אושר דוידה בפעולה. צילום: שמוליק דוידפור

ילדי הפלא האשדודים בעיר הגדולה

אושר דוידה, חייל בן 19 ודור תורג'מן, תלמיד בן 17, שני הכדורגלנים הצעירים מאשדוד, הפכו לשחקני סגל בקבוצות הבוגרת של הפועל ומכבי ת"א, מהמועדונים הגדולים בארץ. סיפורם של הכישרונות העולים שנמצאים כעת משני צידי המתרס

פורסם בתאריך: 4.9.20 17:19

     

בחלק האחרון של העונה שעברה בליגת העל, אחת הקבוצות המרשימות ביותר הייתה הפועל ת”א. האדומים הלכו לפרויקט חדש, פרויקט שזכה לשם: “תינוקות סיני וקלינגר”. במסגרת הפרויקט, המנהל המקצועי משה סיני והמאמן ניר קלינגר החליטו להעלות מספר רב של שחקנים מקבוצת הנוער של המועדון ולתת להם את המפתחות להוביל את הקבוצה הבוגרת בליגת העל.

אחד מהמרוויחים הגדולים מהמהלך היה שחקן הכנף האשדודי אושר דוידה, שלאחר שנים של הצטיינות במחלקת הנוער של המועדון האדום, כולל שערים וגביעים רבים, עשה בגיל 19 קפיצת מדרגה והפך לשחקן לגיטימי בקבוצה הבוגרת. דוידה הוא חייל בסדיר שמשרת בבסיס חיל הים באשדוד כעובד רס”ר, ונמצא על תקן ספורטאי מצטיין מאז שהתגייס לפני כחצי שנה. גם סוכן-על כבר יש לו, שכן הוא מיוצג על ידי דודו דהאן.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




האשדודי הצעיר והמוכשר התחיל לשחק כדורגל כבר בגיל 5 בבית הספר לכדורגל של מ.ס אשדוד. לאחר שהתקדם לקבוצות התחרותיות בליגות, החליט לעבור בגיל 12 למחלקת הנוער של מכבי ת"א, ולאחר שהצטיין גם שם חצה את הכביש בגיל 15 להפועל. המאמן ניב סידי שהיה בזמנו במחלקת הנוער של האדומים הבטיח לו שיהיה שחקן מוביל. מאז, דוידה הפך לשחקן מפתח, כבש, בישל והוביל את האדומים לזכיות בגביעים רבים. הוא נחשב לאחד מהשחקנים עם הפוטנציאל הגדול ביותר בארץ, ונכלל בסגל נבחרת ישראל מאז תחילת דרכו וגם כיום נכלל בסגל נבחרת הנוער.

כעת, כשהוא מהווה שחקן לגיטימי באחד המועדונים הגדולים של הכדורגל הישראלי, דוידה האשדודי ירצה לפרוץ קדימה ולהפוך לאחד השחקנים הטובים בליגה. קל זה לא יהיה.

"טכני, מהיר ובעל כוח פריצה יוצא דופן". אושר דוידה. צילום: שמוליק דוידפור

מאמנו של דוידה בנערים א', יוסי בילו: "אושר הוא מסוג השחקנים שצריך שהמאמן כל הזמן יעיר לו תוך כדי משחק או אימון. אם אתה לא נמצא לידו כל הזמן ומכוון אותו הוא הולך לאיבוד, מוריד קצב באימון או נעלם לדקות במשחק, הוא צריך מאמן שכל הזמן יישב עליו. אושר הוא שחקן מאוד מוכשר, מהיר ברמות ויש לו כוח מתפרץ ברמה הכי גבוה שיש".

"יש לו דריבל מצוין ובעיטה חזקה ברגל שמאל", מוסיף בילו, "הוא יכול לשחק בעיקר באגף ימין, האגף ההפוך לרגל החזקה שלו ואז הוא פורץ לאמצע עם רגל שמאל החזקה שלו, קשה לו לשחק באגף של הרגל החזקה שלו. במשך כל השנים הוא היה בנבחרות תמיד, הוא נחשב לשחקן מאוד מוערך. בתקופה האחרונה דעיכה קטנה אבל צריך הרגשה שתומכים בהם ומאמינים בהם. יש לו פוטנציאל מאוד גדול והנהלת המועדון מאוד מאמינה בו, לא סתם הוא קיבל חוזה עד ל-2024. אבל בכל זאת, זה תלוי גם בו".

על ההשתלבות של דוידה בקבוצה הבוגרת, אמר בילו: "הוא עדיין לא מראה את הפוטנציאל הטמון בו בקבוצה הבוגרת אבל עם שחקנים צעירים צריך תמיד להיות יותר סבלניים. לצעירים תמיד קשה יותר להתמודד עם כישלונות, הסיכוי שלהם להישבר גבוה יותר, אושר צריך לקבל ביטחון והרגשה שמאמינים בו. בינתיים אני חושב שהוא כישרון מבוזבז, הוא לא מקבל מספיק הזדמנויות ואני חושב שאם לא בונים עליו לשחק הרבה דקות אז צריך להשאיל אותו, דרך הספסל הוא לא יתקדם. הוא שחקן עם נתונים של הרמות הכי גבוהות בחו"ל, מבחינת מהירות, פיזיות, כוח פריצה ובעיטה חזקה, הוא יכול להגיע לרמות הגבוהות ביותר של הכדורגל".

שביט מזל, שחקן צעיר נוסף שעלה לאחרונה לקבוצה הבוגרת של הפועל תל אביב ומשחק בצוותא עם דוידה כבר מקבוצת נערים ג' של האדומים, סיפר: "אושר שחקן מאוד חכם ומהיר, הוא מבין את המשחק ויודע להבקיע ולבשל בכמויות. יש לו רגל שמאל מפחידה. אני צופה לו גדולות, מאמין שהוא יגיע לאירופה ולנבחרת ישראל".

יוסי בילו. צילום פרטי

שחקן אשדודי נוסף שעלה לקבוצה תל אביבית בוגרת לאחרונה, הוא דור תורג'מן. הסיפור של תורג'מן סנסציוני עוד יותר. הוא רק בן 17 וכבר זכה להניף שני גביעים עם הקבוצה הבוגרת של אלופת המדינה מכבי ת"א. ולא לשכוח לקום בזמן לבית הספר-  תורג'מן מתחיל השנה ללמוד בכיתה יב' במקיף אמי"ת י' באשדוד.

אחרי תורג'מן הצעיר אנחנו עוקבים ב "כאן דרום" עוד מהמעבר שביצע בהיותו שחקן נערים ב'- ממחלקת הנוער של מ.ס אשדוד למכבי ת"א. מאז הספיק לרשום שנה וחצי אדירות, בחצי העונה הראשונה שלו במדים הצהובים הוביל את קבוצת נערים ב' לזכייה בגביע המדינה שכבש בגמר שער אדיר בעקב. בעונה האחרונה הוביל את נערים א' לזכייה באליפות המדינה תוך כדי זכייה בשחקן העונה ומלך השערים.

דור תורג'מן חותם על חוזה חדש במכבי ת"א לפני שנה. צילום באדיבות המצולם

בדרך כלל ששחקן מסיים את גיל נערים א' הוא עולה לקבוצת הנוער, אך במקרה של תורג'מן ראשי המועדון הצהוב הבחינו כי מדובר בכישרון יוצא דופן והחליטו להקפיצו היישר לבוגרים. הוא עשה את כל הכנות טרום העונה עם הקבוצה ובישל במשחק ידידות שער לניק בלקמן. תורג'מן אף זכה להניף שני גביעים כשחקן בוגרים, כשנכלל בסגל הקבוצה ב'אלוף האלופים' ונכנס כמחליף בדקה ה-89 בגמר גביע הטוטו.

הוא נחשב לכישרון טהור שזוהה כבר מגיל קטן, ונמצא בנבחרות ישראל ונחשב להבטחה גדולה. סיפור נוסף שמעיד על כישרונו של תורג'מן הוא סיפור מלפני חצי שנה, בעת שבעלי בית"ר ירושלים משה חוגג, חלה בקורונה והיה בבידוד ביתי, המציא אתגר אינסטגרם בו הוא מאתגר את עוקביו להקפיץ את הכדור בצורות מיוחדות וכמה שיותר. מי שזכה באתגר היה תורג'מן הצעיר. חוגג שלח לו פלייסטיישן במתנה ואמר לו: 'אם לא היית חתום במכבי ת"א, הייתי חוטף אותך אליי'.

כעת תורג'מן יצטרך לקוות שיקבל הזדמנויות ולהוכיח את עצמו, כי כרגע הוא נראה כמו אחת ההבטחות הגדולות של הכדורגל הישראלי. כבר בגיל 17 להיכלל בסגל הבוגר של אלופת המדינה זה לא דבר של מה שבכך.

 

דור תורג'מן במדי הקבוצה הבוגרת של מכבי ת"א. צילום באדיבות האתר הרשמי של מכבי ת"א

איב שריקי, שאימן את דור מילדים ב' של מ.ס אשדוד עד למעברו למכבי ת"א בנערים ב', סיפר: "כבר מגיל קטן כולם זיהו את הכישרון. דור הוא שחקן טכני וגולר ומעבר לכך הוא שחקן חכם ויצירתי שמבין את המשחק. בדברים שהוא עושה על המגרש רואים שהוא חושב כמו שחקן בוגר ולא כמו ילד. הוא ערמומי, יודע לאן ומתי לרוץ, הוא מרגיש את נקודות התורפה של השחקן שמולו, יודע לאן להסתנן ברחבה, שהוא מגיע מול השוער הוא מחפש פינה לבעוט אליה ולא ישר בועט בלי לחשוב. בנוסף, דור הוא ווינר ומנהיג על המגרש. הוא חי את המשחק ותמיד רוצה לנצח, אפילו באימונים".

על ההשתלבות של תורג'מן בקבוצה הבוגרת, אמר שריקי: "אני חושב שמ.ס אשדוד ומכבי ת"א אלה מחלקות נוער שמייצרות שחקנים כל שנה והדרך שלו לבוגרים הייתה סלולה מההתחלה, אין ספק שהוא יגיע רחוק. הוא יהיה שחקן  לגיטימי בליגת העל ואם יעבוד כמו שצריך ונכון ויכוונו אותו כמו שצריך הוא יכול להגיע גם לאירופה ולנבחרת ישראל הבוגרת. אני מאחל לו בהצלחה, אני אוהב אותו וזכיתי לאמן אותו, הוא ווינר בנשמה".

איב שריקי. צילום באדיבות המצולם

אביו של דור, גבי סיפר: "כבר בגיל 4 דור רצה לשחק כדורגל. עוד שהיה בבית הספר לכדורגל של מ.ס המאמן סילבן אמר שהוא יהיה שחקן גדול. הייתי יוצא מבית הכנסת בשבת והולך ברגל למשחקים שלו, למשחקי חוץ הייתי נוסע למלונות מחוץ לעיר כדי לצפות בו. תמיד הוא היה שחקן מוביל, היה הקפטן ומלך השערים באשדוד, תמיד שיחק בנבחרת ישראל. זאת התרגשות גדולה לראות אותו פתאום בטלוויזיה משחק עם הקבוצה הבוגרת. הוא יכול להגיע לכל קבוצה באירופה ולנבחרת ישראל הבוגרת אם יתמיד, ימשיך ככה ויספק מספרים. דור ילד מקצוען, הוא משקיע ואוהב את התחום הזה כבר מגיל קטן. בחיים הוא לא מוותר על אימון או משחק, עבורו קודם כל זה הכדורגל ואז הדברים האחרים בחיים".

דור תורג'מן עם האבא גבי. צילום באדיבות המצולמים

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר