עופר רחימי מגיע למכבי אשדוד. צילום: ניר קידר

"יש לנו מטרה אחת ברורה- עליית ליגה"

בראיון מיוחד ל"כאן דרום" מאמנה החדש של מכבי אשדוד עופר רחימי מדבר על הירידה לליגה הלאומית ועל הדרך חזרה לליגת העל. עכשיו נותר רק לבצע

פורסם בתאריך: 7.8.20 13:08

     

לאחר עשור מוצלח בליגת העל, מכבי אשדוד עברה עונה מטלטלת בסופה ירדה לליגה הלאומית. הצעד הראשון שעשתה כהכנה לעונה הקרובה היה לפני כחודש, כשהחתימה כמאמנה החדש את עופר רחימי. השבוע התחילה הקבוצה להחתים שחקנים כשצירפה את הסנטר הותיק מנס ציונה, רביב פיטשון.

רחימי (45), נשוי +2, גדל בנצרת עילית וכיום מתגורר בישוב הצפוני שימשית. הוא בעל תואר בכלכלה ומנהל עסקים בחיפה ואף היה חשב בחברת הייטק במשך 12 שנה, עד שהחליט לפני שש שנים לעזוב לטובת הכדורסל. רחימי התחיל מלמטה ואימן בליגות ב', א' ארצית ולאומית עד שהגיע לליגת העל.

"ברגע שהגעתי לרמה של ליגת העל החלטתי לעזוב משרה מכובדת מאוד בתחום ההייטק כדי להתמקד כל כולי בכדורסל", הוא מספר, "ברמות האלה אתה חייב להיות מקצוען ולתת את כל כולך, אני איש של עבודה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


רחימי שימש בעברו כעוזר מאמן של מאמנה הקודם של מכבי אשדוד, בראד גרינברג כשזה אימן במכבי חיפה. בנוסף שימש כעוזר מאמן של דני פרנקו בעירוני נהריה ואף כעוזר מאמן בנבחרת ישראל. בשיא הקריירה שלו הוביל את מכבי חיפה כמאמן ראשי לגמר הפיינל פור, שם הפסיד להפועל ירושלים.

כעת הוא מגיע למכבי אשדוד במטרה אחת ברורה- להעלות את הקבוצה בחזרה לליגת העל. גם הוא יודע שקל זה לא יהיה.

עופר, איך קיבלו אותך במועדון?

"אני מרגיש גאווה גדולה שבחרו בי להוביל את מכבי אשדוד העונה, מאתגר אותי מאוד להיות המאמן הראשי של המועדון הזה. בנוסף זו הפעם הראשונה שלי כמאמן באיזור המרכז והדרום, אני מתגורר בצפון הארץ אז ככה שזה יהיה עוד אתגר עבורי. יש לי היכרות מוקדמת עם רוב הנפשות הפועלות והאנשים כאן במועדון כי יצא לי לאמן נגד הקבוצה כמה פעמים בעבר, והם באמת קיבלו אותי כאן בצורה מאוד יפה".

איך התרשמת מהעיר?

אשדוד עיר באמת יפיפייה. יצא לי לבלות בה הרבה בעבר, יצאתי לכמה חופשות משפחתיות באשדוד ויצא לי גם לישון במלונות בעיר כשאימנתי קבוצה יריבה והמשחק היה בשבת כי אני שומר שבת. כשאני ישן באשדוד אני מתפלל קבוע בבית הכנסת שצמוד לאולם הכדורסל וזאת באמת עיר של אנשים טובים, כעת אני מקווה להכיר יותר טוב את העיר."

בעונת 2018 הובלת את מכבי חיפה עד לגמר הפיינל פור.

"זה מעמד מאוד מרגש וזו תחושת סיפוק אדירה להגיע למעמד כזה, אבל בזמן אמת אתה לא מתעסק בזה אלא מרוכז בצד המקצועי ומנסה לבוא הכי מוכן והכי חד כדי לנצח. היה לי הכבוד להגיע לזה".

עופר רחימי. צילום: ניר קידר

גם אשדוד תוכל להגיע למעמד כזה בעתיד?

"אני חושב שלפני שמדברים על פיינל פור ואליפויות צריך קודם כל לעשות את הכל כדי לחזור לליגת העל והדרך לשם עדיין רחוקה וקשה. יש תחרות קשה מאוד העונה בליגה הלאומית, זו ליגה קשה ביותר".

מה גרם לך לרצות להצטרף למכבי אשדוד?

"זה מועדון עם מסורת, ניהול מקצועי וטוב, יש כאן אולם ראוי וזה אתגר בשבילי לנסות להחזיר את הקבוצה העונה לליגת העל. מכבי אשדוד זה מועדון מוערך שאימנו בו מאמנים טובים שאני מאוד מכבד, כמו בראד גרינברג שהייתי העוזר שלו במכבי חיפה. זה כבוד גדול לעמוד כמאמן ראשי באשדוד".

אתה חושב שבראד גרינברג המליץ עליך?

"אני מניח שבראד המליץ עליי, אבל לא יודע אם הוא זה שמשך למהלך שיחתימו אותי. אני יודע שההנהלה ישבה עם לא מעט מאמנים, וברוך השם אני שמח שאני זה שנבחרתי. זה אתגר גדול ויש לי אחריות גדולה כלפיי ההנהלה. בראד גרינברג הגיע עם אשדוד להישגים מרשימים מאוד וממש לא יהיה קל להיכנס לנעליו אבל אני מקווה מאוד שהעסק יתחבר לנו ושנצליח להגיע לכושר שיא בזמן הנכון של העונה".

בראד גרינברג. צילום אורי קריספין

החתמתם את רביב פיטשון. איזה עוד שחקנים על הכוונת?

"כרגע יש לנו שחקן אחד חתום בקבוצה, רביב פיטשון שהוא רכש מצוין, גם שגיב דוד קרוב לסיכום אצלנו. אני מקווה שנסגור עם עוד כמה שחקנים בקרוב, אני רוצה לצרף גם שחקנים צעירים וגם שחקנים מנוסים בליגה השנייה, ועובד קשה על למצוא שני שחקנים זרים משמעותיים שיעזרו לנו, גם בקו הקדמי וגם בקו האחורי. אני צופה בהמון זרים כל יום ומקווה להגיע לזרים הנכונים בסופו של דבר. בנוסף, ההחלטה שתילקח בקרוב בנוגע לחוק המתאזרחים בליגת העל יכולה להשפיע מאוד על הליגה הלאומית ולעזור לנו לצרף מתאזרחים איכותיים".

אף שחקן מהעונה שעברה לא יישאר בקבוצה?

"הייתי שמח אם חלק מהשחקנים מהעונה שעברה היו נשארים, ניסיתי להשאיר אותם ולא הצלחתי, זה קשה להשאיר אותם גם מהבחינה הכלכלית וגם מהבחינה המקצועית, הם שואפים להישאר בליגת העל ולא לרדת ללאומית. ניסיתי להשאיר את צוף בן משה, אלכס צ'וברביץ', פול סטול, עמית עבו ועודד ברנדווין אך ללא הצלחה. צוף חתם באילת ואלכס בחיפה, קבוצות לגיטימיות בליגת העל, גם השאר רוצים רק ליגת על".

השחקנים מהעונה שעברה סירבו להישאר. צילום: דוברות מכבי אשדוד

אוהדי הקבוצה מתלוננים שאין מספיק שיתוף של שחקני בית בקבוצה בשנים האחרונות.

"זה נושא חשוב מאוד לי ולהנהלת המועדון ואנחנו מנסים בכל הכוח לצרף את אריאל ז'אנו, השחקן האשדודי הבכיר ביותר כיום, שמשחק בהפועל חולון. אם אשמח מאוד שהוא יצטרף אלינו ולראייה הוא השחקן היחידי שנפגשתי איתו עד כה. ניסיתי לשכנע אותו לחתום אצלנו ואני מקווה שהוא ירצה לחזור הביתה. בנוסף אשמח לדבר עם כל הגורמים במחלקת הנוער של מכבי אשדוד ולצפות בשחקנים. כל שחקן אשדודי צעיר שראוי יקבל את כל תשומת הלב והתמיכה כדי לקדם אותו ושיעזור לנו".

מה המטרות שלכם העונה?

"למרות שתהיה תחרות של כמה קבוצות כמו רמת גן, אשקלון, יבנה, עפולה, גליל עליון, הפועל חיפה, קבוצות שהשקיעו הרבה כספים ושהתקציבים שלהם לא קטנים משלנו ואולי אפילו גדולים יותר, יש לנו מטרה אחת ברורה-  לעלות ליגה. שחקן שרצינו לצרף, אלעד הופמן העדיף ללכת לאליצור יבנה מסיבות כלכליות, לא יכולנו לעמוד בדרישותיו, את ניב ברקוביץ' אנחנו מנסים להחתים כבר תקופה ולא מצליחים לעמוד בדרישותיו הכלכליות, אני מקווה שלבסוף נצליח. אני לא מתלונן לגבי התקציב, יש לנו תקציב מכובד אבל יש קבוצות עם יכולות כלכליות משמעותיות הרבה יותר".

ניב ברקוביץ׳. צילום באדיבות מגד גוזני, וואלה! ספורט

רבים מסמנים אתכם כעולה המובהקת לליגת העל.

"אני מדגיש, למרות שיש קבוצות בליגה עם תקציב גדול משלנו, זה לא משנה לי ולהנהלה את המטרה הברורה- עליית ליגה. בליגת העל למשל הפערים בין מכבי ת"א והפועל ירושלים לשאר הקבוצות הם משמעותיים ולכן אפשר לסמן את אחת מהן כפייבוריטית מובהקת לזכייה באליפות. בליגה הלאומית, גם אם אין לנו את התקציב הכי גבוה בליגה הפערים לא משמעותיים וגדולים מספיק כדי להפחיד אותנו מלבוא כמו גברים ולהגיד שאנחנו באים לחזור לליגת העל, ולכן אני מצהיר את זה. כמובן שהכל תלוי אם נתחבר להיות קבוצה לוחמת ומחויבת".

איך הקורונה השפיעה עליכם ועל הליגה?

"חשבתי שבעקבות משבר הקורונה המחירים של השחקנים בליגה ירדו, אבל להפתעתי זה ממש לא ככה. המחירים עדיין גבוהים מאוד, שחקנים דורשים המון כסף, לא ירדו בשכר וחלקם אפילו עלו בדרישותיהם. בנוגע לקהלים במגרשים אני מאוד מקווה שהקהל יוכל להיכנס כי זה ממש קשה ומדכא לשחק כדורסל בלי קהל".

בחוזה שלך ישנה אופציה להמשיך לעונה נוספת אם תעלו ליגה. התכנון הוא לעלות ושתעמיד בעונה הבאה קבוצה אטרקטיבית בליגת העל?

"הדרך ארוכה עד שנעלה ליגה ואני לא רוצה לדבר על זה כעת. אני אהיה באשדוד כל עוד ירצו אותי אבל כרגע אני מעדיף שלא לדבר על העונה הבאה, אנחנו קודם כל צריכים לעלות. בכדורסל הכל יכול להיות, לפני כשנתיים רחובות בנו קבוצה עם תקציב ענק ויש שם באמת אנשים טובים והנהלה מעולה ולמרות זאת הם לא עלו ליגה, לפעמים זה לא מתחבר ואין מה לעשות. אסור לנו לדבר על מה יהיה בעתיד אלא לחשוב רק על איך לנצח את המשחק הבא ולהיות טובים".

מהי פילוסופיית המשחק שלך?

"אני אוהב שהקבוצות שלי שומרות, שהשחקנים שלי מחויבים בהגנה, ההחתמה של רביב פיטשון שהוא שחקן הגנתי מצוין היא דוגמא לכך. בצד ההתקפי, אני אוהב שהקבוצה שלי משחקת כדורסל ממושמע עם התקפות מסודרות, אני פחות מאמן של בלאגן ומשחק ריצה. אני מנסה לבנות קבוצה עם היררכיה ברורה בה כל אחד יודע את מקומו, קבוצה בריאה עם שילוב של שחקנים צעירים ומנוסים".

בעונה האחרונה הקהל הגיע בכמויות קטנות יותר מבשנים הקודמות. מה עושים כדי שהעונה זה ישתנה?

"אני מזמין אישית את האוהדים של הקבוצה להגיע למשחקים, גם את ארגון הדולפינים ואת כל האוהדים אני מזמין לבוא לתמוך בקבוצה ולראות כדורסל טוב של קבוצה מחויבת. אני מוכן ללכת אישית לכל אוהד ואוהד ולהזמין אותו למשחקים. אין ספק שהקהל חייב להיות פקטור משמעותי ואנחנו הצוות המקצועי והשחקנים צריכים להיות מחויבים, אליו, להזיע עבור הקהל שקונה כרטיס. הקהל הוא פקטור מאוד נחוץ וחשוב והלוואי שנצליח לגרום להזדהות ותמיכה בעיר, זה מאוד חשוב לי באופן אישי".

קהל מכבי אשדוד. צילום: פבל.

קהל מכבי אשדוד. צילום: פבל.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר