר ברובע יב' בעיר. הוא למד בבית הספר הקרייה בסיטי ובכיתה ו' עבר לישיבה התיכונית נווה הרצוג. גדל במחלקת הנוער של הפועל אשדוד והיה אחד מהשחקנים הבולטים במחלקה. כשהוא בכיתה י', בדיוק כשמועדון הכדורסל הפועל אשדוד נסגר ומחלקת הנוער התאחדה עם זאת של מכבי אשדוד, ז'אנו עבר לאקדמיית וינגייט לפרויקט מיוחד, פנימייה של כדורסלנים מצטיינים מכל הארץ. במסגרת הפרויקט בו לקח חלק עד כיתה יב' שיחק בקבוצה שהתחרתה בליגת העל לנוער ובליגה הארצית לבוגרים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




כשסיים, הפועל חולון, אחת הקבוצות הגדולות בארץ פנתה אליו והחתימה אותו על חוזה ל-3 שנים. בעונה הראשונה הושאל לבת ים מהליגה הארצית, בעונה השנייה נפצע ולא שיחק במשך כל העונה, ובעונה האחרונה שהייתה השלישית שלו במועדון הושאל לשוהם מהליגה הארצית. בעקבות הקורונה העונה הופסקה בליגות הנמוכות וחודשה אך ורק בליגת הבכירה. חולון החזירה את האשדודי הצעיר מההשאלה והוא נכלל בסגל הקבוצה בחלק השני של העונה, אך לא קיבל הזדמנות אמיתית להוכיח את עצמו.

ז'אנו צולף שלשה במדי בת ים. צילום באדיבות המצולם

בריאיון בלעדי ל "כאן דרום", מספר ז'אנו שהגיע כדי לקבל דקות משמעותיות ולהוכיח את עצמו, ועל הרצון הגדול של ההנהלה והמאמן עופר רחימי לראות אותו מגיע לקבוצה- דברים שגרמו לו להחליט לסגור מעגל ולחזור הביתה לאשדוד.

אריאל, למה החלטת בזמנו לצאת מאשדוד?

"ממש אחרי שסגרו את הפועל אשדוד בה שיחקתי ושהאגודה בעצם הפכה להיות חלק מאגודת מכבי אשדוד, עברתי לאקדמיה במכון וינגייט לפרויקט של כדורסלנים צעירים מצטיינים. הייתי שם באימון ניסיון ומאוד רצו אותי. זאת מעטפת גדולה, פנימייה שכל היום שלך סובב שם סביב הכדורסל, הרבה אימוני כדורסל, יש תזונאים, מאמני כושר, מאמנים מנטליים ועוד. התייעצתי עם כל מיני מאמנים שהמליצו לי ללכת על זה, וכמובן עם אבא שלי, הם חשבו שזה יעזור לי להתקדם וזה באמת נחשב לפרויקט גדול אז החלטתי ללכת על זה ולצאת מאשדוד. הייתה לנו קבוצה של אקדמיית וינגייט ושיחקנו בליגת העל של הנוער ובליגה הארצית של הבוגרים".

ועכשיו, איך ההרגשה לחזור הביתה לאשדוד?

"זה מרגיש כמו סגירת מעגל. הרבה פעמים בקבוצות אחרות אני אוהב את האווירה, משחק ונהנה, אבל לא מרגיש תמיד בבית, לא מרגיש מספיק שייך, באשדוד זה שונה. אני חוזר לקבוצה שגדלתי בה, אני קשור לעיר וזה דבר אחר לגמרי, אי אפשר להשוות".

מה גרם לך לקבל את ההחלטה לחתום במכבי אשדוד?

"היו כמה שיקולים. קודם כל רציתי להעלות את דקות המשחק שלי ולשחק דקות משמעותיות בקבוצה ברמה גבוהה ולמכבי אשדוד באמת יש תוכניות גבוהות לעלות העונה לליגת העל ובאמת החתימו שחקנים טובים כדי לעמוד במשימה. מאוד רציתי לשחק בקבוצה טובה שתשפר ותקדם אותי ואני שמח שזה קורה בבית שלי באשדוד. במועדון מאוד רצו שאגיע גם בגלל שאני שחקן מקומי וצעיר. גם המאמן עופר רחימי שהתחברתי אליו מאוד עזר לי לקבל את ההחלטה להצטרף לקבוצה".

מה המטרות לעונה הקרובה?

"מבחינה קבוצתית המטרה היא קודם כל להתחבר, ואם נצליח לעשות את זה אז כמובן שהמטרה היא לעלות לליגת העל. המתכונת להצלחה עבור קבוצה היא כשיש כימיה טובה בין השחקנים המאמן ובונים משהו טוב ביחד. מבחינה אישית המטרה שלי היא לעלות ברמת המשחק שלי, להיכנס לתודעה של האנשים באשדוד ולתודעה של הכדורסל הישראלי".

מה דעתך על הסגל שנבנה בינתיים באשדוד?

"ממה שאני רואה ומבין, ההנהלה והמאמן שלנו בונים סגל חזק שיתאים כדי להגשים את המטרות, סגל שלא בא כדי להעביר את הזמן".

מכבי אשדוד ירדה בעונה שעברה לליגה הלאומית לאחר עשור בליגת העל. אתה רואה את אשדוד חוזרת בקרוב לקדמת הבמה?

"בעשור האחרון מכבי אשדוד הייתה קבוצה משמעותית בליגת העל. אני זוכר את עצמי בתור ילד מגיע מאשדוד לפיינל פור של הגביע ביד אליהו ומעודד את הקבוצה. אין ספק שקשה פתאום לראות את הקבוצה יורדת ליגה, זה לא דבר קל אבל אני חושב שהירידה הזאת יכולה לעשות טוב למועדון, זו ירידה לצורך עלייה. אני בטוח שאשדוד תחזור בקרוב לבמה המרכזית, ללא ספק".

למה לא קיבלת לדעתך מספיק צ׳אנסים בהפועל חולון?

"הפועל חולון הוא אחד המועדונים הגדולים בארץ ויש בו יש המון לחץ לנצח כל הזמן. המאמן תמיד חושב על איך לנצח ובצורה טבעית פחות סומך על השחקנים הצעירים חסרי הניסיון ונרתע מלשתף אותם בדקות משמעותיות".

אריאל ז'אנו במדי הפועל חולון. צילום: מנהלת הליגה בכדורסל

מרגיש בשל להתמודד עם לחץ ולשחק דקות משמעותיות בקבוצה עם שאיפות גבוהות?

"אני בן אדם שהלחץ מוציא ממנו דברים חיוביים. אני מרגיש שאני מוכן להיות חלק משמעותי בקבוצה עם שאיפות רציניות, במיוחד שזה מועדון שאני מרגיש בו בבית".

בשנה שעברה חלק מהאוהדים התלוננו שאין שחקני בית בקבוצה. גם ליו"ר המועדון ארמונד אסולין חשוב מאוד העניין הזה, וזאת אחת הסיבות שנלחמו כדי להחתים אותך.

"אני מעריך את זה. זה לא מובן מאליו שהקבוצה רוצה ולא מפחדת לקדם צעירים ושחקני בית. צריך לייצר שחקני כדורסל איכותיים מהעיר אשדוד וכיף לשמוע שגם לקהל וגם להנהלה אכפת מהנושא הזה. אני מאמין שאם המועדון ייתן ביטחון ובמה וימשיך להשקיע כמו שהוא משקיע כיום במחלקת הנוער הפירות יגיעו".

אריאל ז'אנו בילדותו במחלקת הנוער של אשדוד. צילום באדיבות המצולם

למה אנחנו לא רואים שחקני כדורסל אשדודים שמצליחים לשחק ברמות הגבוהות של הכדורסל הישראלי?

באמת בשנים האחרונות לא הצליחו להוציא יותר מידי שחקני כדורסל אשדודים לרמות הגבוהות אבל אני חושב שעכשיו המצב השתנה, מי שהיה צריך לעשות את שיעורי הבית איך להשתפר עשה, יש תהליך חיובי של התפתחות במחלקת הנוער של מכבי אשדוד. אחי הקטן משחק במחלקת הנוער של מכבי אשדוד ואני יכול להעיד שהמחלקה באמת התפתחה מאוד ויש בה כיום דברים שלא היו בתקופה שלי במחלקת הנוער של הפועל אשדוד. כבר עכשיו במחלקת הנוער יש שחקנים צעירים טובים מאוד שמשחקים בנבחרות ישראל ואני מאמין שעוד כמה שנים נראה כמות של שחקנים שכן מצליחים להשתלב כשחקני בוגרים ברמות הגבוהות".

איפה אתה רואה את עצמך בעוד כמה שנים?

"אני רוצה להאמין שאהיה שחקן משמעותי בליגת העל. פעם היה לי חלום לשחק בחו"ל אבל היום כבר לא. אני בחור דתי ומאוד מחובר לארץ ולאנשים פה ומעדיף לפתח קריירה מקומית ולהגיע לטופ של הכדורסל הישראלי".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר